بازدید 2001
نماينده قم:

خدمات ارايه شده به معلولان در حد مطلوب نيست

کد خبر: ۲۰۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹ 04 December 2011
نماينده مردم قم در مجلس، خدمات ارايه شده به معلولان را در حد مطلوب ندانست و گفت: براي همه ما ضروري است تا باري از دوش معلولان جامعه برداريم و با مديريت توانايي که در استان قم وجود دارد اين امر محقق خواهد شد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي بنايي در مراسم روز جهاني معلولان که به همت سازمان بهزيستي در حسينيه شهداي قم برگزار شده بود، گفت: ديدن چهره‌هاي مصمم و با انگيزه معلولان که عليرغم وجود برخي محدوديت‌ها هم‌چنان سرزنده و با نشاط به دنبال کسب کمالات هستند انسان را به خودش مي‌آورد.

وي ابراز کرد: نشاطي که در جامعه معلولان وجود دارد نشانگر روح ايماني و اميد به آينده است، زيرا احساس مي‌کنند هم نوعا‌نشان به ياد آنها هستند که اين جاي شکرگزاري دارد.

عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس با بيان اين‌که معلولان در اعماق وجودشان همواره شاکر خداوند هستند، خاطرنشان کرد: اين‌که فردي با وجود همه سختي‌ها شاکر پروردگار باشد درسي براي ماست و چهره‌هاي مصممي که عليرغم محدوديت جسماني براي ارتقاء جامعه تلاش مي‌کنند بايستي براي ما الگو باشند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اين که در بين معلولان افراد نخبه و حافظ کل قرآن وجود دارد، افزود: اگر چه معلولان در برخي از اعضاء دچار محدوديت هستند ولي خداوند از کمالات آنها چيزي نکاسته و به گونه‌اي ديگر آن نقص عضو را جبران کرده و اين نداشتن عضو موجب محروميت براي جامعه معلولان نشده است.

بنايي در ادامه با اشاره به اين‌که خدمات ارائه شده به جامعه معلولان در حد مطلوب نيست اظهار داشت: همه مسئولان استان در تلاش هستند که نيازهاي به حق معلولين تأمين شود و مطمئن هستيم با تخصيص به موقع اعتبارات اين مهم به انجام مي رسد.

وي ادامه داد: برخي از مشکلات جامعه معلولان مربوط به مسائل فرهنگي و هنري و تحصيلي است که بحمداله زمينه حل اين مشکلات فراهم شده است و در استان قم از اين جهت دغدغه اي نداريم.

برنامه ريزي براي کاهش جامعه معلولان ضروري است

بنايي با تأکيد بر جلوگيري از افزايش معلولان در سطح کشور گفت: ضروري است بحث هاي دقيق و کارشناسي صورت گيرد تا اعضاي اين جامعه تقليل پيدا کنند و خانواده‌ها نيز بايد نسبت به هشدارهايي که در اين زمينه مطرح مي شود توجه بيشتري داشته باشند.

نماينده مردم قم ضمن تشکر از خيريني که با همدردي و همدلي يار و ياور معلولان بوده اند ابراز کرد: مردم قم با انگيزه هاي ايماني و بر اساس اعتقادات ديني خود همواره تلاش مي کنند تا از دوش هم نوعان خود باري بردارند و خوشبختانه جامعه خيرين استان قم جز جوامع بسيار مؤثر در کشور است.

نماينده قم با تقدير از تخصيص بودجه اي که براي رفاه حال معلولين توسط استانداري در نظر گرفته شده است تصريح کرد: لازم است شهرداري و استانداري بستري فراهم آورند تا محيط بانک ها و مراکز اداري جوابگوي وضعيت معلولين باشد.

امکانات ورزشي موجود براي رفاه حال معلولين مديريت شوند

عضو فراکسيون اصولگرايان با توجه به اهميت ورزش براي جامعه معلولان استان اظهار داشت : کساني که دچار برخي معلوليت هاي جسمي و روحي هستند بايد به ورزش به عنوان يک اصل در زندگي روزانه شان اهتمام داشته باشند.

عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس در رابطه با کمبود امکانات ورزشي مورد نياز معولين اذعان کرد: متأسفانه در استان امکانات ورزشي محدودي وجود دارد و در حال حاضر به علت محدوديت منابع مالي نمي توان براي هر تشکيلاتي سالن ورزشي مجزا تأسيس کرد اما رفع اين مشکل نيازمند بهره برداري بهينه از امکانات ورزشي است.

بنايي ادامه داد: بايد اماکن ورزشي استان با مديريت صحيحي استفاده شوند تا همه اقشار جامعه خصوصا معلولان از اين امکانات بهره مند گردند.

وي افزود: اميدواريم مديرکل تربيت بدني استان نسبت به تخصيص سالن‌هاي ورزشي براي معلولين با سازمان بهزيستي همياري کند تا شاهد افزايش امکانات ورزشي براي جامعه معلولان باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری