بازدید 25939

تذکر نماینده مجلس درباره مدرک صالحی

داريوش قنبري نماينده ايلام نيز در تذكر ديگري گفت: «برخي از دوستان كه در موافقت با وزير پيشنهادي امور خارجه سخن مي‌گفتند اظهار كردند كه آقاي صالحي دكتراي MIT دارد در حالي‌كه رشته‌اي تحت اين عنوان وجود ندارد بلكه ايشان در دانشگاه MIT تحصيل كرده‌اند».
کد خبر: ۱۴۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸ 30 January 2011
داريوش قنبري نماينده ايلام در جلسه رای اعتماد به صالحی، گفت: «برخي از دوستان كه در موافقت با وزير پيشنهادي امور خارجه سخن مي‌گفتند اظهار كردند كه آقاي صالحي دكتراي MIT دارد در حالي‌كه رشته‌اي تحت اين عنوان وجود ندارد بلكه ايشان در دانشگاه MIT تحصيل كرده‌اند».

به گزارش ایسنا در پي طرح موضوع صلاحيت علي‌اكبر صالحي، وزير پيشنهادي امور خارجه در جلسه علني امروز(يكشنبه) مخالفان و موافقان صحبت كردند كه در برخي موارد تذكراتي را به دنبال داشت.

نصيري نماينده زنجان در تذكري در مورد صحبت‌هاي كواكبيان، گفت: «آقاي كواكبيان نكته‌اي گفتند كه تا آخر بهمن راكتور تازه بحراني مي‌شود. پس كي قرار است راكتور راه‌اندازي شود؟ اما من خواستم بگويم كه بحراني شدن به اين معناست كه راكتور به راه مي‌افتد و به شبكه برق كشور متصل مي‌شود».

مصطفي كواكبيان نيز در پاسخ به اين تذكر، گفت: «دكتر صالحي پيشتر گفته بودند در اين تاريخ راكتور به برق متصل نمي‌شود. البته اگر اين‌گونه باشد كه فبها المراد».

قاضي‌پور نماينده اروميه نيز در تذكري نسبت به برخي سخنان خارج از موضوع اخطار داد و گفت: «آقاي رييس‌جمهور نگفتند كه وزير پيشنهادي خارجه در مطالبه غرامت جنگي و گرفتن حق ما از عراق چكار خواهند كرد».

داريوش قنبري نماينده ايلام نيز در تذكر ديگري گفت: «برخي از دوستان كه در موافقت با وزير پيشنهادي امور خارجه سخن مي‌گفتند اظهار كردند كه آقاي صالحي دكتراي MIT دارد در حالي‌كه رشته‌اي تحت اين عنوان وجود ندارد بلكه ايشان در دانشگاه MIT تحصيل كرده‌اند».

عماد حسيني نيز در تذكري مستند به بند چهار ماده 23 خواستار انتظام و حفظ انضباط مجلس شد و گفت: «به خاطر اين همهمه من صحبت‌هاي مخالف و موافق را نه ديدم و نه شنيدم».

رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به اين تذكر آن را بجا دانست و گفت: «من هم بارها به نمايندگان گفتم كه روي صندلي‌هاي خود استقرار يابند».

جمشيد انصاري نيز در تذكري مستند به مواد 109 و 190 آيين‌نامه ابتدا نسبت به سخنان خارج از موضوع رييس‌جمهور تذكر داد و گفت كه رييس مجلس طبق آيين‌نامه مكلف است ناطق را به صحبت در چارچوب دعوت كند.

وي هم‌چنين با اشاره به برنامه ارايه شده وزير پيشنهادي امور خارجه، گفت: «آنچه در برنامه‌هاي ايشان آمده با آنچه رييس‌جمهور به عنوان رئوس برنامه‌ها اعلام كردند متفاوت است و ما بايد كداميك را ملاك قرار دهيم».

جعفري نماينده سميرم نيز نسبت به رعايت بند 11 ماده 24 آيين‌نامه داخلي مجلس تذكر داد و گفت: «پيش از سخنراني رييس‌جمهور تذكراتي داده شد كه به نظر مي‌رسد فضاسازي عليه دولت است. برخي هم با وزير پيشنهادي مخالفت كردند و هم تذكر مي‌دهند».

وي هم‌چنين نسبت به تذكرات نمايندگان به سخنان رييس‌جمهور انتقاد كرد و گفت: «برخي تذكرات صرفا يك نوع مخالفت است».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار