بازدید 24739

طراح فرار از زندان، به دام افتاد

در جريان فرار با ميله آهني به يك سرباز حمله كرديم و پس از بي‌هوش كردن وي با خروج از تونل حفر شده متوجه شديم يكي از زندانيان همراه ما در كانال گرفتار شده است. به اين ترتيب هركدام از ما پس از خروج از تونل به مكاني نامشخص فرار كرد.
کد خبر: ۱۷۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸ 26 July 2011
جام جم: يكي از 6 زنداني‌ كه با حفر تونل 30 متري از زندان دستگرد اصفهان فرار كرده بود، با گذشت 24 روز از اين فرار بزرگ در شهرستان شوشتر استان خوزستان دستگير شد.

زنداني بازداشت شده كه طراح اصلي اين فرار بود، به دليل ارتكاب سرقت مسلحانه پيش از اين به 27‌سال زندان محكوم شده بود.

اين فرار بزرگ روز دهم تيرماه امسال هنگامي اتفاق افتاد كه ماموران زندان دستگرد اصفهان هنگام گشتزني در محوطه زندان با مشاهده يكي از سربازان كه بي‌هوش شده بود او را به درمانگاه زندان منتقل كردند.

مسوولان زندان با تحقيق از سرباز جوان دريافتند او شاهد فرار چند زنداني بوده و هنگامي كه قصد سد كردن راه‌آنها را داشته است، يكي از زندانيان با ميله آهني به وي حمله كرده و بر اثر ضربه به سرش بي‌هوش شده است.

فرار 7 زنداني با حفر تونل

با اطلاعات به دست آمده، ماموران به سلول‌هاي زندان رفته و متوجه غيبت 7 زنداني شدند. در پي فرار زندانيان، جستجوها براي دستگيري آنها آغاز شد تا اين‌كه متوجه حفر كانال در بخشي از محوطه زندان شدند كه زمين كشاورزي بود.

با احتمال فرار زندانيان از اين محل، ماموران وارد كانال شدند و در ميانه تونل يكي از زندانيان را كه به دليل چاقي در اين محل گرفتار شده بود و كمك مي‌خواست، نجات دادند.

با تحقيق از مرد زنداني معلوم شد او چندي پيش به اتهام سرقت مسلحانه دستگير شده و قرار بوده تا چند ماه ديگر محاكمه شود تا اين‌كه در ملاقات با يك زنداني كه اتهام وي مشاركت در قتل و 5 زنداني ديگر كه اتهام‌ آنها سرقت مسلحانه و لواط بوده است، متوجه نقشه فرار آنها شده و قول همكاري به زندانيان داده است و با كمك هم در مدت چند ماه تونل 30 متري را حفر كرده‌اند.

با تشكيل پرونده قضايي در دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان، جستجو براي دستگيري 6 زنداني فراري كه يكي از مخوف‌ترين آنها با اعضاي باند كاظم شفيعي از اشرار استان فارس و سارقان مسلح اصفهان همكاري داشت، ادامه پيدا كرد تا اين كه ماموران مخفيگاه يكي از زندانيان فراري را در شوشتر استان خوزستان شناسايي كردند.

دستگيري زنداني فراري در رودخانه

ماموران 2 روز پيش با هماهنگي قضايي عازم شوشتر شدند و با تحت نظر گرفتن پاتوق‌هاي احتمالي اين متهم كه بهنام نام داشت، وي را هنگام شنا در رودخانه دز دستگير كردند.با انتقال مرد زنداني به پليس آگاهي اصفهان، وي در اظهاراتش به پليس گفت: به اتهام سرقت‌هاي مسلحانه دستگير شده و پس از محاكمه از سوي قاضي دادگاه اصفهان به 27 سال زندان محكوم شدم. از 3سال پيش در زندان محكوميت خود را سپري مي‌كردم. درپي آشنايي با 6 زنداني ديگر كه به اتهام سرقت، لواط و قتل به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده و دوره محكوميت خود را سپري مي‌كردند، تصميم به فرار از زندان گرفتيم.

طراح اصلي اين فرار بزرگ اضافه كرد: پس از آن كه نقشه فرار را طراحي و به همدستانم نشان دادم، آنها قول همكاري به من دادند. به اين ترتيب از اوايل دي‌ماه سال گذشته حفر تونل را از بخشي از محوطه زندان كه زمين كشاورزي بود، شروع كرديم. حفر تونل ادامه داشت تا اين‌كه اوايل تيرماه امسال موفق شديم يك تونل 30 متري را حفر كنيم. در جريان فرار با ميله آهني به يك سرباز حمله كرديم و پس از بي‌هوش كردن وي با خروج از تونل حفر شده متوجه شديم يكي از زندانيان همراه ما در كانال گرفتار شده است. به اين ترتيب هركدام از ما پس از خروج از تونل به مكاني نامشخص فرار كرد.

بنابراين گزارش، طراح اصلي اين فرار بزرگ با قرار قانوني در حالي بازداشت شده است كه جستجوي ويژه پليس براي دستگيري 5 زنداني فراري ديگر ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی