بازدید 17615

بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب درباره اتهام اخیر آمریکا

یدیعوت آحارنوت با انتشار خبر کوتاهی به رد اتهامات دروغ آمریکا از سوی مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به تلاش‌های غرب در طرح توطئه علیه ایران و منزوی کردن کشورمان پرداخت / «بی.بی.سی» گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در شهر گیلان غرب، به شدت نسبت به ادعاهای مربوط به دست داشتن ایران در ترور نافرجام سفیر عربستان سعودی در آمریکا واکنش نشان داد...
کد خبر: ۱۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶ 16 October 2011
سرویس بین‌الملل ـ به دنبال طرح ادعای آمریکا علیه ایران، دایر بر دخالت ایران در توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز سفر خود به استان کرمانشاه، این اتهامات را تهمتی مهمل و  بی‌معنا از سوی غرب خواندند. 

به گزارش «تابناک»، در همین حال، سخنان رهبر انقلاب اسلامی در کرمانشاه به سرعت مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت و این رسانه‌ها  سخنان رهبر انقلاب را در این باره در صدر اخبار خود گذاردند.

بنا بر این گزارش، «شبکه یورونیوز» با انتشار برخی از سخنان رهبر انقلاب نوشت: در شرایطی که آمریکا با طرح مسأله دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر عربستان سعودی بر تنش‌های موجود میان روابط ایران و عربستان دامن زده است، رهبر جمهوری اسلامی با رد این اتهامات در سخنان خود اظهار داشت، این نخستین بار نیست که آمریکا تلاش می‌کند ایران را منزوی کند، اما هر بار خودش منزوی می‌شود. 

شبکه آمریکایی «سی ان ان»  نیز با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: رهبر ایران در برابر هزاران نفر از مردم گیلان غرب که شعار «مرگ بر آمریکا» سر داده بودند، در برابر اتهامات اخیر آمریکا، واکنش تندی نشان داد و آنها را دروغ و بی‌پایه خواند.

روزنامه صهیونیستی «جرزالم پست» نیز با گزارشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خبری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، در برابر جمعیت حاضر با رد اتهامات آمریکا اظهار داشت: در چند روز اخیر در مطبوعات و رسانه‌های وابسته به شبکه‌های صهیونیستی هیاهو کردند و تهمتی بی اساس به چند نفر ایرانی در آمریکا زدند و آن را بهانه‌ای کردند که ایران را مدافع تروریسم معرفی کنند؛ نگرفت و نمی‌گیرد».


افزون بر این، خبرگزاری «رویترز» با بازتاب دادن سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای با بیان این مطلب که غرب تلاش می کند اتهامات بی پایه‌ای را علیه ایران طراحی کند، تأکید کرد: آنها می‌گویند که می‌خواهند ایران را منزوی کنند؛ اما خودشان منزوی شدند و امروز هیچ دولتی در میان ملت‌ها به اندازه آمریکا منفور نیست.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز با انتشار خبر کوتاهی به رد اتهامات کذب آمریکا از سوی مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به تلاش‌های غرب در طرح توطئه علیه ایران و منزوی کردن کشورمان پرداخت. 


در این میان، روزنامه «واشنگتن پست» نیز با انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبری نوشت: رهبر ایران، روز شنبه با تقبیح اتهامات مطرح از سوی آمریکا، آن را پیش‌زمینه‌ای برای تلاش‌های بیشتر در راستای شکل‌گیری یک اجماع جهانی علیه ایران خواند.

این روزنامه در ادامه افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، این اتهامات را بی پایه می داند و بر این باور است که این اقدام تلاشی است از سوی غرب جهت یافتن بهانه برای منزوی ساختن ایران. 

«خبرگزاری فرانسه» نیز سخنان رهبر انقلاب را مورد توجه خود قرار داد و گزارش کرد که آیت‌الله خامنه‌ای اتهامات آمریکا مبنی بر حمایت ایران از طرح ترور سفیر عربستان را قویا رد کرد و گفت: امروز هیچ دولتی در میان ملت‌ها به اندازه آمریکا منفور نیست. رئیس‌جمهور آمریکا دو سال پیش به مصر رفت و تلاش کرد، افکار عمومی مسلمانان را به خود معطوف کند، اما چه نتیجه‌ای داشت؟ امروز شعار ضد آمریکا در همان کشورها برپاست.

در همین باره، شبکه «بی بی سی» نیز گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در شهر گیلان غرب، به شدت نسبت به ادعاهای مربوط به دست داشتن ایران در ترور نافرجام سفیر عربستان سعودی در آمریکا واکنش نشان داد. ایشان گفت که مقام‌های آمریکایی با نسبت دادن یک تهمت «مهمل و بی‌ معنا» به چند ایرانی، تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران را «مدافع تروریسم» معرفی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
مثل اینکه آمریکاییها خیلی دوست دارند بین مسلمانان همیشه جنگ باشد تا آنها فروش کنند و اینها یکدیگر را بکشند و زیر ساخت ها را نابود کنند تا بعدا تکنولوژی بازسازی را از آنها گدایی کنند - خیلی زشته که ملتها را عقب نگه دارند تا آنها مشکلات اقتصادی خودشان را حل کنند
حرف رهبری اتمام حجت است . وای بر کسانی که بخواهند به این کشور نگاه چپ کنند . ملت ایران سرا پا آماده است.
با توجه به فشارهاي داخلي كه كشورهاي سرمايه داري را فرا گرفته و اين كشورها مانند گذشته قادر به چپاول كشورهاي كوچك و جهان سوم نيستند تا هموطنان خويش را مدتي در آسايش قراردهند اكنون به دنبال يك جنگ تمام عيار در منطقه هستند تا بدين وسيله همه منابع مالي و اقتصادي كشور هاي در حال توسعه را نابود كنند تا بدينوسيله بتوانند به وسيله فرستادن نيروي كار و به يغما بردن ثروت آنان مشگلات دروني خود را التيام بخشند جا دارد سياسيون كشورهاي در حال توسعه زنگي بخرج دهند و در دام پليد آنان گرفتار نيفتند
نمیدونستم آمریکایی ها اینقدر احمقند!!!
امرایکا هیچ غلطی نمی کند
اي رهبر عزيز وهوشمند ما همه مطيع شماييم.و ميدانيم وهمگان هم بدانند كه خداوند بزرگ حامي مردم وكشور ايران است وخود دست متجاوزان به سرزمين عزيزمان را قطع خواهد كرد.ما مردم ايران عليرغم اختلافات سياسي وتعدد سلايق دردفاع ازكشور مثل زمان 8سال دفاع مقدس همدست ومتحد خواهيم شد وازناموس وخاك كشور بمدد خداوند بزرگ وبا هدايت شما رهبر فرزانه دفاع خواهيم كرد.
اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاالله اندوه دلمان را را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و ال سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و ازادی کعبه از دست نا اهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد.

مگر مسلمانان نمی بینند که امروز مرکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده اند که از یک طرف اسلام اشرافیت اسلام ابوسفیانی، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت و اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومان و پابرهنه ها و در یک کلمه اسلام امریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر استان سرور خویش امریکای جهانخوار می گذارند.

ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی داریم. بغض و کینه انقلابی تان را در سینه ها نگاه دارید با غضب و خشم بر دشمنان بنگرید و بدانید که پیروزی از آن شما است.

امام روح الله الموسوی الخمین
من خودم طرفدار اين نظام نيستم.ولي دراين يك سال اخير فهميدم كه امريكا وروسيه و... دلسوز ما مردم بيچاره نيستند.و فقط منافع خودشون براشون مهمه.اميدوارم كساني كه فكر ميكنند اونا بخاطر ما مردم اينجور دروغاي شاخداري ميگن يه كم با فكرتر باشن.اينم به تابناك ميگم كه يه جوري نشون نده كه اگر خداي نكرده جنگ بشه فقط بسيجيا ميرن با دشمن ميجنگند.ما سوسولام چغندر نيستيم تابي جون.
رهبر عزیزم ما تورا تنها نمی گذاریم بدان که 50میلیون سربازداری ودهن یاوه گویان راخواهیم شکست ای رهبرم درداخل نیز اگه کسی کارشکنی میکند بدون اغماز اورارسوا ودستش را ازبیت المال کوتاه کن وبه مردم معرفی وواگذار من بسیجی دوران جنگم که در13سالگی به جبهه رفتم و تاکنون هیچ امتیازی نگرفتم خدا عمر طولانی بشمادهد و ما را همیشه رهرو امام وشما قراردهد
هرچی آقا بگه همونم میشه.مثل مسئله بیداری اسلامی تو این کشورای اطراف.یا اینکه یه دفه گفته بودن "به همین نزدیکیا در اروپا هم این بیداری اسلامی نشر پیدا میکنه"
آمریکا هیچ غلطی نمکند
دوستان عزیز من یکی از ایرانیان مقیم اروپا هستم. خواستم عرض کنم تصور نکنیم آمریکا دلش برای من و شما سوخته همانطور که در عراق و افغانستان مردم را به هلاکت رساند و صد ها سال به عقب بازگرداند. چطور ممکن است حکومت فعلی با همه نقایصش برای ما دلسوز نباشد و آمریکا باشد؟ آمریکا برای باقی ماندن در ابرقدرتی و بالا بردن هزینه های تولید سایر کشورهای رقیب خود به منابع غنی ما به شکلی مجانی نیاز دارد و اینها حربه های وی است. چگونه در بغداد و کربلا و نجف هر روز انفجارهای متعدد مردم را به خاک و خون می کشاند اما حتی یک فشنگ در بصره یعنی تنها بندری که نفت عراق از آنجا مجانی صادر می شود هم شلیک نمی شود؟ باید کمک کنیم تا این حکومت نسبت به برطرف کردن نقایص خود مکلف شود و گرنه از چاله به چاه می افتیم.
یه چیزی بگم خیال همه رو راحت کنم ما با غرب آبمون تو ته جوی نمیره چون زد هم فکر میکنیم پس بعضیها بیخود منتظر دوستی بین ما و غرب نباشه فقط باید منتظر فرو پاشی نظام غرب بود
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات