وقتی متقاضیان دانشگاه تهران سر کار هستند!

گفتنی است، جدیدترین اخبار حاکیست که با تاخیر 10 روزه نتایج این آزمون اعلام شد، نتایجی که برای شرکت کنندگان بسیار شگفت انگیز بود و نتایج اعلام شده بر ابهامات این مسئله افزود/ دانشکده اعلام کرده است که هيچيک از پذيرفته شدگان نتوانسته اند حد نصاب نمرات دروس را کسب نمايند از اين رو هيچکدام از متقاضيان شرکت در اين دوره ها و آزمون دهندگان قبول نشده اند!!
کد خبر: ۱۵۲۱۰۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸ 06 March 2011
|
23367 بازدید
|
با وجود تبلیغات گسترده ای که سایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در خصوص برگزای آزمون ورودی انجام داده و به دلیل انتصاب این دانشکده به دانشگاه معتبر تهران عده ای برای ثبت نام در این آزمون ثبت نام و در ان شرکت کردند، اما روند اجرای این آزمون ها و تاخیر در اعلام نتایج سبب بروز شایعات و نگرانی هایی در میان داوطلبان شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، در دی ماه امسال خبر آغاز ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجازی سال تحصیلی 90 (نیمسال دوم) بر خروجی سایت دانشگاه تهران قرار گرفت آغاز شد و در بهمن ماه هم خبر برگزاری سومین دوره آزمون کارشناسی ارشد مجازی دانشکده کارآفرینی هم از طریق سایت این دانشگاه اطلاع رسانی شد.

دانشکده مديريت دانشگاه تهران با شرح و تفصيل زياد توانست جمع کثيري از علاقه مندان و داوطلبان را به خود جذب نمايد. اما داستان و نگرانی دواطلبان از اينجا شروع مي شود که نتايج اين آزمون که قرار بود در سي ام بهمن ماه اعلام شود تاکنون ـ اواسط اسفند 89 ـ هيچ خبري از اعلام نتايج نبود و نه تنها تلفن‏ هاي اعلام شده در این سایت جوابگو نمي باشند بلکه هيچ بخشي از دانشگاه تهران خود را موظف به جواب گويي به خيل کثير متقاضيان و آزمون دهندگان دانشکده کارآفريني نمي دانند.

از طرفي، اسامي قبول شدگان دوره هاي قبلي اين دانشکده نيز مشخص نیست و مسئولان برگزاري اين آزمون اعلام نموده اند که پذيرفته شدگان آزمون علمي پس از مصاحبه حضوري پذيرفته مي شوند و اين ابهام بيش از 4 سال است که پي در پي اتفاق مي افتد.

نکته ديگر در برگزاري آزمون اين دانشکده نيز آن است که تاريخ برگزاري آن دقيقا در روز برگزاري آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه‏ هاي سراسري ترتيب يافته بود که همين امر مانع از شرکت در آزمون دانشگاه‏ هاي دولتي براي متقاضيان شرکت در آزمون دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران نيز شده است. 

گفتنی است، جدیدترین اخبار حاکیست که با تاخیر 10 روزه نتایج این آزمون اعلام شد، نتایجی که برای شرکت کنندگان بسیار شگفت انگیز بود و نتایج اعلام شده بر ابهامات این مسئله افزود.

دانشکده کارآفريني اعلام کرده است که هيچ يک از پذيرفته شدگان نتوانسته اند حد نصاب نمرات دروس را کسب نمايند از اين رو هيچ کدام از متقاضيان شرکت در اين دوره ها و آزمون دهندگان قبول نشده اند!!

از جزييات و چگونگي اتخاذ اين تصميم و اقدام کم نظير هيچ خبر تکميلي و اقناع کننده اي در دست نيست و تلفن هاي اعلام شده جوابگو نمي باشند و هيچ بخشي از دانشگاه تهران که عنوان معتبر ترين دانشگاه کشور را يدک مي کشد و هر از چند گاهي روابط عمومي دانشگاه مربوطه رتبه اين دانشگاه از نظر علمي را بسيار بالاتر از دانشگاههاي معتبر غربي اعلام مي کند خود را موظف به جوابگويي به خيل متقاضيان و آزمون دهندگان دانشکده کارآفريني نمي دانند.

یکی از دواطلبان این آزمون به خبرنگار ما گفت: اين حق کليه شرکت کنندگان است که با وجود پرداخت هزينه هاي قابل توجه ثبت نام در آزمون، مسئولان دانشگاه تهران و مديران ذيربط جوابگوي اين شيوه اعلام آزمون باشند که اميدواريم با پيگيري هاي رسانه هاي حرفه اي حقوق گمشده آزمون دهندگان مستاصل احقاق شود.

گفتنی است، امروز روزنامه کیهان نیز به روند نامطلوب پذیرش و انجام این ازمون اعتراض کرده و نوشته است: در پي لغو آزمون كارشناسي ارشد دوره هاي مجازي دانشگاه تهران آن دسته از داوطلباني كه ثبت نام كرده و در قبال ثبت نام پول پرداخت كرده بودند به اين اقدام دانشگاه معترض شده و خواستار استرداد پول هاي پرداختي خود شدند.

در حالي كه داوطلبان آزمون دانشگاه تهران براي شركت و ثبت نام در اين آزمون مجاز بودند در سه رشته شركت كنند، هزينه ثبت نام در هر رشته برابر 80 هزار تومان، در دو رشته 160 هزار تومان و در سه رشته 240 هزار تومان اعلام شده بود و داوطلبان براي ثبت نام بايد اين مبالغ را پرداخت مي كردند اين در حالي است كه با لغو پذيرش دانشگاه، تاكنون درباره بازگرداندن هزينه ثبت نام به داوطلبان اطلاعيه اي توسط دانشگاه تهران صادر نشده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
خوب این هم یک نوع کارآفرینی است برای کارمندان دانشکده کارآفرینی. انصافاً هم که ایده خلاقانه ای است. وقتی در یک کشور مردم اینچنین تشنه مدارک دانشگاهی هستند وضع همین است.
فرزانه بنی هاشم نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
]چرا نتایج برای شرکت کنندگان اعلام نمی شود. چرا این همه تاخیر برای نتایج وجود داشت و چرا این شرط در دوره های گذشته وجود نداشت . چرا به شرکت کنندگان اعلام نشده بود که حد نصاب چقدر بوده است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
سلام فقط دانشکده کارآفرینی نبوده چند دانشکده دیگر از جمله دانشکده مدیریت هم بوده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
دانشگاه تهران همینطوره...برای جذب هیأت علمی هم 8 نفر میخواستند که من تنها به مصاحبه رسیدم و منم رد شدم!
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
این که تازگی نداره. سال 85 هم مثل همین ماجرا برای رشته نانوشیمی و نانو پلیمر اتفاق افتاد. آخرش گفتن کسی امتیاز نیاورده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
چرا شما تابناكيها ميخواهيد از افرادي كه سواد لازم براي تحصيل در دانشگاه تهران را كه يكي از قطب هاي علمي كشور است را بخاطر مخالفت با دولت حمايت كنيد .تورا بهخدا ديگه علم رو سياست زدش نكنيد جون آقا محسن قسم تون ميده نكيد حرام است .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم والا این رویه نادرست ادامه پیدا می کند . اگر پول آخر سال ندارند چرا ما را سرکیسه می کنند .
آذري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
با سلام.اينجانب يكي از شركت كنندگان در اين آزمون مي باشم.حق ثبت نام هشتاد هزارتومان بود.از آنجايي كه محل كارم عسلويه بود فقط بليط هواپيما و كرايه تاكسي دويست و سي هزارتومان شد .هزينه هتل دو شب در تهران هم هشتاد هزارتوان شد.مخارج اياب و ذهاب هم پنجاه هزارتومان شد.كه مجموعا اينجانب براي اين آزمون چيزي معادل پانصد هزار تومان هزينه نمودم بعلاوه اينكه از مرخصي استحقاقي سالانه نيز دو روز استفاده نمودم و همچنين دو روز از خانواده ام نيز به دور بودم.در رشته كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني اين آزمون جمعا 500 نفر شركت كرده بودنند كه طبق اطلاعيه قبلي دانشگاه تهران يكصد نفر مي بايست پذيرش مي كردند.اينجانب بطور يقين به نيجه آزمون خودم مطمئن هستم كه قبول ميشدم.چه كسي بايد جوابگوي اين همه هزينه من باشد؟!از رياست محترم جمهور و وزير محترم علوم تقاضا داريم كه نسبت به اجحاف و پارتي بازي مسولين دانشگاه تهران عكس العمل نشان دهند و الا حقوق خود را از طريق قوه قضاييه پي گيري مي نماييم.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
اين كه چيزي نيست ما 2 ساله يه فيات ثبت نام كرديم 7.5 ميليون هم داديم قرار بود 6 ماه تحويل بدن ولي 2 ساله كه طول كشيده تازه كارخونشونم تعطيل شده جالب اينجاست كه مدير عاملاشون دارن پول پارو ميكنن و هر 2ماه يه بار عوض ميشن ولي ما بيچاره ها زورمون به هيچ كدومشون نميرسه كه پولمون رو پس بگيريم تابناكم كه يه گذارش تهيه نميكنه شايد صداي ما به گوش مسئولين برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
از هر داوطلب براي هر رشته كه ميخواستند ثبت نام شود مبلغ هشتاد هزار تومان دريافت شده. با اين تفاسير تكليف اين مبالغ كه كم هم نبوده چه ميشود؟ آيا درست است براي شركت در آزموني كه هيچ قبولي ندارد اين هزينه ها پرداخت شود؟ بنظر ميرسد دانشگاه تهران بايد در مورد پس دادن اين هزينه كه در جمع مبلغ كلاني ميشود راهكاري داشته باشد. از شما اي تابناك براي پيگيري و اطلاع رساني بازپرداخت اين مبالغ كمك مي خواهيم.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟