بازدید 5754
يكي از مشاوران "ياسر عرفات " در گفت‌وگو با فارس:

احتمال خيزش مردمي عليه "عباس" در رام‌الله

"علاء اسعدالصفطاوي " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: محمود عباس سرسختي مي‌كند و اعتراف نمي‌كند كه شرط‌ بندي‌هاي آن شكست خورده؛ اين يك فاجعه است كه برخي اعراب و برخي شخصيت‌هاي فتح دچار سبك مغزي شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۱ 23 February 2011
يكي از مشاوران ياسر عرفات رهبر فقيد تشكيلات خودگردان با اشاره به ناراضايتي مردم كرانه باختري رود اردن از محمود عباس از خيز مردمي عليه رئيس تشكيلات خودگردان در آينده نزديك خبر داد.

"علاء اسعدالصفطاوي " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه گفت: محمود عباس سرسختي مي‌كند و اعتراف نمي‌كند كه شرط‌ بندي‌هاي آن شكست خورده؛ اين يك فاجعه است كه برخي اعراب و برخي شخصيت‌هاي فتح دچار سبك مغزي شده‌اند.

وي افزود: رهبر شجاع كسي است كه به اشتباهات خود اعتراف كرده و راه خود را بازنگري و لغزش‌هاي خود را ارزيابي ‌كند و اين كاري بود كه "ياسر عرفات " رهبر فقيد تشكيلات خودگردان انجام مي‌داد.

* عرفات جان خود را در راه اشتباهاتش فدا كرد

الصفطاوي كه يكي از مشاوران عرفات بود، تصريح كرد: عرفات وقتي احساس كرد كه ميز مذاكرات شكست خورده است با انتفاضه الأقصي در سپتامبر 2000 آنرا دگرگون كرد و جان خود را در اين راه به عنوان بهاي آن داد.

وي افزود: بين رهبر انقلابي و رهبر دلقك فرق وجود دارد، ابومازن از باران به فواره پناه مي‌برد، از صهيونيست‌ها به آمريكايي‌ها و از آمريكايي‌ها به اروپايي پناه مي‌برد.

* احتمال خيزش مردمي عليه تشكيلات خودگردان وجود دارد

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نشانه‌هاي انتفاضه مردمي عليه عباس و تشكيلات آن در رام‌الله وجود دارد؟ اظهار داشت: بله مطمئنا اما هنوز به مرحله پختگي كامل نرسيده است و چه بسا به چند ماه زمان نياز دارد.

وي از گروه‌هاي فلسطيني خواست تا طرح جديدي را براي پايان دادن به دودستگي ارائه كنند و تاكيد كرد كه عباس بايد به صراحت اعلام كند كه هماهنگي امنيتي با صهيونيست‌ها را متوقف كرده ، مقاومت عليه اشغالگري را بپذيرد يا حداقل به توقف كامل تعقيب مبارزان پايبند باشد و تمامي بازداشتي‌هاي سياسي در زندان‌هاي تشكيلات خودگردان را آزاد كند.

الصفطاوي در ادامه افزود: اينها اساس هر گونه توافق بين غزه و كرانه باختري است و در مقابل زمان برگزاري انتخابات رياست تشكيلات خودگردان و مجلس قانونگذاري تعيين خواهد شد و با كشورهاي محور مقاومت نيز تماس گرفته و از آنها مي‌خواهيم در صورتي كه آمريكا كمك مالي به تشكيلات خودگردان را قطع كرد به اين تشكيلات كمك مالي ارائه كنند.

* عباس چاره‌اي جز پيوستن به محور مقاومت ندارد

وي همچنين گفت: عباس هيچ راه‌حلي ندارد جز اينكه شجاعانه قطع همكاري امنيتي با صهيونيست‌ها را اعلام كند و با دولت فلسطيني در غزه در مورد گزينه‌هاي سياسي آينده به توافق برسد.

وي خطاب به عباس گفت: تو چاره‌اي جز نزديكي بيشتر به محور مقاومت و دوري از محور "ميانه‌رو " نداري و عربستان در محور ميانه‌رو تنها خواهد ماند.

وي تاكيد كرد: همه بايد بدانند كه فروپاشي رژيم مبارك دنباله دارد و مصر طي دو سال يا بيشتر به يك كشور مقاومت تبديل خواهد شد و احتمال دارد كه طي چهار يا پنج سال آينده به يك كشور متخاصم در برابر صهيونيست‌ها تبديل شود.

*غزه به يك منطقه تجاري تبديل مي‌شود

اين كارشناس سياسي فلسطين در پايان بشارت داد كه غزه به خودي خود در اوايل سال آينده به يك منطقه آزاد تبديل خواهد شد و مصر كه به تدريج از تعهدات "كمپ ديويد " رها خواهد شد، غزه را به گاز، نفت و تمامي مايحتاج زندگي و ساخت‌و‌ساز مجهز خواهد كرد در حالي كه كرانه باختري همچنان تحت اشغال كامل باقي خواهد ماند و اين بدان معني است كه دولت غزه به زودي روابط سياسي خود با جهان عربي و بين‌المللي ازسر خواهد گرفت در حالي كه قدرت تشكيلات رام‌الله تحت محدوديت‌هايي كه صهيونيست‌ها ايجاد كرده‌اند، به تحليل خواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج