بازدید 12963
نماینده مردم اصفهان:

برخورد هيأت داوري فراکسيون اصولگرايان با حميدرسايي

هيأت داوري وظيفه خود مي‌داند که اگر در سخنراني يا مصاحبه‌اي، سخني بر خلاف واقع و در راستاي تخريب ديگر افراد گفته و يا در نشريه برخي نمايندگان مطالب خلاف واقعي منتشر شود، آن را پيگيري کند. کار ما اين است که هشدار دهيم و تذکراتمان را مطرح کرده و ناصحانه بخواهيم که يکديگر را تخريب نکنند.
کد خبر: ۱۸۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱ 22 August 2011
نماينده اصفهان با بيان اينکه کساني​که به تخريب ديگران مي‌پردازند، نخست خودشان را تخريب مي‌کنند، گفت: نبايد فراموش کرد که سلاح افراد کوچک، استفاده از کلمات زشت است و انسان نبايد تن به اين پستي بدهد، به ويژه در ميان اصولگرايان که داعيه پيروي از روح انقلاب را دارند، هم اصلا نبايد اين کارها بشود، چون به نظام لطمه مي‌زند.

محمدتقي رهبر، عضو فراکسيون روحانيون مجلس با بيان اينکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبي است که از فرهنگ علوي و سيره اميرالمومنين در عرصه سياست، بهره بجوييم، به ذکر دو مورد از رويکردهاي اخلاقي حضرت علي در برخورد با مخالفانش پرداخت و به خبرنگار «تابناک» گفت: در جنگ صفين، لشکر معاويه مانع آب شدند، اما پس از آنکه سپاهيان حضرت علي بر آب دست يافتند، هرچند برخي پيشنهاد دادند که راه آب را بر دشمن ببندد، حضرت علي اين کار را نکرد و فرمودند: هيچ مجاهدتي بالاتر از اين نيست که قدرت داشته باشيد و از منظر قدرت، گذشت کنيد.

وي اين منش حضرت علي را انسان سازي اسلامي دانست که بايد از آن عبرت بگيريم و افزود: هرچند لشکر معاويه به سپاه حضرت علي دشنام مي دادند، حضرت علي به لشکرشان گفتند از بدي‌هاي معاويه بگوييد، ولی به شما اجازه نمي‌دهم به لشکر دشمن دشنام بدهيد. معاويه از دروغ و تزوير استفاده مي‌کرد و واکنش حضرت علي اين بود که مي‌گفتند، «اگر بيزاري از مکر و تزوير نبود، من از همه امت عرب نيرنگ‌‌بازتر بودم».

نماينده اصفهان با تأکيد بر لزوم رعايت ادب و اخلاق در عرصه سياست، یادآور شد، اين به معني بی‌توجهی به واقعيات نيست، همان گونه که مقام معظم رهبري هم در سخنانشان در عين تأکيد بر لزوم رعايت حرمت قوه مجريه، انتقاد، سوال و استيضاح را هم کار مجلس خواندند.

وي در واکنش به برخي سخنراني‌ها و اظهارنظرهاي گستاخانه عليه برخي چهره‌هاي سياسي، اظهار داشت: حرف را بايد با ادب و نزاکت زد. اهانت و گستاخي و تخريب براي گفتن واقعيت درست نيست. در عين حال که بايد واقعيات را در قبال فتنه، انحراف و حرکات گمراه کننده گفت، بايد دقت داشت که حرف حق را هم بايد با زبان نيک زد.

رهبر، انتخابات را آزمون بزرگ اخلاقي خواند که بسیاری از افراد در اين آزمون خودشان را نشان مي‌دهند و گفت: متأسفانه، رقابت انتخاباتي در آستانه انتخابات مجلس نهم، به برخي بداخلاقي‌ها انجاميده است. پخش شب​نامه و تخريب چهره‌ها در سخنراني‌ها و مصاحبه‌ها و که بسيار ناپسند است، نمونه​هايي از اين بداخلاقي‌هاي انتخاباتي است.

وي بي آنکه از سخنراني اخير رسايي در جمع برخي فرماندهان سپاه نامي ببرد، درباره سوءاستفاده از وجهه مقام معظم رهبري در برخي سخنراني‌ها گلايه کرد و افزود: نبايد از ايشان مايه گذاشت، چون رهبر انقلاب دقيقا ضد اينها را توصيه مي‌کنند. اين گونه هزينه کردن از جايگاه رهبري، ضد ولايت و رهبري است. اگر کسي طرفدار رهبري است، بايد پیرو رقابت سالم باشد و از خودش مايه بگذارد. اگر کسي هنري دارد، از خودش بگويد نه از تخريب ديگران و بداند که مردم متوجه اين نوع کارها هستند.

نماينده اصفهان بر این باور است: کساني​که به تخريب ديگران مي‌پردازند، نخست خودشان را تخريب مي‌کنند. نبايد فراموش کرد که سلاح افراد پست، استفاده از کلمات زشت است و انسان نبايد تن به اين پستي بدهد، به ويژه در ميان اصولگرايان که داعيه پيروي از روح انقلاب را دارند، هم اصلا نبايد اين کارها بشود چون به نظام لطمه مي‌زند.

عضو هيأت داوري فراکسيون اصولگرايان، با بيان اينکه اين هيأت درباره اقدامات اينچنيني برخي نمايندگان وارد عمل مي‌شود، افزود: هيأت داوري وظيفه خود مي‌داند، اگر در سخنراني يا مصاحبه​اي، سخنی بر خلاف واقع و در راستاي تخريب ديگر افراد گفته و يا در نشريه برخي نمايندگان مطالب خلاف واقعي منتشر شود، آن را پيگيري کند. کار ما اين است که هشدار دهيم و تذکراتمان را مطرح کرده و ناصحانه بخواهيم که يکديگر را تخريب نکنند.

رهبر در پاسخ به اينکه هيأت داوري فراکسيون اصولگرايان در مورد سخنراني اخير رسايي در جمع فرماندهان سپاه نيز به او تذکر داده است يا نه، گفت: بله. ايشان را هم در هيأت داوری خواستيم و با او صحبت کرديم. البته من نمي‌خواهم موردي وارد بحث شوم، ولي تذکراتي داده​ايم. هيأت داوري بي تفاوت نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی