170 سانت مدرک علیه مراکز دولتی درباره قرآن

تاکنون نزدیک 170 سانتی متر مدارک و مستندات مربوط به تخلفات و سوءتدبیر برخی روسا و کارشناسان مراکز دولتی ـ که متولی فعالیت های قرآنی، فرهنگی و انتشاراتی هستد، به دبیرخانه این اتحادیه رسیده و این حجم از مدارک در صورت پاسخگو نبودن مسئولانه و مرتفع نشدن نارسایی ها، به تدریج و پس از مراحل قانونی و شرعی یاد شده، در اختیار افکار عمومی گذارده خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۰۳۷۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶ 23 April 2011
|
9056 بازدید
رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی تفسیر جوان در مصاحبه با خبرنگار «تابناک» گفت: بسیاری از روش های تکراری، نخ نما شده و ناکارآمد برای احقاق حق و پیگیری مطالبات قانونیِ مؤسسات فرهنگی، قرآنی و انتشاراتی، کارآیی خود را از دست داده و برخی از مسئولین و متولیان در دستگاه های دولتی، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر چنین واکسن هایی، مقاوم شده و واکنش درست و خوبی از خود نشان نمی دهند.

دکتر محمد بیستونی افزود: این اتحادیه با روشی جدید، کم هزینه و صریح، تحقق توصیه های قرآنی و فرهنگی مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و پیگیری مطالبات برحق مؤسسات و اشخاص حقوقی و حقیقیِ قرآنی، فرهنگی و انتشاراتی را بر پایه مراتب امر به معروف و نهی از منکر مندرج در رساله امام خمینی «قدس سره» نخست تنها در قالب یک «پرسش کلیدی» و به صورت «محرمانه مستقیم» به مسئول مربوطه بازتاب می دهد.

وی ادامه داد: پس از یک هفته، در صورتی که پاسخ پرسش ذیربط به اتحادیه اعلام وصول نشد، در مرحله دوم، همین پرسش از رسانه های جمعی به ویژه سایت های رسمی و قانونیِ پربیننده کشور منتشر می شود. به این ترتیب، در صورتی که تا یک هفته، مکانیزم بیمار موجود با هدف اصلاح و درمان خود، پاسخ مشخصی را به اصحاب رسانه اعلام کرد، اقدامات بعدی ما دوباره به درون سازمان و تشکیلات هدف متمرکز می شود.

بیستونی افزود: در مرحله بعدی، اطلاعات مستند و دقیق از سوءرفتار و تخلفات آن دسته از دست اندرکاران متخلف که در بدنه نظام مقدس اسلامی نفوذ کرده اند، به اصحاب رسانه داده می شود و در آخرین مرحله، از مدیر دولتی متولیِ فعالیت های فرهنگی و انتشاراتیِ قرآنی در قالب ارجاع شکایت به سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و نیز تنظیم دادخواست نزد محاکم قضایی، طرح دعوا شده و احکام صادره را با اجازه مراجع قضایی در رسانه ها منتشر خواهیم نمود.

مراحل ساماندهیِِ اجرای عادلانه قوانین و مقررات مرتبط و حمایت های قانونی از مؤسسات قرآنی، فرهنگی و انتشاراتی که گفته شد، با هدف تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، جدا کردن سره از ناسره، خادم از خائن و تجلیل از مدیران دولتیِ متدین و کارآمد و خالی کردن زیر پای مدیران و کارشناسانِ مسأله دار و نفوذی در چنین سیستم های مقدسی است.

بیستونی در پایان خاطرنشان کرد: لازم به توضیح است، تاکنون نزدیک 170 سانتی متر مدارک و مستندات مربوط به تخلفات و سوءتدبیر برخی روسا و کارشناسان مراکز دولتی که متولی فعالیت های قرآنی، فرهنگی و انتشاراتی هستند، به دبیرخانه این اتحادیه رسیده است و این حجم از مدارک، حکایت از مسائلی دارد که در صورت پاسخگو نبودن مسئولانه و مرتفع نشدن نارسایی ها، به تدریج و پس از مراحل قانونی و شرعی یاد شده، در اختیار افکار عمومی گذارده خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟