شكايت زن نابينا از چشم‌پزشك

پس از تعيين وقت در يكي از بيمارستان‌هاي غرب تهران بستري شدم اما پس از عمل جراحي همه جا را تيره مي‌ديدم و درد بسيار شديدي هم داشتم. وقتي در اين باره با پزشك معالجم صحبت كردم، اظهار داشت: اين حالت به خاطر عوارض بعد از جراحي است و خوب مي‌شوم.
کد خبر: ۱۵۸۹۹۲
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵ 17 April 2011
|
7136 بازدید
ایران: پزشك متخصص چشم به دليل نابينايي بيمارش با حكم دادگاه محكوم به پرداخت ديه شد.

پائيز سال 88 زن 67 ساله‌اي به نام «نرگس» به دادسراي ناحيه 19 ويژه جرائم پزشكي و دارويي تهران رفت و با تسليم شكايتي به داديار گفت: «اواخر مرداد بينايي‌ام با مشكل روبه‌رو شد. به همين خاطر به مطب يك چشم‌پزشك رفتم كه او نيز با تشخيص آب مرواريد در هر دو چشمم پيشنهاد كرد هر چه سريعتر جراحي شوم. بدين ترتيب پس از تعيين وقت در يكي از بيمارستان‌هاي غرب تهران بستري شدم اما پس از عمل جراحي همه جا را تيره مي‌ديدم و درد بسيار شديدي هم داشتم. وقتي در اين باره با پزشك معالجم صحبت كردم، اظهار داشت: اين حالت به خاطر عوارض بعد از جراحي است و خوب مي‌شوم.

چند روزي را با همين وضعيت گذراندم اما به دليل اين كه درد چشمم غيرقابل تحمل شده بود به مطب پزشك ديگري مراجعه كردم كه وي با تشخيص خونريزي شبكيه، مرا در بيمارستان ديگري تحت عمل جراحي قرار داد. اما به خاطر عوارض جراحي قبلي‌ام درمان‌ها تأثيري نداشت و سرانجام بينايي چشم چپم را از دست دادم. حالا هم از پزشك معالج شكايت دارم».

 پس از اين شكايت با دستور قضايي كارشناسان كميسيون تخصصي پزشكي قانوني به بررسي موضوع پرداخته و دريافتند مرد چشم پزشك هنگام جراحي موجب پارگي شبكيه چشم بيمارش شده است.

بدين ترتيب كارشناسان ميزان قصور پزشك جراح را به ميزان 10 درصد ديه كامل انسان اعلام كردند. اين در حالي است كه پس از پايان تحقيقات پرونده پزشك متخلف با صدور قرار مجرميت در شعبه 1043 دادگاه عمومي - جزايي مجتمع قضايي شهيد قدوسي تحت بررسي قرار گرفت. قاضي «افراسياب» نيز متهم را به پرداخت ديه به شاكي محكوم كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟