شرور شهر، مجسمه هخامنشي مي‌ساخت

ماموران در تحقيق از شاكيان متوجه شدند آنها بابت خريد سكه‌هاي طلا و مجسمه‌هاي عتيقه مربوط به دوران هخامنشيان و مادها، ده‌ها ميليون تومان پول پرداخت كرده‌اند.
کد خبر: ۱۵۱۳۲۳
|
۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳ 02 March 2011
|
5639 بازدید
جام‌جم: مردي كه با ساخت و فروش مجسمه‌هاي عتيقه و سكه‌هاي طلاي تقلبي كلاهبرداري مي‌كرد، از سوي ماموران اداره اطلاعات ـ‌ امنيت پليس شهرستان خنداب در استان مركزي شناسايي و دستگير شد.

اوايل بهمن امسال ماموران اطلاعات ـ امنيت شهرستان خنداب از طريق گزارش مردمي اطلاع يافتند يكي از اراذل و اوباش اين شهر با تاسيس كارگاهي در خانه‌اش، مجسمه‌ها و سكه‌هاي طلاي تقلبي مي‌سازد و به مردم مي‌فروشد.

در حالي كه پرونده‌اي در اين باره تشكيل و تحقيقات آغاز شده بود، چند مرد با حضور در مركز پليس از يك فروشنده اشياي عتيقه به اتهام كلاهبرداري شكايت كردند.

ماموران در تحقيق از شاكيان متوجه شدند آنها بابت خريد سكه‌هاي طلا و مجسمه‌هاي عتيقه مربوط به دوران هخامنشيان و مادها، ده‌ها ميليون تومان پول پرداخت كرده‌اند.

مرد شياد، كلاهبرداري مي‌كرد

به اين ترتيب، چهره‌نگاري رايانه‌اي از مرد كلاهبردار صورت گرفت و ماموران متوجه شدند تصاوير چهره‌نگاري شده شاكيان از مرد شياد با هم مطابقت دارد و مربوط به همان متهم است.

بنابراين جستجو براي دستگيري مرد شياد ادامه يافت تا اين كه ماموران مخفيگاه جديد متهم را در شهرستان خنداب شناسايي و روز گذشته او را دستگير كردند.

با پلمب كارگاه اين شياد، از خانه وي 290 عدد سكه طلا و 2 مجسمه عتيقه تقلبي كه شباهت بسياري به مجسمه‌هاي دوران مادها و هخامنشيان داشت، كشف و ضبط شد.متهم با انتقال به پليس اطلاعات ـ امنيت شهرستان خنداب بازجويي شد و به كلاهبرداري كلان از مردم اعتراف كرد.

اعتراف متهم

متهم به پليس گفت: بارها به اتهام شرارت، عربده‌كشي و مزاحمت براي نواميس دستگير و زنداني شده‌ام كه اين بار نيز بعد از آزادي دوباره تصميم به كلاهبرداري از مردم گرفتم.متهم افزود: در خانه اجاره‌اي‌ام، كارگاهي را براي ساخت مجسمه و سكه‌هاي تقلبي راه‌اندازي و با به‌دست‌آوردن‌تصاوير سكه‌هاي طلا و مجسمه‌هاي عتيقه دوران مادها و هخامنشيان از طريق اينترنت، ساخت آنها را شروع كردم و از طريق دوستانم مشتريان را به دام انداخته و با فروش اشياي تقلبي، مبالغي كلان به دست آوردم.

سرهنگ رفيعي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت: مرد شياد پس از اعتراف به كلاهبرداري از مردم، با قرار قانوني روانه زندان شد.

تحقيقات تكميلي براي دستگيري ديگر همدستان وي ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟