بازدید 10414

هیلاری کلینتون: القاعده را ما ساختیم!

وزیر امور خارجه آمریکا به نقش واشنگتن در ایجاد سازمان القاعده در افغانستان اذعان کرد .
کد خبر: ۲۱۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶ 28 December 2011
بخش هایی از سخنان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از جلسات کنگره در اینترنت پخش شد که در آن به صراحت به نقش آمریکا در ایجاد سازمان تروریستی القاعده اذعان شده است.

به گزارش شبکه خبر کلینتون در این سخنان می گوید، ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم.کسانی را که امروز با آنها در افغانستان وپاکستان می جنگیم 20 سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم.

وی افزود، ما القاعده را به وجود آوردیم زیرا نمی خواستیم شوروی سابق بر آسیای مرکزی چیره شود و ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا با مشارکت کنگره به زعامت دموکرات ها از طرح ایجاد القاعده جهت مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استقبال کرد .

کلینتون در ادامه تصریح کرد، دموکرات ها از این ایده حمایت و تاکید کردند ما با دستگاه اطلاعاتی پاکستان و عوامل پاکستانی وارد عمل می شویم تا مجاهدانی را از عربستان و سایر کشورها استخدام کنند.در همین موقع بود که وهابیت وارد اسلام شد، ما توانستیم بر شوروی سابق در سایه عملیات این افراد پیروز شویم.

وزیر امورخارجه آمریکا افزود، پس از عقب نشینی شوروی از افغانستان ما میلیاردها دلار خسارت دیدیم و مهار القاعده را از دست دادیم و همکاری با آنها را متوقف کردیم و برخورد با افکار و اعتقادات آنان را به پاکستان محول کردیم.

کارشناسان می گویند، القاعده زیر نظر آمریکا و با پول عربستان و با حمایت دستگاه اطلاعاتی پاکستان به وجود آمده است.

پیش از این نیز مشاور عالي فرانسوا ميتران، ويليام كيسي رئيس سابق سيا، برژنسكي و برخي ديگر از شخصيت هاي سرشناس غربي در بيان مواضع خود بصورت علني و تلويحي القاعده را ساخته و پرداخته آمريكا مي دانستند.

مشاور عالي "فرانسوا ميتران" رئيس جمهور سابق فرانسه، دو هفته قبل از حمله نظامي امريكا به افغانستان در نشريه اكسپرس نوشت: گروه‌هاي تروريستي كه امريكا در افغانستان با آنها درگير است، همان گروه‌هايي هستند كه خود غرب، بويژه امريكا آنها را بوجود آورد.

ژاك اتالي مي‌افزاید: رهبران اين گروه‌ها از جمله بن لادن شاگردان سابق سازمان (سيا) هستند، منابع مالي آنها را امريكا و متحدان نزديكش فراهم نموده‌اند و پيام‌هاي مرگبارشان را شركت‌هاي بزرگ غربي به سراسر جهان مخابره مي‌كردند.

در يك كلام، اين امكانات سياسي، فني و مالي غرب بوده كه امروز عليه خودش بكار رفته است.

سخنان اتالي زماني اهميت مي‌يابد كه بدانيم، وي در زمان حضورش‌ در مركز سياسي فرانسه با گروهي از عالي‌ترين مقامات امنيتي امريكا، مراوده داشته و از آنچه امريكايي‌ها طراحي مي‌نمودند، اطلاع داشته است.

ويليام كيسي" رئيس سابق "سيا" نیز در این زمینه اطلاعات مهمي را از دخالت هاي اين سازمان در مناطق مختلف جهان در اختيار "وود وارد" نويسنده مشهور امريكايي قرار مي‌دهد كه يكي از اين مناطق افغانستان بود. كيسي براي وود وارد گفته بود كه سيا چگونه از آغاز دهه هشتاد كوشيده، گروه‌هايي را در افغانستان به عنوان مامورين خود استخدام كند.

این در حالی است که امریکا و هم‌پیمانان این کشور در سال ۲۰۰۱ در پی حملات ۱۱ سپتامبر، به بهانه سرنگونی رژیم طالبان ومبارزه با شبکه القاعده و برقراری امنیت در افغانستان به این کشور حمله و آن را اشغال کردند.

هر چند امریکا ۱۰ سال قبل به بهانه از بین بردن طالبان و اسامه بن لادن، سرکرده پیشین شبکه تروریستی القاعده که متهم به انجام حملات ۱۱ سپتامبر در امریکا بود به افغانستان حمله کرد، اکنون به دنبال مذاکره با این گروهک تندرو (طالبان) است.

دیروز نیز اداره تحقیقات فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) نام ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان را از فهرست "تحت تعقیب‌ترین تروریست‌ها"ی خود خارج کرده است.

نام ملا عمر در حالی از فهرست تروریست‌های امریکا خارج می‌شود که نام بن لادن تا آخرین لحظه از فهرست تروریست‌های امریکا خارج نشد و رسانه‌های امریکایی به طور گسترده‌ای خبر کشته شدن وی را منتشر کردند.

حمله آمريکا به افغانستان وعراق نتوانست به فعاليت القاعده در خاورميانه پايان دهد، هر چند که آمريکا هزينه هاي مالي و انساني فراواني در اين دو کشور پرداخت کرد و اکنون که نزديک به ده سال که از حمله آمريکا به افغانستان می ­گذرد آمريکا نتوانست امنيت پايداري در اين کشور بوجود آورد.

در لشگر کشي امريکايي‎ها و نيروهاي خارجي تحت امر آنان به افغانستان و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به مناطق شمالي پاکستان، تاکنون هزاران زن و مرد و کودک بي‎گناه قرباني و صدها هزار تن بي‎خانه‎مان شده‎اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی