از فعالیت اقتصادی سپاه تا جنجال علیه مطهری

فداكاري ‌ها و رشادت‌هاي سپاه در دفاع از كشور عليه تجاوزهاي نظامی و سیاسی دشمنان ايران اسلامي هيچگاه فراموش نمي‌شود. ورود سپاه به عرصه اقتصادي فقط جايي پذيرفته است كه بخش خصوصي و تعاوني، توان یا تمايل به حضور نداشته باشند. دولت هم نبايد طرح‌هاي اقتصادي را طوري تعريف كند که فقط نهادهای عمومی بزرگی مثل قرارگاه خاتم الانبیا توان اجراي آنرا داشته باشد. شان نهاد مقدسي مثل سپاه والاتر از اینهاست كه با ورود غيرضروري به عرصه‌هايي اقتصادي، خود را در معرض تهمت سودطلبی قرار دهد.
کد خبر: ۱۸۲۲۸۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳ 08 August 2011
|
20579 بازدید
سایت«الف» نوشت:

روز چهارشنبه گذشته و به هنگام بررسي صلاحيت‌ آقای مهندس رستم قاسمي براي تصدي وزارت نفت و راي اعتماد به ايشان، از برخی نمایندگان رفتاری سر زد كه كاملاً مغاير اصول مردمسالاري ديني بود و صحبتهایی شد که شایسته تذکر است.
 
آنچه اتفاق افتاد و گفته شد از اين قرار بود:

1- پس از قطعي شدن معرفي سردار قاسمي به عنوان وزير نفت، رسانه‌هاي ضدانقلاب و برخي دنباله‌هاي داخلي‌شان تبليغات وسيعي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به راه انداختند. اين رسانه‌ها كه چند هفته قبل هم عليه سخنان حق فرمانده عزيز سپاه جوسازي كرده و به شدت عليه نفوذ سياسي و اقتصادي سپاه تبليغات كردند.
 
2- آقاي علي مطهري نماینده مردم تهران ضمن دفاع از شخصيت فردي سردار قاسمي، ورود سپاه به دولت و فعاليت‌هاي اقتصادي را به ضرر اين نهاد محبوب مردمي دانست.
 
3- تعداد معدودي از نماينده‌ها پس از اتمام نطق آقای مطهری با سردادن شعار مرگ بر آمریکا, مخالفت خود را با نظرات نماینده تهران ابراز کردند موافق بعدی حتی تا جایی پیش رفت که تلویحا به علی مطهری نسبت ضدیت با سپاه و حتی طرفداری از آمریکا داد.
 
4- رئيس مجلس در واكنش به سخنان دکتر مطهری، با استفاده از بخشی از وقت آقای فلاحت پیشه به دفاع از سردار قاسمی پرداخت. وی در سخنان خود, بدون تکیه کافی بر استدلال برای پاسخ به شبهات مطرح شده در نطق علی مطهری, فضا را به نفع سپاه حماسی و هیجانی کرد و خواستار راي نمادين نماينده‌ها به سردار قاسمي شد.
 
5- هيجان و احساسات ايجادشده در مجلس عليه سخنان علي مطهري چنان جوي در پارلمان ايجاد كرد كه علي اكبر اوليا كه قصد داشت به عنوان مخالف بعدي عليه سردار قاسمي صحبت كند، نتوانست حرفي بزند و با لحني ناخوش‌آيند و ناميد گفت: مخالفت با وزير پيشنهادي كفرنيست.
 
6- در نهايت آقاي رستم قاسمي با 216 راي، پس از آقای غضنفري بيشترين راي را در ميان 4وزير پيشنهادي بدست آورد و سكان هدايت نفت ايران را به دست گرفت.
 
درباره اين اتفاقات و رفتارها، تذكر چند نكته ضروري است
1- هياهوي اخير رسانه‌هاي ضد انقلاب عليه سپاه يكبار ديگر بر كارامدي اين نهاد پرتوان عليه توطئه‌هاي دشمنان ايران مهر تاييد زد و نشان داد سپاه عزيز همچنان خاري در چشم دشمنان ملت ايران است.
 
2- در ماجراي روز چهارشنبه، نكته‌اي بسيار مهم مغفول ماند و آن مساله ورود سپاه به فعاليت‌هاي اقتصادي بود. راي به سردار قاسمي نبايد به اين معني تلقي شود كه مجلس موافق بي‌قيد و شرط فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه است.
حقيقت اين است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حافظ ميهن و نظام اسلامي از انواع توطئه‌هاي نظامي و سياسي و فرهنگي و اقتصادي است به همین دلیل هرجالازم باشد به کمک اقتصاد کشور هم می شتابد ولی نباید برای «كسب درآمد»، وارد فعاليت‌هاي اقتصادي شود.
 
اگر ظرفيت لجستيك و فني و مالي و انساني سپاه در زمان صلح مي‌تواند مسير را براي فعاليت سالم بخش خصوصي و تعاوني هموار كند یا گره ای از اقتصاد ایران باز کند، حضورش در عرصه اقتصادي لازم است و گرنه در جايي كه بخش خصوصي و تعاوني داوطلب و حاضر در ميدان اقتصادي است و تهديدي هم متوجه نظام نيست، ورود سپاه به چنين ميداني، هيچ توجيهي ندارد.
 
متاسفانه در سالهاي اخير برخي عملكردهاي دولت در تعریف بزرگ طرح های عمرانی و پاگذاشتن سپاه عزيز بر پوست خربزه هاي ( ان شا الله سهوی) قرارداده شده، این نهاد مردمی را در موضع تهمت قرارداده است. نظير برخي فعالیتهای اقتصادی كه آنقدر بزرگ تعريف مي‌شود كه فقط نهادی مانند سپاه توان مالي –  فني مشاركت در آنها را دارد. واگذاري بحث انگیز شركت مخابرات در مزايده‌اي 8هزار ميليارد توماني يا اخيراً طراحي پروژه حرم تا حرم (بزرگراه قم- مشهد) را بياد آوريد.
 
3- اقتضاي نظام مردمسالاري، تضارب آرا و بيان نظرات مخالف و موافق براي رسيدن به انتخاب احسن است. در جريان راي اعتماد به وزير نفت، اين جنبه نظام مردمسالاري به شكل بسيار زشتي پايمال شد.
 
به كوري چشم ضد انقلاب و اربابان غربي‌شان، در نظام مردمسالاري ديني حتي رهبري انقلاب هم قابل انتقاد و امر به معروف و نهي از منكر است چه برسد به سپاه پاسداران. اين ويژگي برجسته نظام مردمسالاري ديني است كه البته اجراي آن ملزوماتي دارد كه بحث آن مجال ديگري مي‌طلبد...
 
روز چهارشنبه آقاي علي مطهري نماينده دلسوز تهران از سر خيرخواهي و با لحني متين، نقدهايي را متوجه سپاه پاسداران كرد نقدهايي كه پاسخهايي منطقي و موجه داشت. چنانکه پاسخهای مطرح شده در نطق احمد توکلی که به دلیل بی توجهی رئیس مجلس به آئین نامه مجال ارائه نیافت و در رسانه ها منعکس شد، به شکل مستدل تمامی شبهات مذکور را رد می کرد. البته آقای مطهری در سخنان خود از سر بی توجهی، فرماندهان فداکار سپاه در دفاع مقدس را با ژنرالهای لائیک، فاسد و دنیاطلب ترکیه مقایسه کرده بود که این تشیبه، جفایی فاحش و بی انصافی بزرگی در حق سرداران غیور و شهادت طلب سپاه بود و قطعا آقای علی مطهری هم نیت بیان چنین تشبیه ناجوانمردانه ای را نداشته است.
 
هر چند تشبیه آقای مطهری نادرست بود و شبهه های ایشان پاسخ منطقی داشت، اما اين چه رفتار زشتي بود كه از برخي نمايندگان سرزد و با شعار و جوسازي تلاش كردند صداي نماينده تهران را خفه كنند؟
 
اين چه روحيه زشتي است كه بدون توجه به خيرخواهي و استدلال گوينده، فضا را احساسي مي‌كنند و هر نقد و مخالفتي را همراهي با آمريكا و ضد انقلاب عنوان مي‌كنند؟
 
همه عزت سپاه برای این است كه فداکارانه از «نظام مردمسالاري ديني» حراست می کند. كسي كه با جوسازي و شعار تلاش مي‌كند تا صداي نقد و نهي از منكر نماينده‌اي را ساكت كند، به «اصل نظام مردمسالاري ديني» ضربه مي‌زند.
 
4- نطق رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان راي اعتماد به نفع وزير جديد نفت، از دوجهت دارای اشکال بود.
 
اولا آقای دکتر علي لاريجاني برای نطق مخالف یا موافق با وزرای پیشنهادی در وقت مقرر قانونی ثبت نام نکرده بود و قانونا نمی توانست از بخشی از وقت اهدایی نماینده ای دیگر (آقای فلاحت پیشه) استفاده کند و این نقض قانون از ایشان پذیرفته نیست.
 
ثانیا دکتر لاریجانی بیش از اینکه در پاسخ به شبهه های آقای مطهری استدلال ارائه کند، سعی کرد ضمن یادآوری درست دلاوریهای سرداران رشیدی مانند مهندس قاسمی، مخاطبانش را به قبول صحت معرفی ایشان قانع سازد. گرچه حدیث این نعمت درست بود اما فضا را به نفع وزیر پیشنهادی نفت عاطفی و احساسی کرد بجای اینکه منطقی و عقلانی کند.
 
البته تلاش ايشان براي احساسي كردن فضا به نفع سردار قاسمي، چندان هم به نفع وزير پيشنهادي نفت نشد چرا كه استمزاج صبح چهارشنبه نشان مي‌داد راي آقاي قاسمي بسيار بالاتر از آقاي غضنفري خواهد بود و صحبتهای احساسي علي لاريجاني، احتمالاً در ريزش راي آقاي قاسمي چندان بي‌تاثير نبوده است. ضمن اينكه اينطور واكنش‌هاي علي لاريجاني، ايشان را در معرض اتهام قرارداد كه هدفش فقط دفاع از سردار قاسمي نبود و اغراض ديگري را دنبال مي‌كرد.
 
خلاصه آنكه:

یک- فداكاري ‌ها و رشادت‌هاي سپاه در دفاع از كشور عليه تجاوزهاي نظامی و سیاسی دشمنان ايران اسلامي هيچگاه فراموش نمي‌شود. ورود سپاه به عرصه اقتصادي فقط جايي پذيرفته است كه بخش خصوصي و تعاوني، توان یا تمايل به حضور نداشته باشند. دولت هم نبايد طرح‌هاي اقتصادي را طوري تعريف كند که فقط نهادهای عمومی بزرگی مثل قرارگاه خاتم الانبیا توان اجراي آنرا داشته باشد. شان نهاد مقدسي مثل سپاه والاتر از اینهاست كه با ورود غيرضروري به عرصه‌هايي اقتصادي، خود را در معرض تهمت سودطلبی قرار دهد.
 
دو- نقد و آزادي بيان، ركن مهم نظام مردمسالاري ديني است. به كوري چشم دشمنان نظام، بايد از اين وجه نظام با قدرت دفاع كنيم و ظرفيت‌هاي نقد و تضارب آرا و آزادي بيان را گسترش دهيم تا ايران اسلامي هر چه بيشتر از منافع مردمسالاري ديني بهره‌‌مند شود. تلاش براي ساكت كردن و تهمت به منتقد خيرخواه سپاه، ظلمي بزرگ به نظام مردمسالاري ديني بود كه ديگر نبايد تكرار شود.
 
سه – نمایندگان و به ویژه هیات رئیسه و رئیس محترم مجلس بیاد داشته باشند که رهبر عزیز انقلاب چندبار درباره آزادی تضارب آرا و آرامش در مجلس برای بیان نظرات، هشدار داده اند و اخیرا با شدت ملامت کرده اند که نباید 2-2 گفت مانع سخن گفتن کسی شد چرا که مجلس جای ابراز آرای موافق و مخالف است و هر کس باید بتواند در چارچوب قانون با آرامش حرفش را بیان کند حتی اگر حرفش غیر منطقی باشد.
 
رهبر معظم انقلاب تنها به «شکل محدود کردن آزادی ابراز عقیده» در مجلس نظر نداشتند بلکه «هر نوع رفتاری که تضارب آرا را محدود کند»، در واقع تمرد نسبت به حکم رهبر انقلاب است. فاتبرو یا اولی الابصار.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟