بازدید 9453
۵
قبل از استفاده از شوينده‌ها به برچسب آن دقت کنیم

حواسمان باشد، تمیزی به مرگمان منجر نشود

يكي از توصيه‌هاي متداول به آنها اين است كه از تركيب مواد شيميايي سفيدكننده با محلول آمونياك اجتناب كنند، اما معمولا بيشتر از تركيب شيميايي مواد مختلف اطلاع كافي ندارند و بنابراين نمي‌توانند در استفاده از آنها احتياط لازم را رعايت كنند. اين در حالي است كه از تركيب ماده سفيدكننده با اسيدهاي پاك‌كننده سرويس‌هاي بهداشتي، بخار سمي در محيط منتشر خواهد شد كه سبب مسموميت و حتي مرگ فرد خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷ 10 March 2011
خانم‌هاي خانه‌دار معمولا در محيط خانه با مواد شيميايي مختلفي سر و كار دارند كه در طول روز براي انجام كارهاي مختلف از آنها استفاده مي‌كنند. اگرچه معمولا هر يك از اين مواد در زمينه‌هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، اما بايد توجه داشت كه گاهي تركيب برخي از مواد شيميايي مختلف مي‌تواند پيامدهاي ناگواري را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، يكي از توصيه‌هاي متداول به آنها اين است كه از تركيب مواد شيميايي سفيدكننده با محلول آمونياك اجتناب كنند، اما معمولا بيشتر از تركيب شيميايي مواد مختلف اطلاع كافي ندارند و بنابراين نمي‌توانند در استفاده از آنها احتياط لازم را رعايت كنند. اين در حالي است كه از تركيب ماده سفيدكننده با اسيدهاي پاك‌كننده سرويس‌هاي بهداشتي، بخار سمي در محيط منتشر خواهد شد كه سبب مسموميت و حتي مرگ فرد خواهد شد.

به عنوان مثال سركه ماده‌اي اسيدي است. از مخلوط شدن آن با ماده شيميايي سفيدكننده، بخاري در محيط آزاد مي‌شود كه بخاري سمي است و به همين علت گفته مي‌شود كه هيچ مواد شيميايي حاوي كلر را با مواد اسيدي مخلوط نكنيد.

بنابر این گزارش، معمولا تركيب مواد شيميايي سفيدكننده و بخار آمونياك منجر به توليد نوعي بخار سمي و كشنده خواهد شد كه آزاد شدن آنها در محيط مي‌تواند پيامدهاي جبران‌ناپذيري را به همراه داشته باشد.

 گاهي تصور مي‌شود كه استفاده همزمان از مواد پاك‌كننده توليد كارخانه‌هاي مختلف مي‌تواند اثر آن مواد در پاك‌كنندگي را افزايش دهد، اما بايد توجه داشت كه ممكن است استفاده همزمان از مواد پاك‌كننده مختلف منجر به توليد تركيباتي سمي شده يا اين كه از كارايي لازم برخوردار نباشد.

از تركيب اسيدها و بازها يا به عبارت ديگر مواد اسيدي با مواد قليايي كه به شدت با يكديگر واكنش مي‌دهند، ترشحاتي در محيط آزاد مي‌شود كه اغلب سبب سوزش چشم و پوست بدن مي‌شوند كه ممكن است منجر به ايجاد سوختگي در سطح پوست بدن شود. براي ضدعفوني كردن از تركيبات شيميايي مختلفي استفاده مي‌شود كه حاوي مواد گندزدا هستند.

 ممكن است چنين تصور شود كه استفاده همزمان از مواد ضدعفوني‌كننده و مواد شوينده تاثير آن را به مراتب افزايش خواهد داد، اما بايد توجه داشته باشيد كه تركيب مواد ضدعفوني‌كننده با شوينده‌هاي حاوي آمونياك، تاثير آن را در ضدعفوني‌كردن و گندزدايي كاهش خواهد داد.

مواد سفيدكننده حاوي كلر، اغلب سديم هيپوكلريت يا هيپوكلريت هستند. سفيدكننده، شوينده‌هايي كه از آنها در ماشين‌هاي ظرفشويي استفاده مي‌شود، مواد ضدعفوني‌كننده و پاك‌كننده، پودرهاي شستشو، لكه‌برها و همچنين محلول‌هاي پاك‌كننده سرويس‌هاي بهداشتي حاوي درصدي از هيپوكلريت هستند و به همين علت اغلب توصيه مي‌شود كه از تركيب انواع مختلف شوينده با همديگر يا از تركيب آن با موادي كه حاوي محلول آمونياك يا سركه هستند اجتناب شود.

بنابر این بهتر است قبل از استفاده از انواع شوينده‌ها برچسب روي آن را به دقت بخوانيد. در بسياري از شوينده‌ها نحوه كاربرد آن و همچنين توصيه‌هايي در مورد عدم كاربرد همزمان آن با ديگر تركيبات روي آن درج شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بابا به زبان عاميانه بنويس مانند از تركيب وايتكس و جوهرنمك خودداري كنيد يا يك ليوان وايتكس با يك ليوان ... اينطوري تا همه بفهمند
هوای پر گرد و خاک و الوده تهران برای ادم زندگی نمی گذارد بماند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی