خودروهاي دزدي، جايگزين خودروهاي تصادفي

راننده خودرو در تحقيقات اعتراف كرد خودروي وي چندي پيش بر اثر تصادف بشدت آسيب ديده و او با خريد يك خودروي مسروقه، پلاك خودروي تصادفي و اسناد و مدارك آن را جايگزين خودروي اصلي كرده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۰
|
۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴ 26 December 2010
|
2839 بازدید
جام‌جم: 3 برادر كه با خريد خودروهاي تصادفي و سرقت خودروهاي مشابه و جايگزيني اسناد و مدارك آنها، از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، دستگير شدند.

سارقان از افراد سابقه‌داري هستند كه پيش از اين نيز به اتهام سرقت خودرو تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار داشتند.

در روزهاي پاياني سال گذشته جوان 30 ساله‌اي با حضور در كلانتري 136 ولنجك از سرقت خودروي وانت‌بارش شكايت كرد. پرونده‌اي در اين ارتباط تشكيل و با دستور داديار شعبه 4 دادسراي جنايي براي تحقيقات در دستور كار ماموران پايگاه اول آگاهي قرار گرفت. با شروع تحقيقات، ماموران اطلاع يافتند خودروي وانت در شهرستان قزوين مشاهده شده است.

با گزارش موضوع به داديار جنايي و صدور دستور نيابت قضايي، در يكي از روزهاي شهريور امسال ماموران با عزيمت به قزوين با همكاري پليس آگاهي اين شهر موفق شدند اين خودرو را در حالي كه پلاك يك دستگاه خودروي ديگر روي آن نصب بود، متوقف و راننده آن را دستگير كنند.

در جستجوي باند سارقان

راننده خودرو در تحقيقات اعتراف كرد خودروي وي چندي پيش بر اثر تصادف بشدت آسيب ديده و او با خريد يك خودروي مسروقه، پلاك خودروي تصادفي و اسناد و مدارك آن را جايگزين خودروي اصلي كرده است.

در پي اين اعترافات مشخص شد 3 برادر سابقه‌دار در منطقه كوهين در جاده قزوين ـ رشت پس از سرقت انواع خودرو بخصوص در شمال تهران، خودروهاي مسروقه را به مغازه صافكاري خود در كوهين منتقل و سپس به شيوه «سند نمره» آنها را جايگزين خودروهاي تصادفي و از رده خارج كرده و به فروش مي‌رسانند.

محاصره محل

با به دست آمدن اين اطلاعات، در مرحله بعدي محل‌صافكاري 3 برادر متهم كه خود را با اسامي جعلي معرفي مي‌كردند، شناسايي شد و هر سه به نام‌هاي فرشيد، سيامك و بهمن دستگير شدند. ماموران در بازرسي از مغازه آنها چند دستگاه خودروي مسروقه با پلاك‌هاي جعلي كشف و ضبط كردند. متهمان با انتقال به پايگاه يكم پليس آگاهي، اعتراف كردند در تهران و كرج با پرسه زدن در خيابان‌هاي خلوت، خودروهاي مشابه خودروهاي تصادفي را كه پيش از اين خريده بودند، سرقت مي‌كرده‌اند.

با اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت خودرو، ادامه تحقيقات مشخص كرد سركرده باند 4 سال پيش از سوي ماموران اداره دوم پليس آگاهي در محدوده هشتگرد تحت تعقيب قرار گرفته اما در تاريكي شب از طريق پشت‌بام متواري شده و هنگام فرار بر اثر سقوط از بلندي و شكستگي شديد استخوان‌هاي دنده، با همان وضعيت متواري و سپس با هويت جعلي سلمان سجيراني در كوهين مخفي شده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان درباره اين پرونده به «جام‌جم» گفت: پس از اعتراف اعضاي اين باند به ده‌ها فقره سرقت انواع خودرو، تعدادي از مالباختگان شناسايي و با توقيف چندين دستگاه خودرو، دستور تحويل آنها به مالكان اصلي صادر شده است. محمديان با هشدار به صاحبان خودروها، از آنها خواست خودروهاي خود را به صورت طولاني‌مدت در محل‌هاي خلوت رها نكنند و در صورت امكان از توقفگاه‌هاي عمومي استفاده كنند.

وي اضافه كرد: براساس تحقيقات، بيشتر خودروها تجهيزات ايمني نداشته‌اند. در حال حاضر با دستور قضايي تلاش براي كشف ديگر جرايم ارتكابي 3 برادر سارق ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟