پاسخ سرلشکر صفوي به تهديدات اخیر

کد خبر: ۲۰۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸ 20 November 2011
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: 32 سال قبل صدور فرمان تشکيل سازمان بسيج مستضعفان توسط امام بزرگوار بيانگر دورانديشي و آينده‌نگري آن قائد عظيم‌الشان نسبت به حوادث و رخدادهاي فرا روي انقلاب اسلامي بوده است.

به گزارش ايسنا سردار سرلشکر پاسدار سيديحيي صفوي، در اجتماع پرشور پنجاه هزار نفري بسجيان و يگان‌هاي رزمي سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوي که با عنوان فدائيان انقلاب جهاني اسلامي، برگزار شد، به تبيين تدابير امام خميني (ره) در تشکيل بسيج مستضعفان پرداخت و گفت: اين تجمع پنجاه هزار نفري شما بسيجيان استان خراسان رضوي نمونه‌اي از اقتدار و قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وي تصريح كرد: بسيجيان ظرفيت پايان‌ناپذير قدرت دفاعي و هجومي ايران در مقابل توطئه‌هاي داخلي و خارجي هستند و بسيج بزرگترين سرمايه فرهنگي، سياسي و اجتماعي و ظرفيت استراتژيک نظام جمهوري اسلامي براي حل سخت‌ترين مشکلات و پاسخ دادن به بزرگترين نيازهاي کشور است. بسيجيان عصاره و نماد شايستگي‌ها و ارزش‌هاي جاودانه ملت بزرگ ايران براي رسيدن به افق‌هاي چشم‌انداز بيست ساله ايران 1404 هستند.

وي افزود: بسيج و تفکر بسيجي يک الگوي مناسب براي جريان بيداري اسلامي ملت‌هاي به پاخاسته از شمال آفريقا تا خاورميانه است. الگويي که امام بزرگوارمان براي به ميدان آوردن ميليون‌ها جوان به خيابان‌ها و براي سرنگوني رژيم شاه، بنيان گذاشتند، همين الگو هم‌اکنون در جريان بيداري اسلامي و با حضور ميليوني مردم مصر، تونس، يمن و بحرين در جريان است تا حاکمان مستبد و وابسته به بيگانگان و حاکمان ديکتاتور را سرنگون سازد و نظام‌هايي که برخاسته از اراده ملت‌هاست جانشين نظام‌هاي فاسد و وابسته شود.

صفوي در تشريح شرايط کنوني حاکم بر منطقه خاورميانه و جنوب غربي آسيا گفت: منطقه جنوب غربي آسيا هم‌اکنون در شرايط فوق‌العاده پيچيده سياسي و امنيتي به سر مي‌برد. در اين منطقه شاهد شکست و عقب‌نشيني آمريکايي‌ها از عراق و تجمع آن‌ها در افغانستان و برخي از کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس مي‌باشيم و بيداري اسلامي که از شمال آفريقا يعني مصر، تونس و ليبي تا خاورميانه و کشورهاي يمن و بحرين را فراگرفته است و احتمال ادامه آن وجود دارد، در شرايط صعود و اوج‌گيري به سر مي‌برد. در چنين شرايطي شاهد ادامه فشارهاي سياسي، اقتصادي و تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران در مسائل مربوط به انرژي هسته‌يي، حقوق بشر و اتهامات دروغ کشورهاي غربي مي‌باشيم.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در جمع‌بندي شرايط سياسي پيش آمده گفت: منطقه ما هم‌اکنون در دوران عدم اطمينان، عدم قطعيت و دوران سياليت امنيتي و سياسي و ناپايداري استراتژيک بسر مي‌برد. در اين شرايط حساس، جمهوري اسلامي ايران يک قدرت بزرگ منطقه‌اي و قدرت بزرگي است که در راستاي ثبات، امنيت و موازنه قدرت در منطقه خاورميانه حرف آخر را مي‌زند.

ما بايد اين شرايط را کاملا تحت نظر داشته باشيم. خصوصا حرکت‌هاي آمريکائي‌ها و رقباي استراتژيک ايران و حرکت دشمنان، هم پيمان با آمريکائي‌ها و صهيونيست‌ها را تحت نظر داشته و خودمان را در بالاترين ظرفيت‌هاي اتحاد و انسجام ملي نگه داريم و اين اتحاد را در هفته بسيج و 22 بهمني که پيش رو داريم حفظ نموده و قدرت و انسجام ملي‌مان را به جهانيان نشان دهيم.

صفوي در ادامه با تاکيد بر حفظ آمادگي همه جانبه و اشراف اطلاعاتي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نسبت به دشمنان فرا منطقه‌اي، افزود: آنچه که مربوط به شما بسيجيان و نيروهاي مسلح، ارتش قدرتمند و سپاه اقتدار آفرين است، حفظ آمادگي دفاع همه جانبه براي حوادث غير قابل انتظار مي‌باشد و ما بايد بتوانيم حوادث را پيش بيني و پيشگيري کنيم و براي سناريوهاي مختلف سياسي اقتصادي، عمليات رواني و حتي براي بدتر از آن‌ها، يعني شرايطي که بخواهند تهديدات نظامي عليه ما داشته باشند، اشراف و مديريت داشته باشيم.

مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا، با تشريح شرايط حاکم براوضاع آمريکائي‌ها و رژيم صهيونيستي، گفت:

بسيجيان و ملت عزيز ما بدانند آمريکا و رژيم صهيونيستي بدترين وضعيت را در منطقه دارند و اهداف آن‌ها در خاورميانه، عراق، مصر و افغانستان با شکست مواجه شده است و هجمه افکني‌هاي رسانه‌اي اخير آن‌ها در رابطه با ايران نشان دهنده استيصال آن‌هاست.

وي ادامه داد: ملت‌هاي جهان اسلامي همان‌گونه که شاهد عقب نشيني همراه با ذلت آمريکائي‌ها از عراق بودند به ياري خدا و بدست ملت‌هاي به پاخاسته و فشار افکار عمومي، خروج آمريکائي‌ها از افغانستان مظلوم و منطقه خليج فارس، سرنوشت محتوم آمريکائي‌ها و بيگانگان است چرا که ملت‌هاي منطقه و دولت‌هاي ناشي از اراده مردم با همکاري و تعامل قادر به تامين امنيت اين منطقه حساس و استراتژيک هستند.

صفوي در پاسخ به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي و آمريکا گفت: پاسخ ايران براي آغازگران جنگ پشيمان کننده و در هم کوبنده خواهد بود. دشمنان بدانند هرگونه تهديد نظامي آن‌ها عليه ايران با عمليات نظامي غير قابل تصور، توسط نيروهاي مسلح مقتدر جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد. در صورت هرگونه اقدام نظامي و امنيتي عليه ايران، جغرافياي صحنه نبرد و مديرت صحنه نبرد بر عهده جمهوري اسلامي ايران و بر عهده رهبري مقتدر انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي خواهد بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان