آدمكش اجاره‌اي در يك قدمي قصاص

مرد مجروح كه آخرين نفس‌هاي زندگي‌اش را مي‌كشيد، به مأموران كلانتري 139 مرزداران گفت: با يكي از پسرانش به نام «داوود» اختلاف مالي و خانوادگي شديد داشته كه اين‌گونه با ضربه‌هاي كارد و چوب بشدت مجروح شده است.
کد خبر: ۱۵۱۴۹۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹ 03 March 2011
|
3691 بازدید
ایران: حكم قصاص آدمكش اجاره‌اي كه از سوي پسري براي قتل پدرش اجير شده بود، به تأييد قضات ديوان‌عالي كشور رسيد.

«عبدالوهاب» - افغاني‌تبار 25 ساله - با همدستي پسر كينه‌توزي به نام داوود - 31 ساله - مرد 55 ساله‌اي به نام «احمد» را به قتل رساند. عمليات پليسي براي شناسايي عاملان جنايت از شامگاه دوم تير 88 با كشف پيكر نيمه‌جان قرباني در انبار تاريك فروشگاهش آغاز شد.

مرد مجروح كه آخرين نفس‌هاي زندگي‌اش را مي‌كشيد، به مأموران كلانتري 139 مرزداران گفت: با يكي از پسرانش به نام «داوود» اختلاف مالي و خانوادگي شديد داشته كه اين‌گونه با ضربه‌هاي كارد و چوب بشدت مجروح شده است.

وي در حالي چهار روز پس از انتقال به بيمارستان جان سپرد كه پسرش پس از دستگيري، در بازجويي‌ها گفت كه يك آدمكش افغان او را به قتل رسانده و به افغانستان گريخته است. در حالي كه پسر كينه‌توز به اختلاف جدي با پدرش اعتراف كرد، خواهرانش از شكايت عليه او صرف‌نظر كرده و خواستار اعدام مرد افغان شدند.

از سوي ديگر آدمكش اجاره‌اي كه پس از دستگيري در برابر 5 قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي - نورالله عزيزمحمدي - ايستاده بود، ضمن تشريح جزئيات جنايت گفت: من مدتي براي مقتول كه مرد با‌انصافي بود، كار مي‌كردم تا اينكه تصميم گرفتم به كشورم برگردم، بنابراين با او تسويه حساب كرده و رفتم، اما مدتي بعد دوباره به ايران آمده و در تهرانپارس مشغول كار شدم، اما يك‌روز پسر مقتول به سراغم آمد و از نقشه قتل پدرش گفت.

بدين‌ترتيب شب حادثه در گوشه‌اي از انبار مخفي شده و مقتول را با چوب و چاقو زدم. بعد هم «داوود» يك چك 700 هزار توماني به عنوان دستمزد به من داد كه بلافاصله به كشورم فرار كردم، اما 3 ماه بعد كه به ايران آمدم، دستگير شدم.

پس از آخرين دفاعيات متهمان و مواجهه حضوري آنان در دادگاه، هيأت قضايي شعبه 71 «عبدالوهاب» را به قصاص نفس - اعدام - و «داوود» را به 15 سال زندان محكوم كردند. اين حكم از سوي قضات شعبه ششم ديوان‌عالي كشور نيز تأييد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟