دستگيري دزدان خشن خانه ويلايي

«ساعت 30 : 19يازدهم اسفندماه به همراه پدر و مادرم در ويلاي شخصي خود در صالح‌آباد شهريار مشغول استراحت بودم كه ناگهان 3 نفر پس از پريدن از بالاي ديوار وارد حياط ويلا شدند. آنها پس از بستن دست و پاي نگهبان وارد ساختمان اصلي ويلا شده و درحالي كه پدر و مادر پيرم را با چاقو تهديد به مرگ كردند،مرا نيز حسابي به باد كتك گرفتند وهرچه اموال با ارزش در ويلا داشتيم ربودند و گريختند.»
کد خبر: ۱۵۳۳۶۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴ 13 March 2011
|
3771 بازدید
ملت ما: موتوسیکلت‌هاي پولسار آبي رنگ، بچه محل‌هاي خلافكار را به دام انداخت. اين باند خلافكار كه از كيف قاپان حرفه‌يي شهر بودند در يك مرحله با اجراي نقشه سرقتي خارج از شاخه اصلي سرقت‌هايشان با ورود به خانه ويلايي، دزدي خشني را رقم زدند كه درپي آن پيرمرد و پيرزن صاحبخانه به همراه پسرشان زير مشت‌و‌لگد و ضربات چاقو اعضاي اين باند مجروح شده و تمام اموالشان نيز به يغما رفت.

راز جرايم اين باند سرقت، زماني براي پليس پايتخت فاش شد كه ماموران گشت كلانتري119 مهرآباد جنوبي هنگام گشت زني در ميدان فتح به دو سرنشين دو دستگاه موتوسیکلت پولسار آبي رنگ كه در گوشه‌يي از ميدان توقف كرده بودند مشكوك شدند. تعقيب وگريز پليسي زماني شروع شد كه سرنشينان موتوسیکلت‌هاي آبي رنگ به محض مشاهده ماموران پليس پا به فرار گذاشتند.

فرار متهمان تا آنجا ادامه يافت كه ماموران بعد از چند بار دستور ايست دادن مجبور شدند با به‌كارگيري از قانون استفاده سلاح به سوي متهمان شليك كنند. موتورسواران وقتي متوجه شدند ادامه فرارشان امكان دارد به مرگشان ختم شود متوقف شدند.

با انتقال متهمان به پايگاه پنجم بلافاصله صابر به عنوان يكي از مجرمان سابقه‌دار كه پيش از اين به اتهام سرقت به عنف و زورگيري در سال 88، دستگير و روانه زندان شده بود مورد شناسايي قرار گرفت.

شناسايي صابر از سوي كارآگاهان پايگاه در شرايطي انجام شد كه مالباخته‌يي با مراجعه به مراكز انتظامي ضمن شناسايي و شكايت از متهم، وي را به عنوان يكي از سارقان ويلاي پدري‌اش مورد شناسايي قرار داده بود.

سه حمله به خانه ويلايي

«ساعت 30 : 19يازدهم اسفندماه به همراه پدر و مادرم در ويلاي شخصي خود در صالح‌آباد شهريار مشغول استراحت بودم كه ناگهان 3 نفر پس از پريدن از بالاي ديوار وارد حياط ويلا شدند. آنها پس از بستن دست و پاي نگهبان وارد ساختمان اصلي ويلا شده و درحالي كه پدر و مادر پيرم را با چاقو تهديد به مرگ كردند،مرا نيز حسابي به باد كتك گرفتند وهرچه اموال با ارزش در ويلا داشتيم ربودند و گريختند.»

مالباخته با بيان اين جملات از شب حمله سارقان به ويلايش گفت و ادامه داد: آنها 650 هزار تومان وجه نقد، 6 حلقه النگوي طلا و يك عدد انگشتر طلا را ربوده و فراري شدند. مالباخته در ادامه اظهارات خود با اشاره به خشونت بالاي متهم و همدستانش در زمان ارتكاب سرقت به كارآگاهان گفت: زمانيكه سارقان متوجه النگوها و انگشتر داخل دست مادرم شدند به سمت او حمله‌ور شده و ضمن تهديد با چاقو، به زور اقدام به خارج كردن انگشتر و النگوها از دست مادرم كردند كه باعث آسيب ديدگي شديد دست مادرم شد بگونه‌يي كه پس از مراجعه به پزشكي قانوني براي چندين ماه به او دوره درمان تعلق گرفت. وي در ادامه شكايت خود افزود: با وجود آنكه سارقان تمام پول و طلا و ديگر اموال باارزش داخل خانه از قبيل لوازم صوتي و تصويري را به سرقت برده بودند، اما يكي از آنها با چوبي كه همراه خود داشت ضربه بسيار محكمي بر سر پدر پيرم زد كه بلافاصله باعث خونريزي شديد و بيهوشي او شد.

اعتراف به سرقت و معرفي همدستان

با روشن شدن ابعاد جرايم صابر و همدستانش بازجويي از آنان وارد مرحله تازه‌يي شد. صابر كه راز سرقت‌هايشان براي كارآگاهان فاش شده است ضمن اعتراف به سرقت خشن از خانه ويلايي و ضرب‌وشتم صاحبان ويلا گفت: ازچندي قبل به همراه تعدادي از بچه محل‌ها تصميم گرفتيم تا با استفاده از موتوسیکلت‌هاي پولساري كه در اختيار داشتيم اقدام به سرقت و كيف قاپي كنيم. وي درباره سرقت از خانه ويلايي به ماموران گفت: روزحادثه با موتوسیکلت‌هايمان دور‌ و ‌بر ويلا به دنبال طعمه براي كيف قاپي بوديم كه متوجه حضور مالكان در خانه ويلايي شان شديم. مي‌دانستيم وضع مالي خوبي دارند براي همين نقشه حمله به ويلاي آنان و سرقت اموالشان را طراحي كرديم. شبانه وارد خانه شديم و بعد از به اسارت درآوردن نگهبان ويلا در مرحله دوم اجراي نقشه‌مان با تهديد و ضرب‌و‌شتم اموال مالكان ويلا را ربوده و متواري شديم. با بيان اعترافات صابر ديگر همدست او به نام يوسف كه در سرقت خانه ويلايي نيز با وي همراهي داشت شناسايي شد. پليس، يوسف را در مخفيگاهش حوالي ملارد كرج بازداشت كرد.

سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رييس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر، با اشاره به شناسايي تعدادي از مالباختگاني كه توسط متهمان مورد كيف قاپي و زورگيري قرار گرفته‌اند، گفت: با شناسايي تعدادي از مالباختگاني كه در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب تهران از آنها زورگيري و كيف قاپي صورت گرفته، شناسايي ديگر مالباختگان در دستور كار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. سرهنگ علي اكبر اسدي در پايان اين خبر با دعوت از مالباختگان گفت: از تمام مالباختگاني كه وجوه نقد و ديگر اموال آنها به شيوه‌هاي كيف قاپي و بعضا زورگيري و توسط سرنشينان دو دستگاه موتوسیکلت پولسار بويژه در مناطق مهرآباد جنوبي، شهريار، ملارد، تهرانسر، جاده صالح آباد و... مورد سرقت قرار گرفته دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟