بازداشت قاتلان نوجوان ایرانی در كانادا

دقایقی نگذشته بود که صدای 2 شلیک مرگبار فضای خیابان آرام بوث را به‌هم زد. ناگهان 3 سرنشین خودروی مشکوک جسد پسر 16 ساله را به بیرون پرت کردند و راننده خودرو پا روی پدال گاز گذاشت و متواری شد.
کد خبر: ۱۳۵۴۶۲
|
۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۷ 11 December 2010
|
3897 بازدید
وطن امروز: یک نوجوان 16 ساله ایرانی هدف گلوله‌های 3 مهاجم در کانادا قرار گرفت و به کام مرگ فرو رفت. هنوز انگیزه این جنایت در تحقیقات پلیس کانادا مشخص نشده است و عاملان این تیراندازی مرگبار تحت بازجویی هستند.

10 صبح دوشنبه 15 آذرماه سال جاری (6 دسامبر 2010) پسر 16 ساله‌ای سوار بر خودرویی وارد خیابان بوث در اوتاوای کانادا شد. دقایقی نگذشته بود که صدای 2 شلیک مرگبار فضای خیابان آرام بوث را به‌هم زد. ناگهان 3 سرنشین خودروی مشکوک جسد پسر 16 ساله را به بیرون پرت کردند و راننده خودرو پا روی پدال گاز گذاشت و متواری شد.

با مخابره شدن این جنایت هولناک ماموران پلیس اوتاوا بلافاصله خود را به قتلگاه رساندند. تحقیقات نشان می‌داد قربانی، اصلیت ایرانی دارد که از 3 سال پیش به کانادا مهاجرت کرده است. وقتی شاهدان، شماره پلاک خودروی عاملان جنایت را در اختیار ماموران قرار دادند، پلیس آژیرکشان در خیابان‌های اوتاوا به تعقیب جنایتکاران مهاجم پرداخت.

با این سرنخ شماره پلاک خودروی پسران تیرانداز در رایانه پلیس ثبت شد و با مشخص شدن صاحب خودرو پلیس خود را پشت خانه این تبهکاران رساند و 3 پسر جوان را دید که از خودروی مشکوک درحال پیاده شدن بودند. این 3 پسر وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند چاره‌ای جز تسلیم ندیدند.

سرانجام عبدالحمید 20 ساله، خالد وهبه 19 ساله و زکریا دورهنو 18 ساله بازداشت شدند. تحقیقات نشان می‌داد این پسران تبهکار هیچ سابقه جنایی نداشته‌اند اما بارها همسایه‌های این 3 پسر خطرناک در گزارش‌های مخفیانه‌ای پلیس را در جریان اقدامات مجرمانه آنها در زمینه قاچاق موادمخدر قرار داده بودند. یزدان غیاثوندغیاثی از 3 سال پیش به همراه پدر و مادر و خواهرش در منطقه نپان اوتاوا زندگی می‌کرده و در دبیرستان «بردویو» به تحصیل مشغول بوده است.

پسر ایرانی برای شرکت در آزمون‌های دانشگاه به کلاس‌‌های تقویتی می‌رفته و قصد داشت در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل بدهد. هنوز انگیزه این جنایت در تحقیقات پلیس کانادا مشخص نشده است.

عاملان این تیراندازی هولناک در خیابان بوث روز چهارشنبه پیش روی قاضی دادگاه اوتاوا قرار گرفتند و عبدالحمید 20 ساله متهم ردیف اول به اتهام قتل از نوع درجه 2 و خالد وهبه و زکریا دورهنو به اتهام همدستی متهم شدند. انگیزه این جنایت هنوز در هاله‌ای از ابهام است ولی روز پنجشنبه مراسم خاکسپاری این نوجوان با حضور جمع کثیری از ایرانیان در مسجد اوتاوا برگزار شد و مادر یزدان با گریه از اینکه تنها پسرش را از دست داده خواستار مجازات عاملان قتل شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟