کره جنوبی سال 2012، نفت بیشتری از ایران وارد می‌کند

بر پایه قرارداد جدیدی که میان ایران و کره جنوبی بسته شده است، این کشور نسبت به سال 2011 نفت بیشتری از ایران خریداری خواهد کرد؛ اما این کشور به رغم تحریم بانک مرکزی ایران، چگونه می‌تواند این خرید را انجام دهد؟
کد خبر: ۲۱۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹ 04 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ کره جنوبی در سال 2012 میلادی، نه تنها واردات نفت خود از ایران را کاهش نخواهد داد، بلکه بر پایه قراردادی که به تازگی میان ایران و کره جنوبی بسته شده، این کشور واردات نفت خود از ایران را در سال آینده نسبت به سال 2011 افزایش خواهد داد.

به گزارش «تابناک» در سال 2011، کره جنوبی به عنوان پنجمین کشور وارد کننده نفت جهان در سال 2011، 190000 بشکه نفت از ایران وارد کرده که بنا بر قرارداد جدید در سال 2012 این میزان به 200000 بشکه در روز خواهد رسید.

در همین باره، «رویترز» گزارش داده است: در میان چهار پالایشگاهی که در کره جنوبی به واردات نفت مشغول هستند، دو پالایشگاه «انرژی کره جنوبی»، «هیدانک بانک اویل» از ایران نفت وارد می‌کنند که هر دوی این پالایشگاه‌‌ها، سال آینده افزایش واردات از ایران خواهند داشت.

کره جنوبی از جمله متحدان آمریکاست که خواهان مستثنی شدن از قانون تحریم بانک مرکزی ایران شده است. در کنار این کشور، دو کشور ترکیه و ایتالیا هم که از واردکنندگان عمده نفت خام ایران هستند، نیز خواهان جدا شدن از قانون تحریم بانک مرکزی ایران شده‌اند.

هم‌اکنون کره جنوبی 10 درصد، ایتالیا نزدیک 14 درصد و ترکیه هم نزدیک به 30 درصد نفت خود را از ایران تأمین می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان