نمايش نسل جديد تانك ذوالفقار

امیرسید مسعودرضا زواره‌ای معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که امروز چهارشنبه برگزار شد با بیان اینکه در تحقیقات ارتش ایران دانش‌محوری جایگزین محصول محوری شده است، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه که تجهیزات مناسب و بافناوری بالایی دارند اگر پشتیبانی از آنها قطع شود قطعا کمتر از دو هفته زمین‌گیر می‌شوند چرا که دانش محور نیستند.
کد خبر: ۱۹۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹ 21 September 2011
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: فرآیند تولید نسل جدید تانک ذوالفقار در دستور کار قرار گرفته و اولین نمونه‌های آن فردا نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرسید مسعودرضا زواره‌ای معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که امروز چهارشنبه برگزار شد با بیان اینکه در تحقیقات ارتش ایران دانش‌محوری جایگزین محصول محوری شده است، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه که تجهیزات مناسب و بافناوری بالایی دارند اگر پشتیبانی از آنها قطع شود قطعا کمتر از دو هفته زمین‌گیر می‌شوند چرا که دانش محور نیستند.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش عوامل برتری‌ساز در صحنه نبرد به طور کامل احصا شده است و آتش، تحرک و حفاظت مهمترین فاکتورهای پیروزی در نبرد زمینی است.

زواری ادامه داد: سنبل این سه حوزه تانک ذوالفقار ایران است که از دانش‌های روز دنیا در آن استفاده شده است و فرآیند تولید نسل جدید آن در دستور کار قرار گرفته که اولین نمونه‌های آن در رژه فردا نمایش داده می‌شود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به دستاوردهای نیروی زمینی در حوزه خودروهای تاکتیکی تأکید کرد: خودروهای تاکتیکی رنجر، سمندر و خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا از جمله این خودروها هستند که خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا آماده تولید انبوه است.

زواری با اشاره به تیربار نواخت بالای "اخگر" اظهار داشت: تعداد زیادی از این تیربار تحویل نیروی زمینی ارتش شده و بخشی از آن فردا نمایش داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از نشست خبری با اشاره به نقش شبیه‌ساز در نیروی زمینی ارتش گفت: انواع شبیه‌ساز تجهیزات و سلاح‌های انفرادی و گروهی ساخته و در نیروی زمینی به کار گرفته شده است.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در پایان اعلام کرد: برای اولین بار ساخت شبیه ساز کاملا بومی و متکی به واقعیت در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و به زودی محصولات این حوزه در نیروهای مسلح به کار گرفته می‌شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان