بازدید 60064

درخواست ضامن برای وام مسکن ممنوع شد

کد خبر: ۲۰۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴ 15 November 2011
بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانکها موظف به پرداخت وام خرید و ساخت مسکن بدون معرفی حتی یک ضامن از سوی وام گیرنده شدند.

محسن امیری مدیر شعب بانک مسکن استان فارس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وام‌های خرید و ساخت خانه تا سقف نامحدود به دلیل در گرو رفتن خانه‌ها در بانک مسکن بدون ضامن پرداخت می‌شود.

این مقام بانکی افزود: با بخشنامه جدید بانک مرکزی پرداخت وام‌های دیگر تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال با داشتن یک ضامن معتبر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ضامن‌ها برای پرداخت وام‌های غیر مسکن باید معتبر و از سوی بانک تایید شوند.

امیری اضافه کرد: درخواست ضامن در وام‌های خرید و ساخت خانه و گرفتن بیش از یک ضامن در وام‌های دیگر با سقف ۱۰۰ میلیون ریال تخلف و با شعبه متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش فارس، این اقدام بانک مسکن علاوه بر اینکه اقدام بی‌دلیل پیش‌تر این بانک مبنی بر داشتن دو ضامن کارمند همزمان با در رهن رفتن خانه خریداری یا ساخته شده توسط متقاضی وام را منتفی می‌کند، از بسیاری از سوءاستفاده‌هایی که تاکنون توسط دلالان وام مسکن صورت می‌گرفت به شدت جلوگیری می‌‌شود.

این اقدام همچنین از افزایش پرونده‌هایی که در اثر همین سوءاستفاده‌های دلالی در محاکم قضایی به وجود آمده است، جلوگیری می‌کند.

خانه‌های خریداری یا ساخته شده که قیمت‌های بسیار بالایی نیز دارند به خاطر ۲۰ یا ۲۵ میلیون تومان در رهن بانک مسکن قرار می‌گیرند که این خود محکم‌ترین پیشگیری این بانک نسبت به عدم بازپرداخت مبلغ وام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۹
جالبه سند رو که گرو میگیرن پس ضامن دیگه واسه چیه؟خونه هم که چیپس و پفک نیست بزنی پر شالت و دربری و اقساط بانکو ندی سرجاش می مونه پس ضامن واسه چی میخوان
با سلام
خداوند متعال پدر و مادر مسبب اين تصميم رو مورد رحمت وغفرت خودش قرار بده ان​شاا...
.
.
.

.این ضامن خواستن بانک مسکن ...........
.
.
یک دستور العمل کاملا غیر منطقی بود چو.ن در عمل ملک در گروی بانک خواهد بود و اختیار تام در فروش ان در صورت عدم پرداخت اقساط را دارد
.
.
.
خدایا شکرت از شر ضامن راحت شدیم ؟!!!
امیدوارم دقیقا همینطور باشه که اعلام کردن. معمولا قسمت خوب و شیرین داستان رو اعلام میکنن. بعد از مراجعه به بانک میبینیم در کنار این قانون چندتای دیگه هم تصویب کردن که بازهم کار رو مثل روز اول سخت میکنه!
جاي شكر است كه مسولين بانك به رفتار غير معقول خود پي برده اند.
الحمد الله بالخره فهميدند وقتي خونه در رهن بانك است ضامن براي چيه
فقط اشکال اینه که این بخش نامه ها هیچ وقت به دست شعب بانکها نمیرسد!!
لطفاً یه فشاری هم به مسئول ابلاغ این دستوراعمل بیارن که حداقل تا 10 سال آینده به بانکها برسوندش
این قانون خیلی خوبی است وباید با جدیت اجرای آن پیگیری شود چون در عمل بانک ها نشان داده اند که خیلی راحت قوانین را به سلیقه خود تفسیر واجرا میکنند.
اینها همه حرف است و در عمل بانکها گوششان به این حرفها بدهکار نیست
یک جوانمرد با این منطق که" خانه در رهن بانکه و هر وقت اقساط داده نشد بانک مالکه" بگه چرا قبلش اینجوری نبوده و مردم در پی یافتن ضامن بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خونه 80 میلیونی من در ضمانت بانکه برا 12 میلیون وام هم ضامن خواستن هم کسر از حقوق!!!
با خرید اوراق جهت اخذ وام برای خرید آپارتمان به بانک مسکن رشت مراجعه نمودم که رئیس شعبه و همکارانش گفتن علاوه به رهن رفتن سند باید یک نفر ضامن کارمند رسمی آنهم با نامه کسر از حقوق بیاورید .
چرا بانکها سلیقه ای عمل میکنند .
حواهشم اینکه اینچنین بخشنامه ها رو در سایت بزارید.
هم ضامن میخوان هم خونه میره تو رهن بانک
همش چرته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست