بازگشت موفق به زندگي

من از خانه دايي ام بيرون آمدم و با برخورد سرد او که تنها نقطه اميدم بود آرزوهايم را از دست رفته مي ديدم. براي همين هم ناخودآگاه مرتکب حماقت بزرگي شدم که اگر مادرم چند دقيقه ديرتر به دادم رسيده بود جان خودم را از دست مي دادم و ... .
کد خبر: ۱۳۶۱۷۱
|
۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳ 14 December 2010
|
3724 بازدید
خراسان: ۲ سال قبل روزي که او روي تخت بيمارستان افتاده بود و با مرگ دست و پنجه نرم مي کرد باورم نمي شد فردي که دست به خودکشي زده است به زندگي برگردد و دانشجوي موفقي بشود.«گوهر» پس از انجام مراقبت هاي لازم پزشکي از بيمارستان ترخيص شد و به خانه برگشت. او در بيان داستان تلخ زندگي اش گفت: مادرم، همسر دوم مردي ثروتمند بود که ۴ سال قبل در حادثه رانندگي جان خود را از دست داد.

با مرگ پدرم روزگار ما سياه شد چون همسر اول و برادران و خواهران ناتني ام حق ما را ضايع کردند و با اين که مي توانستيم از آن ها شکايت کنيم و سهم الارث خود را بگيريم اما مادرم گفت براي احترام به پدرت که خيلي در حق ما مردانگي کرده است صبوري کن و رزق و روزي ات را از خدا بخواه.از آن به بعد من و مادرم با کارگري در خانه هاي مردم هزينه هاي زندگي مان را تامين کرده ايم و هميشه شکرگزار درگاه خداوند مهربان هستيم. دختر جوان افزود: من به سختي ديپلم گرفتم و در کنکور شرکت کردم.

روزي که اسم خودم را در فهرست قبول شدگان دانشگاه ديدم با عجله به خانه رفتم. مادرم نيز از شنيدن خبر قبولي ام خيلي خوشحال شد ولي او با چشماني اشک بار گفت: دختر عزيزم! خودت مي داني که ما براي يک لقمه نان مانده ايم ومن قادر نيستم تو را به دانشگاه بفرستم. با شنيدن اين حرف به خانه دايي ام که وضع مالي بسيار خوبي دارد رفتم و او را در جريان گذاشتم.دايي جعفر به جاي آن که تبريک بگويد با حالتي تمسخر آميز گفت: خودت را با دختر من که در دانشگاه درس مي خواند مقايسه نکن. چون تو علاف يک لقمه نان هستي و بهتر است همراه مادرت باشي و ... .

من از خانه دايي ام بيرون آمدم و با برخورد سرد او که تنها نقطه اميدم بود آرزوهايم را از دست رفته مي ديدم. براي همين هم ناخودآگاه مرتکب حماقت بزرگي شدم که اگر مادرم چند دقيقه ديرتر به دادم رسيده بود جان خودم را از دست مي دادم و ... .

ادامه ماجرا از اين قرار است که با نوشتن درد دل هاي اين دختر جوان، به شدت ناراحت شدم و آن روز بعد ازظهر، داستان زندگي او را براي يکي از دوستان که مهندسي جوان است تعريف کردم. اين جوان برومند که به شدت تحت تاثير قرار گرفته بود پس از انجام تحقيقات لازم در مورد درستي موضوع، براي پرداخت هزينه هاي تحصيلي دختر جوان با اين شرط که هيچ کس از نيت پاک او مطلع نشود اعلام آمادگي کرد. به اين ترتيب گوهر موفق شد به دانشگاه برود و از دانشجويان نمونه شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟