بازدید 3757

ورود احمدي نژاد به مجلس: نوذري رزمنده‌ نفت، گروه‌ خون محرابيان همخوان با مجلس

کد خبر: ۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۵ 14 November 2007
رئيس‌جمهور، غلامحسين نوذري را يك رزمنده در بخش نفت معرفي كرد كه نگاه تحول آفرين در اين عرصه دارد.

به گزارش فارس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه صبح امروز چهارشنبه در جلسه علني مجلس براي اخذ رأي اعتماد به 2 وزير صنايع و نفت حضور يافته بود با اشاره به اينكه اين 2 وزارتخانه در برنامه چهارم و افق چشم‌انداز، مأموريت‌هاي مهم و سنگيني را بر عهده دارند، گفت: نفت به عنوان يكي از پايه‌ مهم اقتصاد كشور نيازمند چند تحول همچون تحول در ساختار و اتخاذ تصميمات، اكتشاف و توسعه ظرفيت توليد به عنوان پشتوانه اقتصاد و سياسي كشور، پاسخگويي دائم به نيازهاي داخلي، تبديل نفت به فرآورده‌هاي داراي ارزش افزوده، حضور در بازارهاي جهاني، كاهش هزينه توليد، بهينه سازي و ديگر مسئوليت‌هاي سنگين است.
وي ضرورت كنترل درآمد و هزينه در وزارت نفت و نيز توجه ويژه به حضور در بازارهاي صنعتي و فني در بازارهاي مرتبط با نفت جهان را يادآور شد و گفت: تقاضاهاي بسياري از كشورمان از سوي كشورهاي مختلف جهان براي همكاري و كمك در بخش صنعتي و فني مي‌شود لذا مهندس نوذري كه بخش عمده زندگي كاري خود را در نفت گذارنده و جزء عناصر مومن، دلسوز و رزمنده بخش نفت است و با نگاه تحول در تصميم‌گيري معرفي شده‌اند تا در چارچوب افق چشم انداز و برنامه چهارم، كه بارها با هم در اين خصوص گفتگو كرده‌ايم، اين موضوعات را سازماندهي كند.

گروه‌ خوني محرابيان با مجلس همخواني دارد

رئيس جمهور گفت: گروه‌ خوني محرابيان و نوذري با مجلس همخواني دارد و تعامل و همكاري خوبي را با مجلس خواهند داشت.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور در بخش دوم سخنان خود در معرفي وزراي پيشنهادي نفت و صنايع و معادن، به سوابق سرپرست فعلي وزارت نفت اشاره كرد و گفت: بخش صنعت كه از پايه‌هاي اصلي اقتصاد كشور است، كارهاي مهمي مانند دستيابي به رشد پيش‌بيني شده در قانون برنامه، ورود به عرصه‌هاي رقابت صادرات نفتي، توسعه صنايع پيشرفته، ايجاد ميزان اشتغال پيش‌بيني شده در قانون، اصلاح مديريت‌ها، واگذاري‌هاي گسترده به بخش خصوصي و تنظيم مديريت‌ها به همراه انتقال صنايع مربوطه به بخش مردمي را بر عهده دارد.
وي افزود: در بخش معدن نيز توانايي‌ها ناشناخته است و تا امروز نه برنامه‌ جامعه و نه اراده محكم براي احياي حقوق ملت در اين بخش وجود نداشته است.

رئيس‌ جمهور با ذكر مثالي گفت: كارخانه‌اي كه تنها 20 درصد سهام آن 1200 ميليارد تومان به فروش رسيد حتي يك ريال ماليات حق بهره‌برداري مالكانه به دولت نمي‌پرداخته است كه بايد براي اصلاح اين نحوه فعاليت تلاش كرد.
احمدي‌نژاد تأكيد كرد: به لحاظ شيوه‌هاي بهره‌برداري، توجه به قابليت‌ها و حفظ حقوق ملت كار جدي در بخش معدن نياز است.
احمدي‌نژاد در ادامه به بيان خصوصيات محرابيان پرداخت و گفت: محرابيان نيروي متخصص و توانمندي است كه از دانشگاه علم و صنعت با وي آشنا شدم. او جوان با استعداد، مسلط به علوم روز و مدير توانمندي است كه اگر مورد اعتماد مجلس قرار گيرد، جوان‌ترين عضو كابينه مي‌شود.
وي افزود: نگاه دولت و مجلس براي فرصت دادن و اعتماد به جوانان براي ورود به تصميم‌گيري‌هاي كلان، ارزشمند است و اعتقاد دارم محرابيان و نوذري موفق مي‌شوند. گروه‌ خوني آنها با مجلس همخواني دارد و تعامل و همكاري خوبي را با مجلس خواهند داشت.
احمدي‌نژاد يادآور شد: تجربه 3 ماه سرپرستي اين 2 نفر فرصت خوبي براي مشخص شدن تعامل و نشان دادن جهت‌گيري‌هاي نوذري و محرابيان بود.
رئيس‌جمهور همچنين با تشكر از وزيري هامانه و طهماسبي و تلاش آنها در خدمت به مردم گفت: بالاخره يك مربي در مقطعي تشخيص مي‌دهد گروه و آرايش خود را تغيير دهد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد نمايندگان با بررسي خوب خود، تصميم درستي را اتخاذ كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم