بازدید 2121

بانک مرکزي بايد دلالان را از بازار ارز حذف کند

باید ارز به دست مصرف کنندگان واقعی برسد تا دلالان و اسطه ها فرصت نکنند با ارزش پول ملی کشور بازی کنند.
کد خبر: ۱۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱ 27 June 2011
رییس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران روند مدیریت بازار ارز را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و گفت : بانک مرکزی نباید اجازه دهد ، دلالان و صرافی ها بازار ارز را دچار التهاب و بی نظمی کنند.

 احمد وفادار در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : باید ارز به دست مصرف کنندگان واقعی برسد تا دلالان و اسطه ها فرصت نکنند با ارزش پول ملی کشور بازی کنند.

 وفادار تصریح کرد : اگر بانک مرکزی این روند را ادامه دهد بازار ارز از حضور دلالان و واسطه گران پاک خواهد شد اما اگر دوباره دلار و دیگر ارزها به دست صرافان و دلالان بیفتد باز هم نوسان شدید ارز تکرار می شود چون دلالان می خواهند نرخ دلار را حتی به 1500 تومان هم برسانند.

 وی گفت: در هیچ جای دنیا عرضه ارز را از طریق صرافی ها و دلال ها اداره نمی کنند بلکه بانک های منتخب به عنوان ارگان رسمی این کار را انجام می دهند.

وفادار افزود : بانک مرکزی باید تلاش کند تا ارز از طریق بانک های منتخب عرضه شود و این ارز هم فقط در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد مانند مسافران و تجار.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران گفت : در روزهای اخیر تعدادی از دلالان خرده پا که به نمایندگی دلالان درشت در بازار ارز اختلال و بی نظمی ایجاد می کردند ، دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شده اند و حضور این افراد در بازار ارز در دو هفته اخیر کم رنگ شده است.

 وی گفت: بر خی افراد مورد دار هم که در بازار ارز به گرانفروشی دامن می زدند، شناسایی شده اند. وفادار تاکید کرد: مدیریت کنونی بازار ارز به نفع اقتصاد کشور است و به ساماندهی قیمت ها در بازار همه کالاها کمک خواهد کرد و باید دست دلالان از بازار ارز کوتاه شود تا از رسیدن نرخ ارز به 1100 تومان مطمئن باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم