بازدید 62292

خشونت آل سعود در برابر گسترده‌ترین تظاهرات تاریخ عربستان+تصاویر

مردم در شهرهای قطیف، دمام، احساء و ریاض به خیابان‌ها آمده و تظاهرات اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند. وجود تهدیدهای چند روز اخیر مقامات سعودی در قلع و قمع مردم عربستان، آنها به خیابان‌ها آمده و با انبوه نیروهای امنیتی روبه رو شدند... وی دعوت مسئولان سعودی به گفت وگو در سایه تهدید وزیر امور خارجه عربستان به قطع انگشتان تظاهرات کنندگان و دعوت دیگر مسئولان به شکستن جمجمه معترضان را دعوتی مسخره آمیز برای گفت وگو دانست و گفت:...
کد خبر: ۱۵۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۳ 11 March 2011
سرویس بین الملل ـ همزمان با جمعه خشم در عربستان، مردم این کشور در شهرهای گوناگون به خیابان‌ها ریختند تا به‌رغم تدابیر شدید امنیتی و تهدیدهای صورت گرفته توسط سران آل‌سعود، اعتراض خود را نسبت به خفقان موجود در این کشور اعلام کنند.

به گزارش «تابناک»، مردم در شهرهای قطیف، دمام، احساء و ریاض به خیابان‌ها آمده و تظاهرات اعتراضی خود را آغاز کرده‌اند. شاهدان عینی در این شهرها اعلام کرده‌اند، با وجود تهدیدهای چند روز اخیر مقامات سعودی در قلع و قمع مردم عربستان، آنها به خیابان‌ها آمده و با انبوه نیروهای امنیتی روبه رو شدند.




بنا بر خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بالگردهای نظامی بر فراز شهرهای قطیف، دمام و ریاض در حال پرواز است و در این شهرها حالت فوق‌العاده برخوردار است.

از شهر العوامیه در نزدیکی قطیف نیز گزارش می‌شود که مردم در حال تظاهرات آرام هستند و هنوز مأموران امنیتی به آنها حمله نکرده‌اند.

مردم عربستان که از ظلم و اجحاف یکصد ساله خاندان آل سعود به تنگ آمده‌اند، خواستار داشتن زندگی شرافتمندانه، مشارکت در سرنوشت سیاسی خود و همچنین آزادی زندانیان در بند هستند.




در همین حال، «العالم» گزارش داد، در پی یورش روز پنجشنبه نیروهای امنیتی سعودی و تیراندازی مستقیم آنها به سمت شهروندان که چند زخمی بر جای گذاشت، سازمان دیده‌بان حقوق بشر خواستار برخورد مسالمت آمیز با اعتراضات مردمی شد.

گفته می‌شود، مقامات سعودی از گسترش اعتراضات هراسان شده‌اند و از انواع راه‌ها برای ترساندن مردم بهره می برند.

مخالفان آل سعود و شهروندان این کشور بر این باور هستند که ترس مردم ریخته و آنها دیر یا زود به خواسته‌های خود می‌رسند و سرکوب‌های صورت گرفته نیز تنها پایه‌های لرزان خاندان حاکم را سست‌تر خواهد کرد.

یک شخصیت سیاسی مخالف با رژیم آل سعود درباره استفاده از خشونت علیه مردم معترض این کشور هشدار داد و تأکید کرد که چنین اقدامی به فروپاشی کامل این رژیم منجر خواهد شد.

«فواد ابراهیم» در گفت وگو با شبکه خبری «العالم» اظهار داشت: اقدام مسئولان سعودی در منتقل کردن زخمی های اعتراضات شهر القطیف در شرق عربستان از بیمارستان عمومی به بیمارستانی نظامی نشانه‌ای منفی و بسیار خطرناک است و بیانگر قصد دستگاه حاکمه برای پاک کردن آثار جنایت خود به شمار می رود و تأکید دارد که این دستگاه حاکمه می خواهد، به جهان ثابت کند که قادر به کنترل اوضاع داخلی خود هست و هیچ اقدام اعتراضی یا مطالبات مسالمت آمیز در عربستان وجود ندارد.




ابراهیم گفت: پیام رژیم روشن است؛ یعنی از خشونت علیه تظاهرات کنندگان در امروز استفاده خواهد کرد؛ اما در مقابل مردم نیز مصرانه بر حضور گسترده در خیابان‌ها برای شرکت در تظاهرات تأکید می کنند.

وی افزود: اگر حکومت عربستان گمان می کند، با بهره از زور خواهد توانست، جلوی مردم را در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبه حقوق مشروع خود بگیرد، در اشتباه است.

این شخصیت سیاسی مخالف گفت: حکومت عربستان امروز تلاش می کند، مسائل مذهبی و طایفه‌ای را پیش کشیده و القا کند که اختلاف بین حکومت و شیعیان است، ولی همه مردم، اعم از شیعه و سنی، امروز مصمم به حضور در خیابان‌ها و قیام علیه این رژیم هستند که سیاست تبعیض آمیز را در قبال همه اقشار ملت اعمال می کند.




وی دعوت مسئولان سعودی به گفت وگو در سایه تهدید وزیر امور خارجه عربستان به قطع انگشتان تظاهرات کنندگان و دعوت دیگر مسئولان به شکستن جمجمه معترضان را دعوتی مسخره آمیز برای گفت وگو دانست و گفت: هیچ کس به چنین دعوتی اعتقاد ندارد، زیرا تجربه تلخی از سال 2003 میلادی در زمینه گفت وگو وجود دارد.
 
همچنین گزارش های رسیده حاکی از آن است که، مقامات سعودي پايگاه اطلاع رساني شبکه «العالم» را فيلتر کرده، و با فرستادن امواج پارازيت در دسترسي اين شبکه اختلال ايجاد مي کنند.




در همین باره، «مريم يوسف»، از فعالان سیاسی در عربستان اظهار داشت: مسئولان سعودي پايگاه شبکه العالم را در عربستان فيلتر کرده اند و همچنين با فرستادن امواج پارازيت در دسترسي به برنامه هاي اين شبکه العالم اختلال ايجاد مي کنند.

وي درباره رويدادهاي شب گذشته در القطيف گفت: برخي بيمارستان ها از پذيرش زخمي هاي حملات سرکوبگرانه وحشيانه نيروهاي امنيتي به تظاهرکنندگان خودداري کردند و نيروهاي امنيتي برخي زخمي ها را از بيمارستان هاي غيرنظامي به بيمارستان نظامي منتقل کرده اند.



گفتنی است، هر چند تاکنون از کشته و زخمی های اعتراضات امروز در عربستان خبری منتشر نشده، در حمله روز گذشته نظامیان سعودی به معترضین در شهر قطیف، هفت تن مجروح شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
حکومت عربستان از پشتیبانی جریانات صهیونیستی برخوردار است و فقط در سایه اتحاد تمامی ملت میتوان این لکه ننگ را از حرم ابراهیمی پاک کرد.
اشغال سه شنبه ميرفتي انقلاب خشونت رو ميديدي ببين خيلي كثافتيد خيلي جيره خوريد خيلي وطن فروشيد
جران منتشر كردن هم نداريد سانسورچي ها
زنده باد قیام مردم آزادیخواه عربستان.
به امید فروپاشی زودهنگام حکومت فاسد عربستان که مایه ننگ جهان اسلام است.
و به امید روزی که صدای دلنواز «انا المهدی»ش را از جوار کعبه بشنویم.
خدا رو شکر بالاخره نوبت غاصبین حرم الهی و نبوی نیز رسید.
اليس الصبح بقريب. ان شاالله دودمان فهد نابود شوند. حضرت امام فرمودند اگر از صدام بگذرم از فهد نمي گذرم. اللهم العن الظالمين
خدا را شكر اين تظاهرات خيلي مهمتر از ديگر كشورهاست به شرطي كه منحرف نشه
بالاخره نوبت عربستان شد.شرایط شبیه به آخر زمان شده.آیا واقعا این علایم ظهوره؟
لعن الله علی حاکم جائر و ظالم . حکومتی که دم از اسلام و رهبری بلاد اسلامی میزند در روز روشن خون ملت مسلمان خود را بر کف خیابان میریزد ؟ لعنت بر پست و مقامی که انسان را چنین وحشی و ستمگر کند . وهابیان و بدعت گذاران اسلام .
اوضاع آمریکا تو خاورمیانه بشدت داره وخیم میشه.
مطمئنا یه حرکت نظامی میکنه چون نمیخواد اسرائیل جونش تو منطقه ای که همه دنبال اسلامن تنها بمونه
ان شاالله این قیامها زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر باشه تا انقلابمون رو تقدیم صاحب اصلیش بکنیم
اللهم العن قاتلیک یافاطمه-اللهم العن صنمی قریش-اللهم العن آل امیه وآل مروان وآل زبیرالی یوم القیامه
شهر‌هایی‌ که اسم بردید همه شیعه نشین هستند...این یک انقلاب شیعه است خدا رو شکر
انشاءالله تعالی خانه وحی از لوث وهابی ها پاک شود و آل سعود به دست خودشان از بین بروند تا جهان اسلام از مکر و حیله و زور و تزویر این عمال آمریکا و اسراییل راحت شوند . انشاءالله
ان شا الله همه حکومتهای ضد مردمی ومادام العمر ساقد میشوند وخون ازدیخواهان به ثمر خواهد نشست.
پايه هاي ظلم و جور حكام مستبد ال سعود لرزان است وخدا كيد و شيطنت انان را به خودشان بر ميگرداند و خدا با شماست و كسي كه خدا با اوست پيروزيش قطعيست انشاالله درود بر شما
انشالله به یاری خداوند متعال شاهد سقوط رژیم فاسد آل سعود باشیم وبه همین زودی گنبدوبارگاه امامان عزیزمان دربقیع ساخته وخیل مشتاقان اهل بیت عصمت وطهارت ازنزدیک به زیارت این عزیزان بشتابند به امید آن روز که دورازذهن نیست همه دست به دعابرداریم آمین
در تمام دنیا ملتی این قدر محقر نشده اند
عذر ميخواهم وزير خارجه سعودى حرفى در مورد قطع انكشتان متظاهرين نزده است بلكه در مورد عوامل خارجى بيان كرده است.
خداوند انشاالله ياريشان كند تا شر آل سعود و وهابيت هرچه زودتر كنده شود
اين سردمداران آل سعود دشمن اسلام هستند و الكي اسم خودشان راگذاشتند خادم الحرمين الشريفين اينها خائن الحرمين الشريفين هستند اينها خود طاغوت هستند و شايد هم از طاغوت بدتر كاخهاي آنچناني زيبنده كدام مسلمان هست ؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات