بازدید 5853

پیشنهاد یک مرجع برای نهاد براي امر به معروف

آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي امروز در ديدار جمعي از نمايندگان وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، اساتيد دانشجويان و نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي‌ اظهار داشت: تا زماني كه ما اقتصادمان را از اقتصاد غربي جدا نكينم در اين زمينه مشكل داريم زيرا اساس اقتصاد غرب يك نظام سرمايه­داري بوده و اين سيستم نظامي ناسالم و غيرعادلانه است.
کد خبر: ۱۷۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۴ 20 June 2011
يكي از مراجع تقليد قم گفت: بهتر است براي امر به معروف و نهي از منكر نهادي مستقل تشكيل و اصل هشتم قانون اساسي نيز به خوبي اجرا شود و چه بهتر كه تشكيل اين نهاد از طرف رهبري و با شركت حوزويان باشد.

به گزارش فارس از قم، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي امروز در ديدار جمعي از نمايندگان وزارت علوم و تحقيقات و فناوري، اساتيد دانشجويان و نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي‌ اظهار داشت: تا زماني كه ما اقتصادمان را از اقتصاد غربي جدا نكينم در اين زمينه مشكل داريم زيرا اساس اقتصاد غرب يك نظام سرمايه­داري بوده و اين سيستم نظامي ناسالم و غيرعادلانه است.

وي افزود: در اين كشورها همه چيز را سرمايه­داران پشت پرده مي­چرخانند و آنها هستند كه جنگ­ها را استارت مي­زنند و بعد از اجراي سياست­هايشان خود در صدد برقراري صلح برخواهند آمد.

* تلاش حوزويان و دانشگاهيان براي منقح كردن اقتصاد اسلامي

اين مرجع تقليد بيان داشت: دانشگاهيان و حوزويان بايد دست به دست هم دهند و اقتصاد اسلامي را اجرايي كنند.

وي با بيان اينكه سياستمداران هم بايد به اقتصاد اسلامي معتقد باشند و در اين زمينه با كارشناسان همكاري كنند، اظهار داشت: برخي سياستمداران در اين زمينه اعتقادي ندارند و بر اين باورند كه اين مسائل مربوط به هزار و 400 سال پيش است و امروز نتيجه­اي نخواهد داشت.

* تأسيس نهادي مستقل براي امر به معروف

‌مكار‌م‌شيرازي در ادامه با اشاره به مسئله امر به معروف و نهي از منكر آن از مهم­ترين مباحث اسلامي دانست و ابراز داشت: تا امر به معروف و نهي از منكر نباشد هيچ قانوني ضمانت اجرايي كامل را پيدا نخواهند كرد.

وي ادامه داد: پيش از اين گفته بوديم كه خوب است وزارتخانه­اي براي امر به معروف و نهي از منكر تأسيس شود اما با توجه به اينكه وزير بايد از سوي دولت تعيين شود اين تشكيلات شكل دولتي پيدا مي­كند و ممكن است با تغيير دولت­ها ضمانت اجرايي آن نيز كاهش پيدا كند.

اين استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: بهتر است در اين راستا نهادي مستقل تشكيل شود و اصل هشتم قانون اساسي نيز به خوبي اجرا شود و چه بهتر كه تشكيل اين نهاد از طرف رهبري و با شركت حوزويان باشد تا جنبه مردمي نيز داشته باشد و فشار هيچ نيرويي نيز بر روي آن نباشد.

* سه مؤلفه مهم براي اسلامي كردن دانشگاه­ها

وي در ادامه با اشاره به ضرورت اسلامي كردن دانشگاهي كه ميراث جامعه غربي براي ماست، اظهار داشت: براي اسلامي كردن دانشگاه­ها فرهنگ اسلام در سه بخش برنامه­ ها، كتاب­ها و اساتيد حاكم شود و هركدام از اين بخش­ها كه لنگ باشد كار عقب مي­ ماند.

‌مكارم‌شيرازي با بيان اينكه از جمله موروثي ­هاي دانشگاه­ هاي ما از غرب اختلاط دختر و پسر است؛ ادامه داد: اين درحالي است كه امروز آثار منفي اين اختلاط نه تنها از نظر اخلاقي بلكه از لحاظ افت تحصيلي براي همگان مسلم و ثابت شده است.

وي تصريح كرد: اسلام به ما ياد داده است كه در برابر جنجال­ها و هوچي­گري­هاي غرب دشمنان تسليم نشويم و ما نبايد از اين وصله­ هاي غرب بترسيم و برنامه ­هاي اسلام را بايد عمل كرد و نتيجه خوب آن را ديد.

اين مرجع تقليد ابراز داشت: ما با شجاعت در مقابل غربي‌ها ايستاديم تا جايي كه امروز به عنوان الگوي جهان اسلام مطرح شده­ ايم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی