راز عجيب تونل‌های تاریک

پلیس پی برد مردان تبهکار در تاریکی شب با استفاده از تجهیزات تونلی حرفه‌ای حفاری کرده‌اند و گوسفندان یکی پس از دیگری به بیرون انتقال یافته و پشت وانت‌ها جاسازی شده بودند.
کد خبر: ۱۶۰۵۵۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴ 24 April 2011
|
5891 بازدید
وطن امروز: تونل‌های 10 متری دزدان کافی بود تا نیمه‌شب گوسفندان دامداری‌ها را در آن به صف كرده و با خونسردی پشت وانت‌هایشان جاسازی کنند.

این دزدی‌های سازمان‌یافته زمانی صورت می‌گرفت که دامدارها در استراحت شبانه‌ بودند غافل از اینکه دزدان با تجهیزات ویژه‌ای در حال حفر تونل‌های طولانی با ارتفاع یک متر هستند.

از مدت‌ها پیش دامداران در غرب پایتخت با صحنه‌های عجیبی روبه‌رو می‌شدند؛ آنان وقتی صبح به دامداری می‌رفتند اثری از گوسفندان خود نمی‌دیدند و این در حالی بود که قفل درهای خروجی گاوداری بسته بود و هیچ علائمی از سرقت وجود نداشت.

دامداران که حیرت‌زده بودند پس از تجسس در محوطه محل نگهداری گوسفندان در گوشه‌ای از سالن به تونلی بر‌خوردند که بسیار ماهرانه حفر شده بود، با ارتفاع یک متر که برای عبور گوسفند کافی بود و به طول 10 تا 15 متر كه به بیرون از دامداری راه داشت.

دیواره‌های این تونل به گونه‌ای بود که مشخص می‌کرد دزدان با تجهیزات خاصی دست به این کار زده و توانسته‌اند در کمتر از چند ساعت تونلی به طول 15 متر را حفر کنند.

ماجرای این سرقت‌های زنجیره‌ای که روز‌به‌‌روز بیشتر می‌شد به ماموران کلانتری 111 هفت‌چنار مخابره شد و آنان به تحقیق از دامداران پرداختند.

یکی از مالباخته‌ها به ماموران گفت: «شب مثل همیشه گوسفندان را داخل سیلو قرار داده و در را قفل کردم. ساعت 10 شب بود که به خانه‌مان رفتم و ساعت 7 صبح وقتی به دامداری بازگشتم به اینکه از خیابان به داخل سیلو تونل زده باشند توجهی نکردم اما دیدم صدای گوسفندی از سیلو نمی‌آید. تعجب کردم و قفل را با سرعت زیادی باز کردم و دیدم اثری از 35 گوسفند من نیست و خانه‌خراب شده‌ام. در انتهای سالن تونل را دیدم که خیلی ماهرانه حفاری شده بود. دزدان از همین راه وارد آغل شده و گوسفندانم را به سرقت برده بودند».

پلیس پی برد مردان تبهکار در تاریکی شب با استفاده از تجهیزات تونلی حرفه‌ای حفاری کرده‌اند و گوسفندان یکی پس از دیگری به بیرون انتقال یافته و پشت وانت‌ها جاسازی شده بودند.

تنها سرنخی که پلیس در اختیار داشت شماره پلاک خودروی نیسانی بود که رهگذران نیمه‌شب‌ها در برابر سیلو دیده بودند و به خاطر داشتند.

این شماره در رایانه پلیس به ثبت رسید و با ردیابی‌های ویژه‌ای ماموران خود را در برابر گروه سازمان‌یافته‌ای دیدند که بارها پشت میله‌های زندان گرفتار شده‌اند.

کارآگاهان خیلی زود سردسته این دزدان را شناسایی کردند. مرد جوان که به «رضا آلبالو» شهرت دارد با همدستی 4 نوچه‌اش به این سرقت‌ها دست می‌زد.

رضا آلبالو در غرب تهران شناسایی شد و کارآگاهان توانستند در عملیات غافلگیرانه‌ای وی را محاصره کرده و به دام بیندازند.

این تبهکار قدیمی پذیرفت با 4 تن از نوچه‌هایش با وانت نیسان و تجهیزات حفاری دستی به سراغ سیلوهای دامداری‌ها رفته‌اند و چون پیش از سرقت توانسته بودند محل را شناسایی کنند با خونسردی اقدام به حفر تونل و سرقت می‌کردند.

وقتی 4 نوچه رضا آلبالو هم دستگیر شدند راز دزدی‌های دیگر آنان که به خانه‌های اعیانی دستبرد می‌زدند، فاش شد.

این 5 دزد حرفه‌ای شاه‌کلیدهایی داشتند که پس از پرسه‌زنی در محله‌های اعیان‌نشین و شناسایی خانه‌هایی که صاحبانش حضور نداشتند وارد آنجا شده و می‌توانستند به سرقت طلا، جواهرات، پول و اشیای قیمتی کم‌حجم دست بزنند.

با ادعاهای 5 تبهکار این باند سازمان‌یافته، بازپرس بهرامی از شعبه 9 دادسرای ناحیه 10 تهران آنان را روانه زندان کرد تا پلیس بتواند در فرصت مناسب پرده از دیگر اقدامات مجرمانه این باند بردارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟