بازدید 12532
۲

گزارش محرمانه ازنقش موبایل دراختلالات پروازی

خلبانها و خدمه 230 هواپیمای باری و مسافرتی به انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی IATA اعلام کرده اند که طی سالهای 2003 تا 2009 موبایلها، آی-پادها، لپ تاپها و دیگر تجهیزات الکترونیکی در سیستمهای هواپیمایی اختلال ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۱۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲ 17 June 2011
گزارش محرمانه ای که از صنعت هوانوردی تهیه شده نشان می دهد موبایلها و دیگر تجهیزات الکترونیکی طی 6 سال گذشته 75 بار تجهیزات اضطراری مرتبط با پرواز را در هواپیماها دچار اختلال کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلبانها و خدمه 230 هواپیمای باری و مسافرتی به انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی  IATA اعلام کرده اند که طی سالهای 2003 تا 2009 موبایلها، آی-پادها، لپ تاپها و دیگر تجهیزات الکترونیکی در سیستمهای هواپیمایی اختلال ایجاد کرده اند.

در حدود 26 مورد از این رویدادها بر روی سیستمهای کنترلی پرواز از قبیل خلبان اتوماتیک، موتور اتوماتیک و سیستم فرود هواپیما تاثیر گذاشته است. همچنین 17 گزارش دیگر از تاثیر این تجهیزات بر روی سیستمهای جهت یاب، 15 گزارش درباره تاثیر آنها بر روی سیستمهای ارتباطاتی و 13 گزارش از اختلال سیستمهای هشدار دهنده دریافت شده است. بیشترین ابزارهایی که در بروز این اختلالات تقصیر داشته اند موبایلها بوده اند زیرا در وقوع این اختلالها 40 درصد نقش داشته اند.

با این همه IATA اعلام کرده است که هنوز نتوانسته نقش موبایلها را در این اختلالها به اثبات برساند زیرا در برخی از آنها ردپای خدمه و خلبانها نیز دیده می شود. در یکی از این رویدادها خلبان اتوماتیک به صورت ناگهانی در ارتفاع یک کیلومتری فعال شده است، اما پس از اینکه از مسافران درخواست شده بود تجهیزات الکترونیکی خود را خاموش کنند، همه چیز به حالت عادی بازگشته و هواپیما به صورت عادی به راه خود ادامه داده است.

بر اساس گزارش تلگراف، در مورد دیگر به دلیل روشن بودن دو لپ تاپ درون هواپیما، دستگاه GPS کابین خلبان اطلاعات غلطی را ارائه کرده است. این ادعاها مناقشات بر سر استفاده یا عدم استفاده از ابزارهای الکترونیکی در هنگام پرواز را از سر خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با اين حال بهتر نيست از ورود موبايل و ديگر وسايل الكترونيكي به داخل هواپيما جلوگيري شود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار