شكار تبهكار اينترنتي

در فضاي مجازي، سايت‌هايي وجود دارد كه افراد با عضويت در آنها، تعدادي نامه‌هاي الكترونيكي را با اين مضمون كه برنده جايزه شده‌اند، دريافت مي‌كنند. اين در حالي است كه عضويت در چنين سايت‌هايي تنها اتلاف وقت و صرف هزينه است به طوري كه در برخي موارد اين مسائل منجر به بروز خسارت مي‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۳
|
۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۴ 28 December 2010
|
4468 بازدید
ایران: «شما برنده يك مسابقه شده‌ايد و براي دريافت جايزه مي توانيد شماره حساب و رمز اينترنتي آن را براي ما ايميل كنيد تا پول را واريز كنيم».

اين شگرد كلاهبردار اينترنتي براي سركيسه كردن دست‌كم 30 طعمه‌اش از طريق ارسال ايميل بود. به گزارش خبرنگار ما، آبان امسال مردي با مراجعه به مأموران پليس آگاهي اصفهان، از برداشت غيرقانوني هفت ميليون تومان از حسابش خبر داد و گفت: ديروز وقتي براي برداشت پول به بانك مراجعه كردم، متوجه برداشت‌هاي اينترنتي يك فرد ناشناس از حسابم شده و حالا هم تقاضاي رسيدگي فوري به اين موضوع را دارم! پس از اين شكايت مأموران به تحقيق در اين باره پرداختند و پي بردند تمام برداشت‌ها به صورت اينترنتي و در قالب خريد اينترنتي شارژ اعتباري تلفن همراه صورت گرفته است. بنابراين كارآگاهان در تحقيقات فني و گشت‌هاي اينترنتي پسر 25 ساله‌اي به نام «اميد» را در اين باره شناسايي و دستگير كردند.

متهم پس از دستگيري منكر هرگونه جرمي شد اما در نهايت با توجه به مدارك و شواهد موجود، لب به اعتراف گشود: «6 ماه قبل ايميلي از يك كشور آفريقايي به دستم رسيد كه در آن ادعا شده بود برنده جايزه‌اي شده و براي دريافت آن بايد شماره كارت عابربانك و رمز اينترنتي‌اش را بدهم تا پول به حسابم واريز شود. با دريافت اين ايميل، فكر كلاهبرداري به همين شيوه وسوسه‌ام كرد. به همين خاطر ايميلي مشابه براي 600 كاربر ارسال كردم. پس از يك ماه حدود 30 كاربر مشخصات كامل خود را همراه شماره حساب و رمز اينترنتي برايم فرستادند. بعد هم به صورت مجازي وارد حساب‌ها شده و با خريد كارت شارژ تلفن همراه و فروش آنها به مبالغ قابل توجه دست مي‌يافتم.»

سرهنگ عبدالله قاسمي، رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي با اشاره به اين خبر گفت: در بررسي‌هاي كارآگاهان پليس مشخص شد «اميد»- متهم- ميليون‌ها تومان به اين شيوه كلاهبرداري كرده است.

وي ادامه داد: در فضاي مجازي، سايت‌هايي وجود دارد كه افراد با عضويت در آنها، تعدادي نامه‌هاي الكترونيكي را با اين مضمون كه برنده جايزه شده‌اند، دريافت مي‌كنند. اين در حالي است كه عضويت در چنين سايت‌هايي تنها اتلاف وقت و صرف هزينه است به طوري كه در برخي موارد اين مسائل منجر به بروز خسارت مي‌شود.

سرهنگ قاسمي افزود: مردم بويژه جوانان بايد بدانند چنين راه‌هايي كه از پولدار شدن افراد به شيوه‌هاي جديد خبر مي‌دهد، تنها يك دسيسه هرمي شيادانه است. وي در پايان به كاربران هشدار داد: هنگام استفاده از خدمات اينترنتي، از ذخيره كردن نام كاربري و رمز عبور خود در رايانه بشدت خودداري كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟