بازدید 49793
در ماجرای اخیر وزارت اطلاعات؛

آیا رفتار رهبری مداخله‌جویانه و خارج از قانون بود؟

حال که چنین رفتاری از سوی رئیس جمهور در پیش گرفته نشد و رسانه‌های جریان خاص نفوذی در دولت، با رفتاری غیر منطقی، مسأله ساده و قابل حلی را به مسأله‌ای پیچیده تبدیل کرده و با اخبار جهت‌دار، در تشویش افکار عمومی تلاش نمودند، رهبر انقلاب بدون دخالت در حوزه اختیارات رئیس جمهور، در نامه‌ای دقیق و ظریف، آن هم تنها خطاب به شخص آقای مصلحی، با این استعفا مخالفت و وی را تشویق به...
کد خبر: ۱۶۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸ 21 April 2011
رخدادهایی که در چند روز اخیر، پیرامون رفتن یا ماندن حجت الاسلام مصلحی در وزارت اطلاعات روی داد، شاید از چند وجه قابل بررسی باشد؛ اما بی تردید مهمترین وجه موضوع، هزینه‌ای است که باز هم از جایگاه ولی فقیه و شخص رهبر انقلاب صرف شد.

به گزارش «تابناک»، ماجرا هر چه بود، ظاهرش این گونه می‌نمود که بنا به هر دلیلی، حجت الاسلام مصلحی از وزارت اطلاعات استعفا داده و رئیس جمهور پس از پذیرش این استعفا، برای وی حکم مشاورت زده است.

و به این ترتیب، پس از آن که این خبر منتشر شد، بلافاصله اصحاب رسانه از منابع موثق، اخباری به دست آوردند که رهبر انقلاب، به دلایلی از جمله نامناسب بودن شرایط منطقه و لزوم حفظ استحکام دستگاه اطلاعاتی ـ امنیتی کشور، با این استعفا مخالفند.

از سویی، به دلیل وجود وجوه و ابعاد حاکمیتی وزارت اطلاعات، این مسأله طبیعی است که رهبری درباره افراد به کار گرفته شده در این منصب نظر دهند؛ بنابراین، ایشان نظر مخالف خود را با استعفای حجةالاسلام مصلحی از وزارت اطلاعات ابراز کردند.

بنا بر این گزارش، فارغ از این مسأله که بنا بر برخی شنیده‌ها، بحث استعفا ظاهرا صورت کار بوده و در واقع، فرآیند عزل وزیر از کانال استعفا دنبال شده است، اما اگر اصل را همان استعفای مصلحی بدانیم، رهبر انقلاب با توجه به آنچه گفته شد، تنها نظر مخالف خود را با این استعفا بیان نمودند.

حال نکته اینجاست که افکار عمومی ولایتمدار و اهالی رسانه، قاعدتا انتظارشان از رئیس جمهور و سایر روسای قوا این است که در صورت بروز چنین اخلاف نظرهایی ـ که در عرصه حکومت‌داری بسیار طبیعی و رایج است ـ افزون بر این که با رفتاری شفاف و منطقی، استدلالات خود را بیان کرده و افکار عمومی را تا آنجا که صلاح می‌دانند، در جریان امر قرار دهند، اما نظر ولی فقیه را مقدم شمارند که قطعا خیر و صلاح کشور را بیش از آنها یا هر کس دیگری می‌داند.

بنابراین، حال که چنین رفتاری از سوی رئیس جمهور در پیش گرفته نشد و رسانه‌های نزدیک به دولت و به ویژه جریان خاص نفوذی در دولت، با رفتاری غیر منطقی، مسأله ساده و قابل حلی را به مسأله‌ای پیچیده تبدیل کرده و با اخبار جهت‌دار، در تشویش افکار عمومی تلاش نمودند، رهبر انقلاب، بدون دخالت در حوزه اختیارات رئیس جمهور، در نامه‌ای دقیق و ظریف، آن هم تنها خطاب به شخص آقای مصلحی، با این استعفا مخالفت و وی را تشویق به کار و تلاش بیشتر در حوزه تحت مدیریت خود کردند و دلیل آن هم مشخص بود:

الف) شرایط سیاسی ـ امنیتی منطقه و داخل کشور

ب) شأن حاکمیتی وزارت اطلاعات بدین معنا که نهاد اطلاعاتی تنها برای دولت ـ قوه مجریه ـ‌ کار نمی‌کند، بلکه باید در برابر همه نهادهای حاکمیتی پاسخگو باشد

بر پایه آنچه گفته شد، می‌توان به ظرافت و دقت نظر رهبر انقلاب در رفتارشان پی برد که با وجود چالش پدید آمده، به بهترین شکل، فضا را مدیریت کرده و بدون دخالت در اختیارات رئیس جمهور، هم نظر خود را اعلام کردند و هم فرصت را از دشمنان نظام برای بهره‌برداری سوء گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
متن نامه رهبری به وزیر اطلاعات مثل حکم بود. خدا پدر اصلاح طلبا رو بیامرزه که تو موارد اینجوری نمی گذاشتن کار به اینجا برسه.
دقیقا درست است چون این آقایان به قول شما جریان نفوذی آقای مصلحی را تحت عنوان استعفا کنار زدند در حالیکه تا این لحظه حتی در یک سایت هم اثری از متن استعفای ایشان دیده نشده اما رهبری نیز از همین قضیه حسن استفاده را بردند و در پیامی دقیق با مبنا قرار دادن اینکه استعفا امری شخصی و اختیاری است نه بیرونی و اجباری،آقای مصلحی را به پس گرفتن استعفای خود تشویق کردند.حالا آقایان اگر می توانند بفرمایند که آقای مصلحی استعفا نداد و برکنار شد تا ببیند که رهبری باز هم چطور با درایت خود آن را کان لم یکن می کنند.و مکروا و مکر الله ولله خیرالماکرین
نظر مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه و خردورزانه و پدرانه بود جا دارد قوه مجریه این نصحیحت بزرگوارانه و عاقلانه را با رفتارهای لجوجانه پاسخگو نباشد.
چقدر شما تابنتاکی ها مرضناک هستید آقای مصلحی خودش استعفا داده و حضرت آقا مانع شدند وزرات اطلاعات در دوران سه دولت مخالف احمدی نژاد سازماندهی شده بنابر این این سربازان گمنام نه به مصلحی و نه به احمدی نژاد باج می دهند و هر کسی دیگر را خراب می کنند چرا تقصیر را بر گردن احمدی نژاد می گذارید
به نظرم داشتن یک وزارت اطلاعات قوی خواست همه مردم است. لذا دخالت رهبری از این منظر کاملا منطقی و البته ضروری بود.
بصیرت یعنی همین برید دست از شیطنت بردارید
خوب است مراجعه کنیم به مجلس ششم در زمان بررسی قانون مطبوعات و حکم حکومتی رهبر در این زمینه و واکنش رئیس مجلس وقت در این زمینه و همچنین در زمینه وزیر ارشاد دولت آقای خاتمی و توصیه رهبر به ایشان و واکنش آقای خاتمی در این زمینه . واکنش کسانی که الان سران فتنه خوانده می شوند و آن را مقایسه کنیم با واکنش آقای احمدی نژاد در این قضیه اخیر و همچنین معاون اولی آقای مشایی.
حالم از این تابناک ساندیس خور به هم می خوره. بار آخر بود اومدم دیگه نمیام تابناک. به شما می گن آشغالای مزدور دولتی نه خبرنگار
وای عجب منافقیه این تابناک مزدور موساد. خاک بر سرت دوباره جیره مامان هیلاری نرسیده
عنوان و تیتر خبر اصلا مناسب انتخاب نشده بود.
چرا همش سعی می کنید که بگید رفتار اطرافیان رئیس جمهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا اینطور نیست.این رفتار خود رئیس جمهوره
[جریان نفوذی که در دولت رخنه کرده یعنی دولتی که همجهت با این جریان گام بر میداره.چون هیچ عکس العملی از دولت مشاهده نمیشه .آخه این جریان اگه جدا از دولت و شخص ریاست محترم جمهوریه چرا هر روز پرروتر میشه و دولت هم اکته
آفرین بر شما!
اقای احمدی نژاد و آقای مشایی به نظر من در توهم اینکه به مرحله اجتهاد رسیدند و دریافت شان از دین عین حقیقت است واقعا هر وقت افرادی را میبینم که به علمشان مغرورند یاد ضرب المثل انگلیسی می افتم که دانش کم بسیار خطرناک است شعر فارسی می گوید در جهل مرکب بماند انسانی که با دیدن دو نفر ادم فاسد در هر جامعه همه جامعه را فاسد بداند و بخواهد حکم صادر کند ان نفر از راه حقیقت خارج شده است الله اکبر که این همه فساد نسل بشر را می بیند ولی ارحم الراحمین است و یک چیزی به بعضی اقایانی که کاسه داغتر از اش شده اند می گوییم که کشور در جهت گیری صحیح است و مردم در مواقع خطر جانشان را فدای حفظ نظام در سایه ولایت فقیه می کنند و دوستی ولایت فقیه را با هیچ چیز عوض نمی کنند
چرا می گویید جریان نفوذی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا جریان نفوذی در کار است یا این فرد تمام اختیارات دولت را به عهده دارد اصل کاری اوست و اسم کس دیگری به عنوان رئیس جمهور مطرح شده ، تا کنون دیده یا شنیده اید که بر خلاف نظر وی عمل کند یا حرف های او را به گونه ای دیگر بیان نکند حتی نظر آقا نیز برایشان مهم نیست به وضوح در همین جریان و معاون اولی وی عدم ولایت پذیری را دیدیم
آیا هنوز معتقد به جریان نفوذی هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا فیلتر نکنید
آیا کسانیکه برخوردهای زشت و زننده کرده و در نتیجه ازجیب نظام جمهوری اسلامی مایه میگذارند, در صدد ارضای خواسته های شخصی خود به هرقیمت هستند؟

چرا این قبیل افراد منافع حقیر شخصی خود را به منافع کل نظام جمهوری ارجح میشمارند؟ آیا این یک نوع خیانت نیست؟
نوجه کنید به جمله داخل دو تا خط تیره: که در عرصه حکومت‌داری بسیار طبیعی و رایج است
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات