بازدید 11100

تسهيلات جديد نظام وظيفه به دانشجويان

سرهنگ محمدرضا اكبرحلوايي، با اشاره به مصوبات و توافقات انجام شده به منظور تسهيل در خروج از كشور دانشجويان از تاريخ15بهمن سال‌جاري گفت: معاونت وظيفه عمومي تمامي استانها درخواست خروج از كشور دانشجويان را مورد رسيدگي قرار داده و در صورت دارا بودن شرايط نسبت به صدور مجوز خروج اقدام مي‌كنند.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰ 22 January 2011
معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا با توجه به مصوبات اخير كميته بررسي مشكلات دانشجويان مشمول و توافقات انجام شده با وزارت آموزش و پرورش، تسهيلات در نظر گرفته شده براي دانشجويان و دانش‌آموزان را تشريح كرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدرضا اكبرحلوايي، با اشاره به مصوبات و توافقات انجام شده به منظور تسهيل در خروج از كشور دانشجويان از تاريخ15بهمن سال‌جاري گفت: معاونت وظيفه عمومي تمامي استانها درخواست خروج از كشور دانشجويان را مورد رسيدگي قرار داده و در صورت دارا بودن شرايط نسبت به صدور مجوز خروج اقدام مي‌كنند.

معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: درخواست مجوز خروج از كشور در استان محل تحصيل يا محل سكونت بلامانع است و وثيقه مورد نياز براي خروج از كشور را به شرح ذيل است:

سفرهاي علمي به مبلغ 50،000،00 ريال وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي

سفرهاي نيمه‌علمي به مبلغ 80،000،000 ريال وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي

سفرهاي غيرعلمي ضروري به مبلغ 150،000،000 ريال وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي

سفر به كشورهاي عراق و عربستان به مبلغ 5،000،000 ريال وجه‌نقدي ارايه تعهد نامه به مبلغ 50 ميليون ريال كه به تائيد دفاتر اسناد رسيده باشد.

حلوايي افزود: معافيت تحصيلي دانشجويان پذيرفته شده نيم سال اول 90-89 توسط معاونت وظيفه عمومي شهرستان‌هاي محل استقرار دانشگاه صادر مي‌شود.

معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره ادامه تحصيل دارندگان مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي اظهار داشت: متاسفانه يكي از مشكلات اين افراد ورود به غيبت است كه امكان ادامه تحصيل را از آنان سلب مي‌كند و لذا با بررسي‌هاي صورت گرفته و توافقات انجام شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد از سال تحصيلي آينده ثبت‌نام از مشمولان براي تحصيل بصورت داوطلب آزاد با ارايه برگه آماده بخدمت و در مدت اعتبار آن صورت گيرد تا ناخواسته غايب محسوب نشده و بتوانند از امتيازات لحاظ شده در قانون بهره‌مند شوند.

به گزارش ايسنا،حلوايي گفت: تحصيل در مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور چنانچه منطبق با مقررات آموزش و پرورش باشد از نظر سازمان وظيفه عمومي نيز تحصيل حضوري محسوب مي‌شود و دانش‌آموزان مي‌توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.

حلوايي با اشاره به هماهنگي‌هاي به عمل آمده با آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزاني كه ترك تحصيل كرده‌اند چنانچه در سال احضار تمايل به بازگشت به تحصيل داشته باشند، سازمان وظيفه عمومي براي آنان معافيت تحصيلي صادر خواهد كرد.

معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان گفت: حداكثر مدت تحصيل براي دانش‌آموزان در مقطع ديپلم تا پايان 22سالگي و مقطع پيش دانشگاهي تا پايان 24 سالگي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی