هندوانه‌ای که 158 میلیون تومان آب خورد

27 فقره چك‌هايم برگشت خورد و ناچار شدم قطعه زمين 120 ميليون توماني‌ام را 47 ميليون تومان بفروشم تا پاسخگوي طلبكاران باشم. اينها همه خسارت‌هايي است كه در پي خريد بار هندوانه نصيبم شد و ديه 10 ميليون توماني حتي بخش كوچكي از مخارجم را جبران نمي‌كند. بنابراين تقاضاي رسيدگي مجدد به پرونده را دارم، چرا كه حداقل 158 ميليون تومان خسارت به من وارد شده است
کد خبر: ۱۴۸۱۰۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۵ 14 February 2011
|
5720 بازدید
ایران: درگيري دو حجره‌دار ميدان ميوه و تره‌بار بر سر خريد هندوانه، فلج دست يكي از آنان و خسارت 158 ميليون توماني به دنبال داشت.

تابستان 88 مأموران پليس كرج از نزاع دسته‌جمعي در ميدان ميوه و تره‌بار باخبر شدند. آنها با حضور در محل درگيري دريافتند اختلاف دو مرد حجره‌دار و كارگرانشان بر سر خريد بار هندوانه رخ داده است. بنابراين پس از انتقال مرد40 ساله مجروح به بيمارستان، شش تن ديگر از طرفين نزاع نيز دستگير و تحت بازجويي قرار گرفتند. حال آن كه آنها مدعي بودند علت اصلي دعوا را نمي‌دانند.

از سوي ديگر با نجات مرد مصدوم از مرگ حتمي، وي به بيان جزئيات ماجرا پرداخت و گفت: من و «رضا» هر دو حجره داريم و همسايه هستيم. ساعت 5 صبح روز حادثه در محل كار قصد معامله بار هندوانه يك كاميون را داشتم كه «رضا» با مداخله بيجا سعي كرد بار را بخرد.

بنابراين بر سر اين موضوع با هم مشاجره لفظي پيدا كرديم اما با دخالت برادران او و كارگرانم كار بالا گرفت. همان موقع هم او با كارد بلندي به طرفم حمله كرد كه مرا بكشد، اما مجروح شدم. بدين‌ترتيب در حالي كه پزشكي قانوني بريدگي شريان، ريه و قطع عصب‌هاي انگشتان شاكي را تأييد كرده بود، بازپرس دادسراي كرج دستور بازداشت رضا و تحقيق از او را صادر كرد.

وي نيز گفت: «پس از معامله بار هندوانه قصد تخليه آن را داشتم كه شاكي با من درگير شد و براي دفاع از خود با چاقو به طرفش حمله كردم!»

با اعتراف‌هاي متهم، در حالي كه هر يك از طرفين درگيري خود را بيگناه مي‌دانستند قرار مجرميت شش مرد جوان صادر و پرونده به شعبه 124 دادگاه كرج فرستاده شد. قاضي پرونده نيز هر يك از متهمان را به 6 ماه زندان محكوم كرد و «رضا» نيز به پرداخت 21 درصد ديه كامل مرد مسلمان به شاكي محكوم شد. پس از صدور اين حكم، شاكي به رأي دادگاه اعتراض كرد و خواستار تشديد مجازات متهمان شد.

وي گفت: «از زمان حادثه تاكنون حجره‌ام تعطيل است و هر ماه 900 هزار تومان اجاره‌اش را مي‌دهم. دست راست و گردنم نيز از كار افتاده و حركت نمي‌كند. بابت حق‌العمل كاري 35 ميليون تومان خسارت پرداختم و 22 ميليون تومان پولم نيز نزد مشتريان مانده و نتوانستم آنها را جمع‌آوري كنم. 12 ميليون تومان مخارج بيمارستانم شد و شش ميليون تومان ميوه در حجره‌ام فاسد شد. 27 فقره چك‌هايم برگشت خورد و ناچار شدم قطعه زمين 120 ميليون توماني‌ام را 47 ميليون تومان بفروشم تا پاسخگوي طلبكاران باشم. اينها همه خسارت‌هايي است كه در پي خريد بار هندوانه نصيبم شد و ديه 10 ميليون توماني حتي بخش كوچكي از مخارجم را جبران نمي‌كند. بنابراين تقاضاي رسيدگي مجدد به پرونده را دارم، چرا كه حداقل 158 ميليون تومان خسارت به من وارد شده است.»

از سوي ديگر متهمان نيز با اعتراض به حكم زندان، تقاضاي تخفيف مجازات كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟