بازدید 32853

برخي فيلم‌ها غيرت مردان را نشانه رفته اند!

کد خبر: ۲۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳ 19 January 2012
صفت غيرت در مردان و عفت و حيا در زنان مورد تاکيد اسلام است، اما متاسفانه برخي فيلم‌هاي تلويزيوني با بي‌ارزش نشان دادن صفت غيرت، در صدد از بين بردن اين ارزش‌ هستند.!

به گزارش مرکزخبرحوزه، مدير گروه علوم اجتماعي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پيش از ظهر امروز در نشست تخصصي کارکردهاي خانواده در تربيت اخلاقي و مقايسه آن با تاثيرات تربيتي نهادهاي جايگزين با تاکيد برخانواده ايراني که در سالن همايش دفتر تبليغات اسلامي قم برگزارشد، اظهار داشت : خانواده‌هاي اخلاقي مبتني بر دين داراي ويژگي‌هاي اساسي براي تربيت فرزندان هستند.

حجت الاسلام حسين بستان افزود: يکي از ويژگي اساسي خانواده‌ها که بايد بر آن تاکيد بيشتري داشته باشيم، مي‌توان به محورهاي مهم تربيت اخلاقي از همان سنين خردسالي اشاره کرد که اگر رفتار صحيح از والدين بروز نکند، منجر به تبعات جبران ناپذيري خواهد شد.

مدير گروه علوم اجتماعي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصريح کرد: مجاورت و همنشيني ، پشتيباني افراد خانواده از فرزندان، وابستگي افراد نسبت به همديگر، برخورداري از اعتماد به نفس والدين، آموزش خانواده، برخورداري از انرژي قوي والدين و مشارکت همسالان از مهمترين ويژگي‌هاي تربيت اخلاقي خانواده‌ها به شمار مي‌رود.

حجت الاسلام بستان با اشاره به الگوي‌هاي خانوادگي در تربيت اخلاقي ،ياد آورشد: الگوهاي تک همسري، الگوهاي خانواده‌هاي چند شغلي ، تک والديني ، هسته اي و پدر سالار و يا مادر سالار از شايع‌ترين الگوهاي خانوادها است که خانواده‌هاي ايراني به سمت اين الگو‌ها کشيده مي‌شوند.

وي با بيان اينکه اشتغال همزمان والدين بيشرين آسيب را به تربيت اخلاقي وارد مي‌کند، افزود: الگوي خانواده دو شغلي آسيب‌هاي را به ارکان نظام تربيتي جامعه وارد کرده است .

اين محقق و پژوهشگر حوزوي اضافه کرد: پدرسالاري محض نيز باعث خشونت طلب شدن فرزندان پسر و خشونت پذير شدن فرزندان دختر در اجتماع مي‌شود.

عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش مديريتي در جامعه، تاکيد کرد: اشتغال تمام وقت والدين از دلايل ضعف و سستي خانواده‌هاي امروزي است در اين بين ضعف مديريتي جامعه از يک سو و تهاجم فرهنگي از سوي ديگر باعث تشديد شدن ناهنجاري‌هاي سستي خانواده‌ها در تربيت فرزندان شده است.

حجت الاسلام بستان با اشاره به نقش الگو سازي فيلم‌هاي تلويزيوني براي خانوادها و فرزندان ،ياد آور شد: يکي از مباحثي که اسلام به آن تاکيد کرده است داشتن صفت غيرت در مردان و عفت و حيا در زنان مي‌باشد، اما متاسفانه برخي فيلم‌هاي تلويزيوني، با بي ارزش نشان دادن صفت غيرت، در صدد از بين بردن آن در خانواده‌ها و جامعه است.

وي در پايان با تاکيد بر اينکه بايد همه نهاد بر محوريت يکسان در تربيت اخلاقي فرزندان حرکت کنند، ياد آور شد: نهاد‌هاي مهمي چون آموزش و پرورش، خانواده‌ها و رسانه‌ها بايد در صدد القاي اخلاق اسلامي در تربيت اخلاقي فرزندان باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
چرا فکر میکنید فیلمسازی فقط خوبی و شعار گفتنه.باید بدی و خوبی باهم نشون ذاذ که اثر بزاره.
چند درصد مردم تلویزیون ایران میبینند؟
سزیالهای رسانه ملی با برچسب
((خانوادگی)) آنهم در حجم باور نکردنی اساس روابط و ساختار افراد خانواده ها و ایضا سلیقه های زندگی و اعصاب و روان مخاطب را بشدت تهدید میکنند
کمی به دادگاههای خانواده سر بزنید و بطور میدانی از زوجین در معرض طلاق و اختلاف آمار بگیرید تا ببینید درصد بینندگان این سریالهای خامنان برانداز در بین آنها چقدر بالاست
البته من آمار گیر حرفه ای نیستم اما بلحاظ شغلی مدتی امکان انجام غیر رسمی (وپنهانی) این کار را داشتم و نتیجه بسیار تاسفبار بود اما پس از اطلاع مسول یکی از دادگاهها با توبیخ و دستور توقف این آمارگیری مواجه شدم
آقای استاد!!!
ما اگر دو نفری کار نکنیم خرج خودمونم در نمیاریم.اگر درآمد نداشته باشیم چطور جواب همین بچه ها رو بدیم؟؟؟
تو فیلمهای ایرانی برای اینکه مثلا نشون بدن جایگاه زن خیلی بالاست میان شان مرد رو میارن پایین و مرد رو همیشه ذلیل زن نشون میدن همش نشون میدن که مرده مثل چی از زنش میترسه ! اقای کارگردان این روشش نیست این دوباره می شود زن سالاری یعنی باز هم از اون ور بوم افتادن < باید برابری رو در احترام متقابل نشون بدی نه ترس
دوره شده دوره زنان دیگر کاری از مردان بهخاطر این قوانین بر نمی اید
چه خوب می شه که مردان کمی از خودشون حیا نشون بدهند چون واقعا به درد زندگی می خوره!! زندگی را از به نابودی کشوندن نجات می دهد و زن را به زندگی امیدوار می کنند.
بیشتر دلیل کار کردن زنان امروز نه الهام گرفتن از الگوی خارجی بلکه ناشی از شرایط بد جامعه امروز است.
شوهر های الان به زنها احساس ارامش نمی دهند و زنان مدام فکر می کنند اگه دو روز دیگه مردش به سراغ یک زن دیگه بره و اون را رها کنه با این حمایتهای قانونی که از مردان می شه چه کاری می تونه برای زندگیش بکنه؟!! هم زندگیش را از دست می دهد و هم بچه هاش.
اونقدر انگشت اتهام را بیرون نشانه نگیرید به ایرادات و اشکالات خودتون هم توجه کنید!!
تابناک مرد سالار لطفا این را بگذار. چون ظاهرا امروز همه دنبال دلیل جواب کار کردن خانمها می گردند.
به خدا یکی از دلایل بی حجابی در جامعه همین سینمای ایران است.
دوستان سینما با فیلم ها که تولید میکند دارد قبح غیرت و حیا را میشکند. تا قبح نشکسته باید کاری کرد فردا دیر است. مسئولان مربوطه به هوش باشند که فردا دیر است.
قبل از تهیه و انتشار باید موارد بررسی میشد.
نه اینکه اجرا شوند و بعد از تاثیر منفی بیایید تحلیل کنید.
پس واحد تحلیل و بررسی مفاد فیلمها و برنامه ها در صدا و سیما چه میکند؟
در عصر امروز دیگه خانمها به همراه اقایاندر کلیه زمینه ها حضور دارند وجامعه باید این حضور را بپذیرد وبه ان احترام بگذارد ودیگر سالاری مطرح نیست بلکه همرهی ویکدلی جهت شکوفایی وبه حد کمال رسیدن در جامعه مطرح میباشدو مردم بهذ این فیلم ونمایش های سفارشی بی هویت که با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد توجهی ندارند
سریالهای ایرانی پر شده از یه سری بچه به اصطلاح خوشگل و افاده ای تو خونه های میلیاردی. ما هم با دیدن این فیلمها فقط باید حسرت بخوریم
ایراد بزرگ ما ایرانی ها این است که تا شاغل می شویم ازدواج می کنیم و بلافاصله نیز بچه دار می شویم.این به دلیل بی سوادی و ناآگاهی از شرایط و نیازمندی های زندگی مشترک و فرزندان است.متاسفانه هیچ اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیز نمی شود.
وقتی نتوانیذخرج خانه رابپردازیدودرخواست های معقول واولیه دخترهارابدهیدمردخردوداغون ونابودمیشودوتنهاراه خودکشی مرداست که به علت مسایل دینی ان راانحام ندادهام ولی به هرحال مجبورم خودکشی کنم چون عرضه پدربودن که بتوانم درخواست های اولیه 5نفرخانواده تحت تکفل رااداکنم پدرشرمنده وبازنشسته که باسیلی صورتم راسرخ کرده ا م وبودی مرحوم می شوم باتخصص مخابرات ولی بیکار
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات