بازدید 32849

«نگاه شما»: سفرنامه بیچارگان با قطار!

کد خبر: ۲۱۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳ 09 January 2012
خدمت مدیران و بازرسان کوشای قطارهای خط تهران ـ مشهد و بالعکس یا بر عکس!

سلام. من یک فارغ التحصیل بیکار مجبورم. نمی‌دونم چرا شرایط من رو مجبور نمی‌کنه تا مثل شما با هواپیما سفر کنم و همش مجبورم با قطارهای تحت مدیریت شما سفر کنم. نمی‌دونم شما مجبوری سوار هواپیما میشین یا نه، ولی مطمئنم به هیچ وجه به شما اجازه نمی‌دن با این قطار سفر کنین. ناراحت نشین! بخاطر سلامتی خودتون میگن! آخه مریض میشین! بیماریهای عفونی یا افسردگی مزمن! ما راضی نیستیم سر شما این بلاها بیاد. شما هم راضی نشین سر ما بیچاره‌ها این بلاها بیاد. این نتیجه مدیریت شماست:
 
نه نه! این نوشیدنی خنک پذیرایی قطار رعد نیست! این مشروبات الکلی غیر مجاز هم نیست که بهش اعتراض داشته باشم! این یک ابتکار متخصصان داخل قطاره که مایع دستشویی رو داخل بطری آب معدنی ریختن تا ما دستامونو باهاش بشوریم. وضوح تصویر اجازه نمی‌ده که سوراخ دقیقی که روی درب آبی بطری کار گرفتن تا بشه یک جای مایع دستشویی صحرایی جانانه!
 
اینجا کف دستشویی قطاره! عمرا اگه عیبی توش پیدا کنی! البته هیچی بی عیب نیست و هر چیزی یه عیبی داره ولی اگر کسی بتونه 2 تا، فقط 2 تا عیب از این تصویر بگیره برنده است! اصلا فکر نکنین کف اینجا شسته نشده. دوستان مایع ضدعفونی (؟) کننده ریختن تا چرک‌ها رو نرم کنه و تمیز بشه. (نخند خواننده محترم) کلی زحمت کشیده شده، نمی‌بینی قسمت مورد اشاره فلش آبی رو؟! چرا اونجا تمیزه پس؟! اصلا چرا همش نیمه خالی لیوان رو میبینید شما؟! منصف باشی می‌گی فقط یه ذره دورش کثیفه که کسی هم اون طرفا تا حالا نرفته که حالش بهم بخوره. من هم اتفاقی و با دقت دیدم، فهمیدم کثیفه.
 
این دو تصویر با هم هیچ اختلافی ندارند. الکی دنبال 10 تفاوت بین دو تصویر نگردید. هدف چیزی دیگر است. اینجا راهروی قطاری است. کپسول مهار کننده آتش در جای آن مشاهده نمی‌شود. خوب نشود! این که دلیل نمی‌شود. اگر مثبت فکر کنید حتما میبینید که خارج از حالت‌های زیر نیست:
1-    بخشی از قطار آتش گرفته و کپسول در حال انجام ماموریت است.
2-    واگن‌های دیگر هر کدام 10 تا کپسول نو دارند و من دارم عیب جویی می‌کنم.
3-    من کپسول را گذاشتم پشت سرم تا در عکس نیافتد.
4-    مهماندار واگن آن را زیر ملافه‌های اتاقش قایم کرده که بچه‌ها با آن شوخی نکنند.
5-    قطار کلی آب ذخیره دارد، کپسول می‌خواد چکار؟

اینجا جلوی در مغازه نیست. پنجره منزل ما هم نیست. مسیر هواکش اتاق عمل بیمارستان هم نیست. یه نگاه بندازی می‌فهمی که پوست تخمه در مقایسه با موارد مذکور این قدر گنده نمی‌شود. تصویر فوق متعلق به اثر ماندگار یک مسافر بی نزاکت است که تخمه خورده و بقایای آن را با سیستم تف پرت کرده بیرون. حالا نظافتچی قطار هم ندیده یا اصلا نظافتچی وجود نداره یا اصلا خودم ریختم. خوبه؟! ولی اون گرد و غبار و چرک و پرزهای چندش آور رو هم من ریختم؟ از این همه کثافات، سیستم تهویه قطار آسم گرفته و تنگی نفس اصلا اجازه نمی‌ده سرمایش و گرمایش برسه به مسافرین عزیز. البته بادش نه سر بود و نه گرم. ما داشتیم می‌رفتیم سمت شمال شرق کشور (مشهد مقدس). کنایه فهم‌ها سریع می‌فهمن که باد صبا بود که از جانب شمال شرقی داشت می‌وزید و میومد داخل قطار. وای، چه شاعرانه!! شاید مسئولین می‌خوان کار فرهنگی و هنری کنن. نه اینکه لزوما دوست ندارن سیستم تهویه رو تعمیر کنن! بین خودمون بمونه باد صباش بوی خاک و دود و روغن سوخته میداد!
 
بله دوستان. طراحی این قطار طوریه که فقط یک میز مخصوص برای دیزی خوری داره. میزهای دیگه هم هست. کاسه رو میذارن وسط. ترشی هم کنارش با نون داغ. میچسبه آقا! ولی دوستان یه مشکلی هست. اون هم اینکه دیزی از منوی قطار سالهاست حذف شده. چون مسافرین چرب می‌خوردن بالا میاوردن. درد سر بود خلاصه. شما می‌تونی به جاش جوجه بخوری پرسی 5000 هزار تومن با نازل ترین کیفیت. این ذره بین نمادین برای تکان خوردن آقای مدیر کت شلواری شیک و پیکه که ببینه چه میکروبهای مهلک و پررویی تو این قطار و قطارهای دیگه دارن جولان میدن! می‌خندی میکروب!؟ میگم مدیر به بچه‌ها بگه پدرتو در بیارن. خودم دفعه بعد که سوار شم گند زدا میارم یه بطری کامل میریزم تو حلقت تا بمیری! حالا شاید دوستان بگن همه رو نریزم تو حلق یک میکروب چون میکروبهای دیگه‌ای هم هستن. ولی نه، من دارم سخت می‌گیرم. همه جای قطار تمیزه، الا همین جا و دیگه نیازی به میکروب کش نیست. ولی آقای مدیر اگه دیر بجنبی برای مهار این میکروب‌ها باید تله موش کار بذاریا! نگاهش کن چقدر گنده شده؟
 
بله. این جلو زانوی منه. این فرش هم فکر نکنی کثیف یا کهنه باشه. این فرش دستباف اصیل ایرانیه که بیش از چند دهه تمام وقت روی اون راه رفتن و اهل فن می‌دونن فرشی که پا می‌خوره قیمتش میره بالاتر. من به این حسن ابتکار مسئولین قطارهای کشور تبریک می‌گم. اون یکی یادم نیست کیه. مهم هم نیست. مهم اینه که آقای مهماندار در عین ناباوری و در این حاشیه امن عجیب میکروب‌ها به ما 6 نفر فقط سه بسته ملافه داد. دور از شوخی این رو جدی عرض کردم. همیشه تو قطار 6 بسته دوتایی ملافه میدن که تو هر کدومش یک روکش بالشت یک بار مصرف فومی شکل داره. مهماندار به ما فقط سه بسته داد و گفت کم اومده. حالا از اینجا باز شوخیه. چند عامل من رو خیلی نگران کرد و کلافه. اول اینکه خوب تو کولونی میکروب با یک ملافه مگه چقدر میشه از این بدن نحیف دفاع کرد؟ دوم این که چون طبیعتا سه تا روکش بالشت بیشتر نبود از ترس این که هم قطارم من رو با مشت و لگد ادب نکنه تا اومد تو کوپه گفتم: آقا من هیچ وقت عادت ندارم بالشت بذارم زیر سرم! این مال شما!! نکته اساسی مال اون میکروب‌های نمادینی است که کف کوپه پارتی گرفته بودن و تا صبح اونقدر سر و صدا کردن که خوابم نمی‌برد. به همین خاطر نشستم رو تخت و دارم موهامو می‌کشم که در تصویر قابل رویت نیست. وقتی کپسول آتش نشانی رو زیر ملافه‌ها قایم می‌کنی کم میاد دیگه!
 
این هم وضعیت روکش صندلی و تخت قطاره. البته سمت راستی خیلی کثیفه. خیلی که نه، خیلی بیشتر کثیفه. به مهماندار هم تذکر میدی میگه: بورو به رئیس بگو، اصلا بزن تو فکش که دیگه جز سوپ چیزی نتونه بخوره، سه ماه حقوق ما رو ندادن. صداش داشت بد جوری می‌رفت بالا که من تا ته قضیه رو خوندم و صحنه رو سریع ترک کردم. چون من اصلا سوپ دوست ندارم!! البته یه تشکر قلبی بکنیم از مدیرجونم؛ همون طور که در سمت راست میبینیم روکش کاملا تمیزه که این اصلا اتفاقی نیست. بله دوستان اون تصویر مربوط به زیر نشیمنگاه کوپه است که در حالت نشستن هیچ دسترسی بهش نیست و هنگام خواب هم که روش ملافه قرار می‌گیره. دو نتیجه اخلاقی:
1-    آقای مدیر نمی‌تونه ادعا کنه که نقش روکش طوریه که کثیف به نظر میاد. چون ما نقش تمیزشو داریم، هه هه.
2-    مسافرین هم نوع من! اگر ما نگه داری مون خوب بود و نظافت رو رعایت می‌کردیم وضع بدین گونه نبود.

این تصویر خیلی نکته نداره. فقط اعتراض بجای من اینه که خدا وکیلی تو همه قطارا بلا استثنا از گمنام ترین و نازل ترین مارک‌ها جهت پذیرایی و فروش استفاده میشه. تازه زیر بعضیاش نوشته غیر قابل فروش! کی اینا رو می‌خره؟! داخل فروشگاههای قطار هم دو سه مدل پفک و بیسکوییت با مارک‌های نادر به فروش می‌رسه که اونم عنقریبه که انقضای اونا سر برسه. هیچ تنوع و کیفیتی قابل مشاهده نیست و من همیشه قبل حرکت خریدمو از سطح شهر انجام میدم که تو قطار از بیکاری فکر نکنم. البته گوشیم مملو از مطالب مفید و کتاب هم به همراه می‌برم تا از رنج‌ها کاسته بشه. اون سیب هم مال یکی از مسافرهاست. نگن یه وقت ما با میوه پذیرایی می‌کنیم. این دوتا میله هم متعلق به نردبان سعود به طبقات دوم و سوم تخت هاست که به لطف طراحی مناسب طراحان خارجی باید با احتیاط مضاعف از آن استفاده کرد. ورزشکار باشید بدون نیاز به این وسیله قادر به صعود خواهید بود.

این هم محل نصب ظرف مایع دستشوییه که احتمالا اواخر قاجار به سرقت رفته. شاید هم وقتی این قطار داشته تو امریکای جنوبی مسافر می‌برده مورد حمله سرخپوستا قرار گرفته و اصابت تیر، اون رو منهدم کرده. به هر حال نیست و اگه ناظر و بازرس قبل حرکت یه نگاه الکی هم به قطار بندازن این عیوب رو خواهند دید. احتمالا ناظر دچار آسیب چشم شده تو این سفرهای مکرر پر خطر و یا اینکه به قول بازرس ها: تا حالا موردی گزارش نشده و شکایتی هم به ما تسلیم نگشته!
 
این یکی دیگه از دستشویی هاست که انصافا جرات می‌خواد قضای حاجت کردن در این مکان. من هم خیلی اینجا نموندم و سریع در رفتم. ولی پای من نشون میده که این عکس کف دستشوییه که اگه مراقب نباشی ممکنه تو دل کویر جا بمونی یه وقت. آره مواظب باش!

نکته اساسی اینه که کلی مسافر خارجی از اهالی خاورمیانه از این وسیله استفاده می‌کنن و من احساس خجالت می‌کنم. بحث سر این قطار نیست فقط. غیر از قطارهای 30000 تومنی بقیه همه کم و زیاد این عیوب رو داره.

آری، دوست عزیز جگر شیر نداری سفر عشق مرو.

فرستنده: یکی از بینندگان گرامی تابناک



«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۱
آقا ممنون
"ساس "یادت رفت .
از ساعت 9 شب به مسافران سرویس ویژه میدن!
سلام
دقیقا یک قطار یزد-تهران و بالعکس هم وجود دارد که مثل همین رعد عزیز شماست. قابل توجه مسولین محترم راه آهن
در شانیت ما نیست فکری بکنید
عالی بود دستت درد نکنه
امیدواریم مسئولین ببینند
ای بابا باید هم قطار ناز کنه حداقل سقوط نمی که و وسیله ی امنی ما تو ایران یاد گرفتیم که هرچی داریم شکر کنیم
کارمندزاده
خيلي عالي بود
اينها كه چيزي نيست بريد قطارهاي تهران جنوب روببينيد.
من هم به اتفاق خانواده حدود دو ماه پیش از این، با این قطار سفر کردم، وضع خیلی افتضاح تر از اینهاست، دوست خوبمان که زحمت کشیده و این گزارش ابتکاری را تهیه کرده اند واقعا توانسته اند در صد بسیار کمی از این فضاحت را به تصویر بکشند. رئیس قطار و سیر عوامل قطار نیز فقط وقت کنترل بلیط به صورت چند نفره ظاهر می شوند تا مبادا کسی به صورت رایگان از سرویس بینهایت گران سنگ این قطار استفاده نمایند به طوری که بنده که در زمان مراجعه این آقایان در داخل دستشویی بودم و در را قفل کرده بودم یکی از آنها بدون در زدن با باز کردن در می خواست داخل دستشویی را کنترل کند که بسیار مورد انتقاد اینجانب نیز قرار گرفتند و زمانی که نیاز به توضیح باشه معمولا نیستند. تقریبا میشه گفت انسان با سفر با این قطار احساس میکند داخل فیلم انتقال اسرای آلمانی به سیبری برای کار اجباری به سر می برد . در بدو ورود به قطار، کوپه ها سرد و بخار نفس انسان دیده میشود، از برخی از متصدیان میپرسی که چرا وضع به این صورت است، جواب میدهند ما قطار را با ترموستات (یا اگر اشتباه نکنم المنت) روشن و درجه حرارت محیطی 21 درجه تحویل گرفتیم، الان دمای قطار مطلوبه، البته این متصدی با کلی لباس و پیراهن و جلیقه و کت و درنهایت پالتو، در انظار ظاهر شده بود. قطار عموما کثیف تر از آن که تصورش را بکنید، کوپه ها تنگ و تاریک و غیر قابل تحمل بوده و کلاً شرم آوره، من که علی رغم توانایی در مسافرت با سایر وسایل نقلیه، از جمله هواپیما و قطارهای گران قیمت، و صرفا به دلیل اینکه می خواستم لذت سفر با قطار را به همراه خانواده شش نفره (کوپه شش نفره) تجربه کنم بسیار از خانوداه خود شرمنده شدم و هیچ بنی بشری را به مسافرت با این قطار توصیه نمی کنم.
سایر قطارها نسبتا مطلوب هستند (هر چند گران).
لازم به یادآوریست که اگه قبل از سوار شدن به قطار در ایستگاه راه آهن تهران، به پشت بام ( سقف هلالی شکل) واگن های قطار نظر انداخته و توجه کنید، متوجه خواهید شد که این قطار مرده ایست که به زور از قبر بیرون کشیده شده و از آن بهره برداری می شود.
به امید توجه مسوولان وزارت راه و شهر سازی
من دانشجو هستم و بارها سوار این قطار شدم
توی کثیف بودن مقام اول رو داره و مدتهاست که مایع دستشویی رو توی شیشه آب معدنی میریزن!!عدالت که میگن همینه دیگه برادر من ما که نداریم باید 1000جور مرض بگیریم
پاسخ ها
hana
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
داداش اینو راست میگی بلا مال فقیرهاست پولدارها سوار اینجور وسیله ها نمی شوند
کجاییی برادر
چند سال است که من در اکثر سایتها در باره قطار بخصوص قطارهای مسیر جنوب مطلب مینویسم ولی دریغ از یک توجه و تغییر !
حیفه واقعا، کارای خوبی داره تو این مملکت میشه

ولی مردم که اینا رو میبینن اعتمادشون رو از دست میدن..
قبول دارم که یکی از حال بهم زنین ترین وسایل نقلیه است
شما اشتباه میکنید این قطار مال ایران نیست!!!!!!!!
این را هم بگم که یه دو سه روزی وقت داشتیم گفتیم بریم مشهد زیارت و برای از مابهتران میدونید که قطار بهترین وسیته است سفری که 12 - 14 ساعت طول میکشه(از اراک تا مشهد ) ما ساعت 9 شب بلیط داشتیم و فردا ساعت 9 شب رسیدیم!!!!!!!!!!!! کیف کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
اینکه خوبه! من با خانواده مسیر تهران-اراک را 11 ساعته طی کردم! از 5عصر تا 6 صبح فردا! بنده خدا میزبان که از ساعت 11 شب در ایستگاه راه آهن اراک منتظر مانده بود! فکر میکرد 4ساعت راهه!
منم دوروز پیش از اندیمشک به تهران و بالعکس سوار شدم بخدا آرزوم این بود که کیفیتش مثل این قطار باشه.نوعش هم فوق العاده درجه یک بود.با این تفاوت که قیمت جوجه کبابش 6500 تومان بود و نقش روکش صندلیاش هم اصلا معلوم نبود.دو تا زن و مرد خارجی هم بودن که من از طرف رئیس قطار تو رستوران بهشون گفتم: اکسیوز می فور دیرتی اف ترین! (نمیدونم درست بود یا نه.ولی از چشماش معلوم بود فهمیده!)
يك بدبختي ديگه كه نصيب مسافران ميشه و هيچ كس هم نيست نظارتي بكنه، چه در قطارهاي ارزان و چه آنها كه گران‌ترند اينه كه بعضيها راهرو قطار و فضاي بين دو كوپه را با حياط منزلشان اشتباه ميگيرند و از وقتي سوار مي شن تا وقتي كه پياده ميشن شروع به سيگار كشيدن مي‌كنن، حتي نصفه شب و صبح كله سحر، بعضي‌ها هم تو كوپه‌هاشون شيره‌كش خانه راه مي‌اندازند و فكر مي كنند كه بوي تعفن سيگارشان جاي ديگر نمي‌رود. بارها و بارها هم به آنها تذكر داده ميشه ولي زير بار نمي‌رن. واقعا اميدوارم مسئولان مثل اتوبوس‌هاي مسافر بري كه اجازه سيگاركشيدن در داخل اتوبوس را نمي دهند براي قطارها هم فكري بكنن.
هنوزم ميگم شماها ياد گرفتيد نيمه خالى ليوان رو ببينيد
پاسخ ها
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
احتمالا برای اینه که نیمه خالی به چشممان نزدیکتر است! متاسفانه تفکرات نظیر شماست که باعث ایستایی می شود! چرا که با اینگونه فکر کردن هیچگاه هیچ اصلاحی در امور اتفاق نخواهد افتاد! به امید روزی که راه 4 ساعته را در اوج سرمای برف و بوران با قطار 11 ساعته طی کنی، بعد ببینم بازهم نیمه پر را می بینی!؟ یا اینکه منکر آن نیمه می شوی!!؟؟
با تشکر از نویسنده و تابی جون عزیز
در این قطار قبلاً رسیدگی خوبی انجام می شد ولی از زمانی که یارانه ها را دادند باید امکاناتی که در قطار استفاده می شود را با خود داشته باشی چون مبلغش را به حساب واریز می کنند.
پاسخ ها
علیرضا
| Germany |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
جناب آقای ali
ما صحبت از امکانات داخل قطار کردیم نه اینکه سوخت قطار.
یه خورده بیشتر توجه کن.
فکر نمیکنین یه کم هم اشکال از ماها هست؟!!/فکر میکنین دلیل این که واگن ها در ایران چند برابر بیشتر از بعضی کشورها احتیاج به تعمیر دارن چی هست؟(منظورم سالن هست نه محورها)
اقای محترم تمام این کثافات بر میگرده به بی مبالاتی وعقب ماندگی خود مردم که شایستگی داشتن وسایل مدرن را ندارند/لطفا قبل از دادن این شعارها سری به کشورهای اروپایی بزن تا فرق بین ما وانها را درک کنی /اصلا این انسان ایرانی روش سالم وتمیز زیستن را بلد نیست واحساس مسیولیتی نسبت به کشورش نداره/ازماست که بر ماست
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
عزیزم، حرف شما درست، ولی فکر نمیکنی اون گرد و خاک ها نشون میده سالی یه بار هم این قطار درست حسابی تمیز نمیشه

واگن ها مال چند سال پیشن؟
توسعه و دستاورد که میگند یعنی همین
مهمانداران این قطار فقط بلدند از آشپزخانه آب داغ 200تومنی را با چای کیسه ای آشغال که نمی خواهیم 2000تومان تحمیل کنند . همیشه خدا تاتکر آب دستشویی و توالت هم خالی است
قطار تهران -اصفهان ندیدی پس
پاسخ ها
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
راست میگه، تازه تهران اصفهان فقط همین 1 قطاره.....آره قربونش
ایکاش همین قطارهای بقول شما افتضاح تو شیراز هم راه می افتاد
بابا سخت نگیرین
فکر می کنین هواپیماهامون خیلی سرویس بهتری میدن؟!
آخر تابستون با خانواده رفتیم ترکیه با هواپیما های ...ایر(البته ایر زیاد درست شده پسر حسن ننه زهرا هم رفته جدیدا رجب ایرو افتتاح کنه) پرواز برگشت صبح زود بود، بچه ها رو که کوچیک هم هستند از خواب کشیدیم بردیم اونجا فرودگاه استانبول ، قرار بود پرواز ساعت 5:30 صبح باشه ساعت 10 پرواز کرد!! هیچ کس هم تو فرودگاه از رجب ایر اااا ببخشید ...ایر نبود که جواب بده همه مثل ما رفتن از جیب مبارکشون به 4 برابر قیمت صبحونه تهیه کردن برای بچه هاشون ، خوب بچه گشنه شه این چیزا حالیش نیست که!
جالب بود از یه آقای جوان ترکیه ای که مسئول پرواز بود پرسیدم ، گفت ...ایر کنترل جواب نمیده ما هم سر کار موندیم بیا شما فارسی صدا کن شاید جواب بدن!!!
این در حالی بود که یه تور با هواپیمایی ترکیش ایر از سرزمینهای اشغالی اومده بودند و تو قسمت بغلی ما بودند ، پروازشون 10 دقیقه دیر کرد بلافاصله مسئول تورشون اومد کلی ازشون معذرت خواست و کارت پروازاشونو همون جا گرفت که سر پا صف وای نستند
من سال قبل براي اولين بار با قطار ( غزال ) به مشهد رفتم و حالم به هم خورد تازه قطار غزال بود ولي خانمم مريض شد اصلا از وضعيت نظافت .
دوستان فقط اگه خواستین برین مشهد سوار قطارهای 5700 تومانی تهران مشهد نشید .. هر کی خواست بره بیاد من پول میدم با هواپیما بره ... هر چند اگه با هواپیما هم بره جونش پای خودشه !!!
من کارمند شرکت رجا هستم.شما اول برید فرهنگ سفر رو یاد بگیرید بعد نظر بدید.خب با هواپیما برید که سقوط میکنه.غیر قابل فروش یعنی اب معدنی به قیمت ازاد فروخته نشه.چون سفارش شرکته.متاسفم
با سلام خدمت دوستان نميدونم شما با قطار اتوبوسي مسافرت رفتين؟؟؟ما عيد رفتيم مشهد چون بليط نبود با قطار اتوبوسي رفتيم 12يا 13ساعت روي صندلي هاي سفت و سخت عين ميخ نشستيم واي چه مصيبتي بود شما ها ميگين هر كي يه نظري ميده ولي كو گوش شنوا؟؟؟؟
اگه یک بار با قطار کرمان تهران مسافرت کنید هزارن بار دست مسئولین راه آهن را بابت ارائه این خدمات برتر در مسیر تهران مشهد می بوسید. واقعا این همه اجحاف به مصرف کننده آمکان پذیره؟؟!!!!
ای بابا! قطار گرون و ارزون نداره. همشون یک جورن. من دانشجو که بودم و با قطارهای معمولی می رفتم هم همینطوری بود. الان که دانشجو نیستم و آخرین بار با قطار غزال رفتم بازهم همینطوری بود. فرق قیمتش هم بیست هزار تومانه! اگه می دونستم اینطوریه هیچوقت پول بیخودی نمی دادم.
ما هر چی میگیم میگن سیاه نمایی نکنید. بابا به خدا من اهل همین کشورم. از کسی هم پول نمی گیرم به خدا کشورم رو دوست دارم. این که وضع داخل قطار بود که مجملی از آن توسط دوست عزیز گفته شد. از بیرونش هم من کمی میگم. خط اهواز تهران یکی از خط های ترانزیتی اصلی کشور که همه به اهمیتش واقفن. آخرین بار من از این مسیر 6 ماه پیش به تهران سفر کردم. توقف های طولانی و سرعت کم خیلی کم قطار واقعا باعث کلافگی و شرمندگیه. چند وقت بعد هم از اخبار شنیدم که قطار حوالی اندیمشک از خط خارج شده. که از کیفیت و ایمنی بسیار پایین خط حکایت داره. تنها در یک جهت خط داشته و تکانهای بسیار زیادی دارد. در عصری هستیم که سرعت قطارها از 300 کیلومتر فراتر رفته و این سرعت یک حد معمول به حساب میاد. و ما از تمام این پیشرفت ها بی بهره ایم.
آقا گل گفتی اما این را بدان که شما تازه آدم خوش سانسی بودی که بلیط همین قطار را گیر آوردی و سوارش شدی. ما جهان سومی هستیم و مستحق همین قطارهای 60-70 سال پیش. نگران نباش چند سال بعد که اولین فضانورد ایرانی به فضا رفت همه این مشکلات حل خواهد شد.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات