بازدید 11815

انتقادمشاوراحمدی نژادازسفارت ایران درآلمان

علی‌رغم رویکرد فرهنگی مثبت دولت که حقیقتاً قابل دفاع و بسیار خوب بوده، متأسفانه برخی از سفارتخانه‌های ما منفعل عمل کرده و آنگونه که بایسته و شایسته است اقدام نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۹۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴ 14 October 2011
علی زارعی نجفدری مشاور رئیس جمهور و مدیرعامل انتشارت علمی و فرهنگی از بی‌تفاوتی سفارت ایران در آلمان نسبت به موضوعات فرهنگی به ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زارعی نجفدری مشاور رئیس جمهور و مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی که در حال حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به سر می‌برد، یکی از دلایل حضور نامناسب ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های معتبر جهان از جمله نمایشگاه کتاب فرانکفورت را عدم رویکرد فرهنگی برخی از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت ایران در آلمان دانسته و گفت: علی‌رغم رویکرد فرهنگی مثبت دولت که حقیقتاً قابل دفاع و بسیار خوب بوده، متأسفانه برخی از سفارتخانه‌های ما منفعل عمل کرده و آنگونه که بایسته و شایسته است اقدام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته سفیر ایران در آلمان حتی در نمایشگاه حاضر هم نشد افزود: سفیران و سفارتخانه­ها نمایندگان رسمی و شاخص نظام می­باشند و باید حساسیت لازم را در فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور ایران و ایرانیان در خارج از کشور  بویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی فراهم کنند.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین از بی‌تفاوتی سفارت ایران در آلمان در قبال کم و کیف حضور ناشران ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت انتقاد کرد و گفت:  سفارتخانه ایران در آلمان نسبت به نمایشگاه کتاب فرانکفورت بیگانه است و لازم است  وزارت خارجه این نقص بزرگ را برطرف نموده و سفیر و سفارتخانه را نسبت به مسائل فرهنگی توجیه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی