97 سال براي پرداخت مهريه

وقتي با «آرزو» ازدواج كردم، كفاش بودم و درآمد ناچيزي داشتم. اما بعد از آن به خاطر علاقه شديد به همسر و فرزندم در يك كارخانه مشغول به كار شدم تا آنها زندگي راحت‌تري داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۴۶۲۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷ 27 January 2011
|
4886 بازدید
ایران: با حكم قطعي دادگاه انتظار يك زن براي دريافت تمام مهريه‌اش همزمان با 122سالگي او به پايان خواهد رسيد.

پرونده اين ماجرا از چندي قبل با شكايت زن 25 ساله‌اي در دستور كار دادگاه خانواده تهران قرار گرفت. «مينا» كه خواستار دريافت مهريه‌اش بود به قاضي گفت: «5سال پيش با مهريه 400 سكه طلا به عقد شوهرم «امير» درآمدم. اما متأسفانه به خاطر نداشتن شناخت كافي نسبت به هم هيچ‌گاه تفاهم نداشتيم و اختلافات‌مان روز به روز عميق‌تر مي‌شد تا اين كه مدتي قبل در اوج اختلاف‌ها، همراه پسر كوچولويم به خانه پدري برگشتم و مهريه‌ام را اجرا گذاشتم. چرا كه در اين چند سال به دليل زندگي با شوهري خسيس و تنگ‌نظر هميشه در تنگنا بودم و زندگي سخت و دشواري را گذرانده‌ام. حال آن كه شوهرم توانايي پرداخت نفقه و مهريه‌ام را دارد اما در حقم به شدت كوتاهي كرده است.

قاضي دادگاه پس از بررسي اظهارات زن جوان، همسر وي را احضار كرد.

«امير» در دادگاه گفت: آقاي قاضي! بخشي از ادعاهاي همسرم صحيح است و قبول دارم كه مهريه‌اش را تاكنون نداده‌ام. اما باور كنيد هميشه براي خوشبختي همسر و فرزندم به شدت كار كردم تا خواسته‌هايشان را تأمين كنم. سرانجام نيز سلامتي‌ام را از دست دادم. وقتي با «آرزو» ازدواج كردم، كفاش بودم و درآمد ناچيزي داشتم. اما بعد از آن به خاطر علاقه شديد به همسر و فرزندم در يك كارخانه مشغول به كار شدم تا آنها زندگي راحت‌تري داشته باشند. اما متأسفانه يك روز هنگام كار پاهايم به شدت آسيب ديد و بيكار شدم. پس از اين حادثه همسرم كه تحمل نداري و بي‌پولي‌ام را نداشت تركم كرد و تنهايم گذاشت. او به دليل ناتواني مالي‌ام از ادامه زندگي با من منصرف شد و بناي ناسازگاري گذاشت. حالا هم توان پرداخت مهريه همسرم را ندارم و بشدت بي‌پولم. حتي حاضرم همسايه‌ها و فاميلم را براي اداي شهادت به دادگاه بياورم تا گواهي دهند كه از نظر مالي بشدت ناتوان هستم. ديه پايم نيز حدود سه ميليون تومان است كه هنوز حكم دادگاه قطعي و اجرايي نشده است. بنابراين در صورت محكوميت به پرداخت مهريه چاره‌اي جز رفتن به زندان نخواهم داشت.

قاضي پرونده با دريافت اظهارات طرفين، ضمن محكوميت شوهر به پرداخت مهريه دستور داد تا او 12 سكه طلا به صورت پيش‌قسط و ماهانه 130هزار تومان به همسرش بپردازد. پس از صدور اين حكم، زن جوان با اعتراض شديد نسبت به رأي قاضي دادگاه خانواده خواستار رسيدگي مجدد به پرونده شد. وي در لايحه‌اش به هيأت قضايي شعبه 26 دادگاه تجديدنظر استان تهران نوشت: «براساس نرخ‌هاي كنوني، هر 3ماه حدود يك سكه دريافت خواهم كرد پس بايد براي تسويه‌حساب 97 سال منتظر بمانم.

در حال حاضر 25ساله‌ام و در صورتي كه همسرم هر ماه بموقع اقساطش را بپردازد و قيمت سكه نيز تغييري نكند، در 122 سالگي‌ام آخرين قسط مهريه‌ام را دريافت خواهم كرد. بنابراين تقاضا دارم همسرم نيمي از مهريه را يك جا و مابقي را در 200 قسط بپردازد. به گزارش خبرنگار ما، قرار است قضات شعبه 26- ميرغفاري و صلواتي- با بررسي شرايط زندگي زوج جوان حكم قطعي درباره نحوه پرداخت مهريه را صادر كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟