بازدید 10323
«سمیر قنطار» در گفت‌وگوی اختصاصی با «تابناک»:

مواضع امام خامنه‌ای درباره مسأله فلسطین شرافتمندانه است

قنطار گفت: به نظر بنده، اظهارات «محمود عباس» بدون مفهوم و بی‌معنا بود، زیرا چگونه می‌شود فلسطینیان بتوانند با استفاده از یک کرسی صاحب یک کشور شوند. من بر این باورم تنها راه دستیابی فلسطینیان به سرزمین‌های خود و حق مسلم‌شان در تشکیل دولت فلسطینی، تکیه بر سلاح مقاومت است.
کد خبر: ۱۹۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳ 02 October 2011
«سمیر قنطار» درباره انقلاب‌های عربی گفت: در آغاز باید بگویم بنده بر این باورم که اینها را هنوز نمی‌توان به طور کامل انقلاب نامید، زیرا ویژگی‌های مورد نیاز یک انقلاب را در خود ندارند.
به باور بنده، آنچه در ایران به رهبری مرحوم امام خمینی (ره) رخ داد، یک انقلاب واقعی بود، زیرا در آن زمان، علاوه بر اینکه رژیم سابق به طور کامل از میان رفت، تغییرات اساسی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره رخ داد که تأثیر مستقیمی نیز در زندگی ملت ایران داشت، ولی به نظر بنده، تحرکات ملت عرب تلاشی است برای اعمال برخی تغییرات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که از طریق همکاری جوانان و ملت‌های عرب و ارتباط آنان از طریق وسایل ارتباطی جدید مانند سایت‌های اجتماعی آغاز شده است.

این آزاده لبنانی که سال‌ها در بند رژیم صهیونیستی گرفتار بود، در حاشیه اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، شب گذشته در محل هتل استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صفحه عربی «تابناک» با اشاره به اینکه ظلم، ستم و توهین به ملت‌های عربی توسط رژیم‌ها و دیکتاتوران حاکم بر آن، از عوامل اصلی وقوع این قیام‌ها بوده است، افزود: متأسفانه، جنبش ملت‌های عرب به دلیل کارشکنی زورگویان عالم هنوز به یک انقلاب کامل منجر نشده، زیرا در هیچ یک از این کشورها هنوز ساختار کلی عوض نشده است، رژیم‌های عربی همچنان حاکمند و تنها در برخی از کشورها چهره‌ای که در رأس بوده، عوض شده و چهره ای دیگر به جای آن آمده و به نظام قبلی کمک می‌کند.

قنطار در ادامه درباره تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر جنبش‌های منطقه گفت: بنده بر این باورم انقلاب اسلامی ایران و نیز مواضع ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سوریه و پس از آن پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 22 روزه غزه یکی پس از دیگری به صورت سلسله وار در تحریک احساسات ملت‌های عرب برای قیام علیه رژیم‌های حاکم و دیکتاتورها تأثیر بسزایی داشته و موجب آگاهی این ملت‌ها برای قیام شده است.

«سمیر قنطار» همچنین درباره سخنرانی روز گذشته ولی امر مسلمین، آیت الله العظمی خامنه ای در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: روشن است، امروز امپریالیسم جهانی تلاش می‌کند از قیام‌های عربی به سود خود بهره‌برداری کند، ولی امام خامنه ای با اظهارات و موضع‌گیری آشکار خود، نکات مهمی را بیان نمود و همان گونه که موضع جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز درباره پرونده فلسطین مشخص بوده، ایشان نیز بر همان مواضع اما با لحنی جدید تأکید کردند.

وی افزود: امام خامنه ای در اظهارت خود بر وحدت فلسطینیان و تلاش برای متحد کردن آنان با هدف در پیش گرفتن موضعی قدرتمند و واحد در مسائل گوناگون منطقه ای تأکید داشتند. بنده بر این باورم که سخن رهبر انقلاب ایران در بردارنده پیام‌هایی آشکار بوده که تأکید کننده مواضع شرافتمندانه جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در مورد فلسطین بوده است.

این مبارز لبنانی درباره موضع و اظهارات اخیر «أبومازن»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: به نظر بنده، اظهارات «محمود عباس» بدون مفهوم و بی معنا بود، زیرا چگونه می‌شود فلسطینیان بتوانند با یک کرسی صاحب یک کشور شوند. من معتقدم تنها راه دستیابی فلسطینیان به سرزمین‌های خود و حق مسلمشان در تشکیل دولت فلسطینی، تکیه بر سلاح مقاومت است.

وی ادامه داد: فلسطینیان نمی‌توانند با یک کرسی در سازمان ملل، صاحب یک کشور مستقل شوند. متأسفانه، محمود عباس به دنبال کشوری است که تنها 22 درصد از سرزمین اصلی فلسطینیان را شامل می‌شود و گروهی از مردم فلسطین نیز همراه با وی به این مقدار سرزمین راضی شده‌اند. من 22 درصد سرزمین را فلسطین نمی دانم و این افراد را فلسطینی به شمار نمی‌آورم، زیرا این سرزمین اشغال شده به طور کامل متعلق به فلسطینیان است.

قنطار همچنین درباره مواضع متناقض و دوگانه ترکیه و «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر این کشور درباره رخدادهای جاری در کشورهای عربی گفت: ترکیه تلاش می‌کند با مواضع خود و گرفتن ژست دمکراسی طلبی، به اتحادیه اروپا بپیوندد، ولی به نظر بنده، بهتر است آقای اردوغان، راه دیگری برای رسیدن به هدفش برگزیند، زیرا اکنون ترکیه با سیاست خاکستری در حال حرکت است؛ یعنی یک روز به سود اعراب و مسلمانان موضع می‌گیرد و روز دیگر با صهیونیست‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

وی در پایان گفت: این سیاست خاکستری را پیش از این، امیر قطر نیز در پیش گرفته بود، ولی سرانجام مجبور شد، موضع اصلی خود را آشکار کند و در صف دشمنان مقاومت بایستد. اردوغان نیز باید در پایان تکلیف خود را مشخص کند و از سیاست خاکستری دست بکشد، زیرا هیچ سودی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل