بازدید 21617

«نگاه شما»: بمب مهریه

کد خبر: ۲۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰ 30 January 2012
فریبرز زردشتی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشته است:

مسأله‌اي كه در ايران به مانند يك بمب دستي شده كه چاشني آن معلوم نيست در دست چه كسي است، وضعيت مهريه مي‌باشد.

بله، بمب مهريه با اين اوصافي كه در بازار بي حساب طلا در حال حاضر حاكم شده است، كم كم كه ديگر خير بلكه ناگهاني به دست خود باعث فروپاشي خانواده‌ها و زنداني شدن افراد بي گناه و هزاران آسيب اجتماعي خواهيم شد، چه براي نسل كنوني و چه براي نسل فردا كه فرزندان همان افراد مي باشند.

شايد گفته شود، هر كی خربزه مي‌خوره بايد پاي لرزش هم بشينه، ولي كسي نيست كه بگويد كدام لرز اين ديگر لرز نيست يك سونامي است؛ با فرض اينكه كسي در زمان خواستگاري مثلا سال 1384 با تعداد 500 عدد سكه مهر به قرار هر قطعه 1،000،000 ريال همسري اختيار كرده است و در مدت حداكثر 6 سال با قيمت هر قطعه 10،000،000 ريال در بازار مواجه شده است (يعني با تورمي تقريبا 1000% مواجه شده است) چه تقصيري دارد كه بايد بر پاي اين سونامي بشيند.

حتي در مخيلات او نيز خطور نمي كرده است. من به عنوان يك شهروند، يك هم درد، يك انسان عاجزانه از دولت، مسئولين امر، مجلس محترم تقاضا دارم در قالب يك طرح به اصطلاح اورژانسي رسيدگي شود تا باعث مشكلاتي حادتر نگردد.

چگونه مي شود قانوني به تصويب مي‌رسد مهريه خانم‌هایي كه بصورت ريالي مي باشد با توجه به ميزان تورم محاسبه مي شود و مرد ملزم به پرداخت مي شود حال در اين وضعيت سكه هيچگونه توجهي به وضعيت مردان نمي گردد.

آيا بهتر نيست سكه‌هاي تعيين شده در زمان عقد همچون مهريه ريالي محاسبه شود و يا آنكه بانك‌ها با مدارك دادگاهي اقدام به فروش به اين افراد كنند.

آيا صحيح است با سودي كه نسيب دلالان و افرادي كه در هر شرايطي با ايجاد بازار كاذب به اقتصاد اين مرز و بوم لطمه مي زنند به زندگي شخصي كه با هزار اميد و آرزو اقدام به ازدواج مي كند تا به گفته پيامبر اسلام محمد مصطفي كه سلام و درود خدا بر او و خاندانش باد فرموده است ازدواج سنت من است عمل كرده در جواني دوران شيرين عمر خود را در گوشه‌هاي زندان سپري كند.


در پايان از شما مسئولين محترم تقاضا دارم اگر اين مطلب را خوانديد با نگاه بر دادگاه‌هاي خانواده و آمارهاي موجود اقدامي سريع صورت دهيد.



«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان « نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰۸
حالا كي داده و كي گرفته.
اين عشق و محبت رو مگه در خانواده هاي ايراني خصوصا زوجهاي جوان نمي بيني ؟
لطفا خيال پردازي نكن . اساس عشق و محبت در خانواده هاي ما چنان محكم است كه نگو !
لذا من مي گويم نگران نباشيد همه چي خوبه. متشكرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
حالا كي داده و كي گرفته= ابطال عقد
ابوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
همین جمله باعث خیلی از مشکلات شده. میگیم کی داده و کی گرفته ولی به موقعش به زور از طرف می گیرن.
اگر مسلمانی باید بدونی که مهریه حق زن هستش اگه از اول به نیت ندادن در نظر گرفتی یعنی کلاه برداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
واقعا شما در خیال به سر می بری چرا واقع بین نیست
H
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
زنی که مهریه میگیره یعنی جزء دارایی های مرد به حساب میاد! و حق نداره بدون اجازه شوهر کاری انجام بده همونطوری که بدون اجازه پدرش حق نداره ازدواج کنه! حالا اگه زنها قائل به تساوی حقوق مردو زن هستند باید موقع ازدواج هر دو به اندازه مساوی خرج کنن! یعنی نه دیگه کسی میتونه از داماد خونه و ماشین بخواد و نه از زن جهاز! ارثیه هم مساوی میشه البته زن هم میتونه بره سر کار! و همه چی مساوی! مهریه و خونه و ماشین و خرجی هم میره پی کارش! کار خونه هم برایر(البته زن باید بیرون کار کنه و حقوق بیاره به خونه)
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
من خودم در شرف ازدواج هستم و کاملا دو ماهی هست که درگیر مساله مهریه هستم
به نظر من حقوق مساوی راهگشاست
خرج عروسی+جهیزیه+رهن خونه+... باید مساوی باشه و خانم هم حق طلاق و سایر حقوق رو داشته باشه و زمان جدایی نصف دارایی های مشترکشان بعد عروسی رو با خودش ببره
اینجوری از ریخت و پاشهای بی مورد عروسی و تقاضای بی مورد جهیزیه های انچنانی کم میشه
عین عدالته
خانم ها نظر بدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آقای H این آرمانشهری که ساختی رو فقط تو خواب می تونی ببینی
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
مهریه آره نه مهر به اندازه پل خون 20 نفر . سکه سال 82 دونه ای 80000 تومان بود حال چه گناهی کرده فردی که زن طلاق داده و جدا شده به هر دلیل باید تورم 1000٪ بده ایا این حلال . این رو به ریال باید حساب کرد
این موضوع خیلی وقته که گفته می شه. ولی مثل اینکه مردهای سیاست ما بیشتر به فکر احقاق حقوق زنان هستند و کسی به این موضوع اهمیتی نمی ده. مثل اینکه این همه زندانی مهریه چیز عادی محسوب می شه. موضوعی که هیچ جای دنیا دیده نمی شه. اصلاً چرا واسه مهریه محدودیت نمی ذارن. مثلاً حداکثر به اندازه دیه 1 زن. دیگه مهریه از جون 1 آدم که نباید بیشتر بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
يه سري به دادگاه خانواده بزنيد. اينجور كه ميگيد نيست. اتفاقا آقايان رئيس دادگاه بيشتر طرف مرد را مي گيرند تا زن .
به داد من هم برسید با حقوق 450هزارتومان باید ماهی نیم سکه بدم؟!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آقا برو خدا تو شکر کن. من با 550 حقوق ماهی 1 سکه و 110 تفقه محکوم شدم. تقاضای تعدیل دادم قاضی رد کزده میگه تو وضعیت درامدت کم نشده که میخواهی قسط رو کم کنی
حرف حق...........
بهترین کار اینه که کسی کلا ازدواج نکنه راحت
افرادي كه مهريه پرداخت ميكنند حالا بايد تمامي حقوق خود را براي خريد سكه بدهند . اگر دولت به نحوي به آنها كمك كند خيلي خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
دولت بیاید از کدوم پول بیت المال کمک کنه؟ به ما چه که یه نفر اومده مهریه ای تعیین کرده که نمی توانه بده. موقع عشق و عاشقی می خواستید چشاتونو باز کنید. می خواستید یه دختر بگیرید که مهریه اش پایین تر باشه
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
همون شب که رفتي خواستگاري با همون قیمت می خریدی می دادی . خانومت هم می ذاشت الان یک میلیون می فروخت . شما این چند سال با مهریه زنت که دستت بوده چقدر سود کردی . شما باید همه چیزو در نظر بگیری بعد زن بگیری . اگه شکه ها رو می دادی خانومت دو تا خونه می خرید ماهیانه اجاره رو می گرفت ملک هم رفته بود بالا . ما مرد ها می حوایم 20 سال مهریه زنه رو ندیم بعد هم که می خوایم بدیم هوم قیمت 20 سال پیش . خودت بودی قبول می کردی . من که می خوام مهریه رو جوری بزنم همون روز اولم بدم خانونم بره واسه خوش طلا بخریه اگه 20 سال بعد رفت بالا حال کنم خانومم هم حال کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ای بابا.مگه همه مهریه اشون هزار تا سکه است که میگین دولت از کجا بده و به ما چه و ..؟حتی اونی که صد تا سکه هم مهریه کنه الان این مشکلو داره بنده خدا.
سلام
اینجانب نیز دقیقا درگیر مسیله فوق هستم وچند نوبت بدلیل اقساط مهریه بازداشت شده ام
در خصوص خربزه ولرزو.. باید بگویم وقتی چیزی به شکل ناصحیح عرف شودچاره ای نیست همین مهریه هرجا میرفتیم دیگر کمتر از 300 سکه قبول نمیکردند .
من نیز عاجزانه درخواست اصلاح قانون مهریه را دارم به کدامین منطق باید مردی برای مهر زن ناشزه اش جلب و زندانی شود
پاسخ ها
متعجب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما رو در آمریکا بازداشت میکنن دوست گرامی ؟
کارشناس برنامه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
آخه ایشون هنگام درج نظر از وی پی ان استفاده کردن. تابناک عزیز هم از روی آی پی این پرچم رو زده.
آشنا
| United States |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
بله تو امریکا هم مهریه یقه مردم رو می گیره. خانم به عنوان قرار داد کاغذ مهریه رو به دادگاه ارائه می ده و از اونجا که کلیمی ها هم مثل ما یه مهریه دارند برای قاضی امر نا آشنایی نیست و اگه بخواد بهش استناد می کنه...خلاصه حواس آقایون ایرانی که در بلاد غربت پای همچین مهریه هایی رو چشم بسته امضا میکنند باشه...
بالاخره يك مطلب از درد من هم نوشته شد . سال 79 سكه 55000تومان بوده و در زمان حكم دادگاه (سال86) سكه 150000تومان و الان رقم قيد شده در بالا ، چگونه 300 سكه ميتوان پرداخت كرد حتي هر45روز يك عدد و چالشهاي بوجود آمده با اين موضوع چگونه ميتواند حل شود
برای کسانی که قصد ازدواج دارند یه پیشنهاد که فعلا زن نگیرن.
اينجا ايران است
دنبال مرد نگردييد ؟زنها جولان مي دهند هر كاري مي خواهند مي كنند ؟تا مرد (اگر باشد ‍‍‍)حرف بزنيد و يا تذكري به همسرش بخواهد بدهد(اگر جرئتي هم مانده باشد) ؟همسر در پاسخ مي گويد همينكه هست نمي خواهي مهريه ام را بده طلاقم بده ؟بنيان خانواده ها سست شده است ؟اگر مسئولين مملكتي امروز فكري نكنند فردا دير است ؟فحشا ؛بدبختي ؛زندان ؛بيكاري؛ كند شدن چرخ اقتصاد (هر نفر متخصص از چرخه اقتصاد حذف شود برابر اينست كه يك ميليارد تومان را از گردش اقنصادي حذف كرده باشي )؟اينها را بايد به كي گفت ؟ كو گوش شنوا ؟شايد همه نشسته اند كه معجزه اي شود ؟شايد هم ؟
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اخ اخ چقدر دلم سوخت پس این همه زنی که هر روز بخاطر ضرب و جرح به دادگاه مراجعه می کنند حتما از امریکا پول می گیرند!و ایرانی نیستند.نه؟ در ضمن مردی که اینقدر پول داره که می ره و زن دوم می گیره باید هم مهریه زن اولش را کامل پرداخت کنه!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
دمت گرم داداش ایول داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
در جواب سارا
والا خیلی ها تو زن اول موندن ولی اونها میرن مهر رو اجرا میزارن.
کاش قانونی باشه که هر وقت مردی زنش رو کتک زد یا رفت زن دوم گرفت بعد بیاد مهریه رو بده...
مسئولين گوششان به اين حرفهاي منطقي بدهكار نيست. اگر بود اين مسئله راه حل ساده اي دارد. مهريه بايد عندالمطالبه نباشد بلكه عندالاستطاعه باشد و يا مهريه براي همه ئ افراد 114 عدد تعيين شود و دارايي هاي زوجين در صورت خداي ناكرده طلاق بطور مساوي تقسيم شود.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
چطور جهیزه عند المطالبه است؟ اگه دارایی ها به طور مساوی تقسیم می شد و زن هم حق طلاق داشت و کلا حقوق زن مرد مساوی بود زنان مجبور نمی شدند برتی جبران همه انها مهریه بالا طلب کنند.
کاش شما اقایون متوجه می شدید که دفاع از حقوق زنها دفاع از حقوق خودتون است!!!
آرمین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
حق با ساراست . من اگه می بخوام ازدواج کنم همین سیستم رو اجرا می کردم ولی عمرا اگه زنی حاضر شه همچین ریسکی کنه
یکی به من بگه چکار کنم؟ حقوق 500 و باید ماهی یک سکه هم بدهم و با 2 عدد عقب افتادن فوری اخطار دادگاه هم میاد.
كي گفته زير سيصد سكه مهريه نيست؟ بله وقتي دنبال يه د ختري مي ريد كه سطح بالا همه چي رو مي گيره بايد پي همه چيو به تنتون بماليد من خيلي دخترا رو سراغ دارم كه مهريه شون زير سيصد سكه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اگه پيدا كردي من دوتا ميگيرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
برادر من مهریه زن من 110 سکه طلاست اما هر شب میشینه دو دو تا میکنه ببینه چقدر ارزش داره؟!!!
واقعا زن ایرانی به هاندازه همین 100 تا سکه و دویست سکه و .. می ارزه گذشت اون موقع ها که زنان پا به پای شوهرانشون زندگی رو اداره میکردند
کاری به کمی یا زیادی مهریه نداره کار به فکر اشتباه زنان ایرانیست که فکر میکنند مهریه اهرمیه به دست اونها که هر طور دوست دارند رفتار کنند و مردان را اذیت کنند و متاسفانه مجلسیهای ما هم سی ساله دارند از حقوق زنان و نه از حقوق خانواده دفاع میکنند
آمار طلاق هم شاهد این ماجراست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
من دوتا نمیخوام یکی میخوام اگه سراغ داری یه نشونی بده برم خواستگاری ... خدا خیرت بده
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
قربونت چند تا برای ما بذار کنار نیم ساعت دیگه میرسم
با اين توصيف اگر قيمت(مهريه) زن بر اساس سكه باشد، هرچه سنش بالاتر برود قيمتش هم بيشتر مي شود و مرد بدهكارتر مي شود.
من هم سال 84 ازدواج كردم و مهريه خانمم 8 ميليون توان و 3 ميليون تومان طلا(گرمي24هزارتومان است كه نقداً خريدم و تحويلش دادم.
من به عنوان یک خانم کاملا" با شما موافق هستم . اما به شرطی که قانون صیغه برای آقایان را کاملا" حذف کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
کاش همه خانمها مثل شما بودند
با سلام
مسئله اي كه مطرح شده كاملا درسته اما راه حلي كه ارائه شده اجرائي نيست.به نظر من راه حلش اينه كه معادل ريالي سكه در سال توافق مهريه محاسبه بشه(استعلام از بانك مركزي توسط دادگاه)، بعدش تورم از سال اول تا سال پرداخت مهريه حساب بشه و روي قيمت اوليه سكه ها لحاظ بشه.درست مثل كاري كه براي مهريه هاي ريالي ميكنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
مرد حسابی اینطوری که مهریه والده گرامی بنده میشه 6000 تومن اون موقع خر بیار باقالی بار کن
مسئله اينجا است كه در دين اسلام مهريه بايد پرداخت بشه و قانون ما هم بر اساس اسلام ريخته شده است. اما ازدواجهاي ما بر اساس عادتهاي سي سال قبله و مهريه به اندازه اي است كه نمي تونيم بديم. جالب اينجا است كه هيچ وقت نمي تونيم اين عادت رو كنار بگذاريم.
بعنوان احقاق حقوق زن, میزان مهریه تا جایی پیش رفته که عینا نضییع حقوق مرد شده ... مثل اینکه ما هیچوقت نباید تعادل داشته باشیم
من نیمدونم چرا خانوم ها در مورد موضوع مهریه و مسائل اشاره شده عموما نظری نمیدن.
مهریه 400-500 سکه ای الان دیگه یه مهریه معمول شده که معمولا خانوم ها پیشنهاد میدن. دلم می خواد بدونم اگر خودشون جای داماد بگذارند (یا داماد برادر یا پسرشون باشه)، این درخواست به نظرشون معقول و قابل پذیرش هست؟
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اره معقول و قابل پذیرش است.می دونیم چی هست؟ نگاهتون نسبت به مسائل سطحی است اگه عمقی فکر می کردید متوجه می شدید که مهریه خانومها چرا خیلی بالا است. از قرار معلوم یکی از افرادی که تاکید به مهریه بالای عروس خانوم دارد برادر و پدر عروس هستند چون از حقوق قانونی بسیار بالای مردها توی این مملکت اگاه هستند!
یه خانوم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
جواب شما بله.مهریه برادر من 514 سکه است.تو قانونی که دیه زن نصف مرده.زن بدون اجازه شوهر حق نداره اب هم بخوره.نخواد طلاق بده پدرتو در میاره..میتونه هر چند تا دلش خواست زن صیغه ای بگیره...بچه..بچه ای که 9 ماه توی وجودش پرورشش داده و از شیره جونش بهش داده رو مثل خیار و گوجه سوا میکنن و میگن دخترش تا 7 سال و پسرش فقط تا دو سال مال مادره!!!بدتر از اون..وای خدای من..اگر شوهر بمیره و پدرشوهر زنده باشه میتونه بچه رو از مادر بگیره و خودش بزرگ کنه!!!اونوقت جهاز با این گرونی و سیسمونی همین بچه که مال شوهره و پدر شوهر رو بابای بیچاره دختر میده!!!!!پسرم خونه و زندگی داشت،داشت..نداشت خانواده اش هم هیچ اجباری ندارن و رسمی نیست که خونه و..تامین کنن!!زنها حقشونه که همچین مهریه هایی هم داشته باشن..فکری به حال قانونتون کنین.
بابا میترسیم .....
از ازدواج ....
از سکه...
از زندان....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
دمت گرم
خوب گفتی
سلام. خود بنده درچند سايت خبري اعلام نظر كردم وژيشنهاددادم راه حل ساده كه براحتي قابل اجراست وآن بدين شكل است تفاوت قيمت سكه بازار با قيمت سكه تعيين شده براي مهريه يعني اگر سكه دربازار 820 هزار تومان قيمت دارد براي سكه مهريه قيمت ژايه اعلام كنند مثلا 250هزار تومان و هرسال 5 الي 10 درصد به اين قيمت اضافه گردد . كه درزمان درخواست طلاق و اجرا گذاشتن مهريه سركار خانم متوجه شود كه مهريه براي كمك به شما براي ادامه يك زندگي متوسط است ، نه اينكه با آن ميلياردر شويد ترا بخدا بداد نسل جوان و حتي ازدواجهاي دو دهه ي هاي گذشته باشيد
زن من مهریه اش رو اجرا گذاشته و در رفت و آمدهای دادگاه هستم و دارم از همه دوستان و آشنایان خداحافظی می کنم و آماده می شوم برای زندان... دوستانم می گن اراحت نباش مثل تو زیاد هستند!!!
مردی که با زندگی زنی بازی ميکنه همينم کمشه. وضعيت سکه اينه شما آقايون اينيد وای به روزی که به خيال باطلتون مهريه با ريال محاسبه بشه. ( ضمنا اگه زنی اهل زندگی نباشه نميتونه مهريه بگيره، مردی هم که بی دليل بخواد زنش و طلاق بده حقشه و تازه کمشه )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
و زنی که به خاطر کسب درامد و گرفتن مهریه ازدواج میکنه چی؟
خانم من حقوق خونده و مرتب حرف مهریه اش را به رخممیکشه و فکر میکنه که هر کاری دلش خواست میتونه بکنه
ساعت 10 شب میره بیرون میگم مطابق با قانون تو حق نداری الان بیرون بری بیرون میگه من اینم نمیخواهی برو حق و حقوقم رو بده طلاقم بده تا برم
اینه نتیجه حرفها و عملهای آقایون و بعضا خانمهایی مثل شما
من هم دارم تصمیم میگیرم برم طلاقش بدم تا اونهم بره دنبال زندگی خودش با پولی که از من میگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم محترم ... این موجودی که در موردش حرف میزنین آدم هستش و اسمش هم شوهر ... انگاری با میز و صندلی و نوکر و غلام عوضی گرفتی.... زنی اهل زندگی نباشه نمیتونه مهریه بگیره ! :)) خیلی ها رو دیدم سر سفره عقد مهریه رو گذاشته اجرا داماد رو همون اول فرستاده زندان
احتساب ريالي سكه درزمان عقد موضوعي معقول و پسنديده است اگر مسولين اين ايده را مد نظر قرار دهند موضوع جالبي است
ریالی باشه که مامان من یک ملیون و پانصد مهرش میشه !!!!!!!!!
خدا پدر شما رو بیامرزه درباره این موضوع صحبت می کنید .به خدا زندگی من به خاطر پول پاشیده شد 3 ساله میگه طلاقم بده با ماهی یک سکه مگه من چقدر درامد دارم واسه ماهی یک سکه طرح قدیم .خانم میگه مگه کلفت آوردی نفقه بده اجرت المثل بده ماهی یک سکه بده کار خونه انجام بدم 3 ساله از هم جدا زندگی می کنیم دائم برام اخطاریه می یاد سرکار آبروم رفته دارن اخراجم میکنن رسیدگی به اعسار حداق 3 ماه طول میکشه و قاضی بدون توجه به آن مرتب حکم جلب صادرمی کنه گناه من چه بود گفتند 700 تا گفتیم 500 تا بعد 14 تا به نیت چهارده معصوم و یک حج واجب . واله مهریه باعث طمع و کم طاقتی و پاشیده شدن خانواده شده . تا کی آخه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
البته این فقط مهریه نیست که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می شه. اعتیاد و هوسرانی اقایون هم از دلایل عمده این موضوع است.
پیشنهاد من اینه از این به بعد فقط سکه در عقدنامه آورده شود تا مرد بتونه هر چی در توان داره بده مثلا سکه 500 ؛ 250 ؛ 1000 و ... ریالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
عجب چشم بسته غیب گفتیا
تنها موردی که باعث میشه زبان اقایون تا حدودی کوتاه بشه پرداخت مهریه است.
من الان می خوام ازدواج کنم با دختر مورد علاقم.حالا که همه چیز جور شده میگن مهریه باید 400 تا سکه بدی!!!!
گور بابای ازدواج...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خب ازدواج نکن کی زورت کرده! در ضمن اومد و مهریه اش را کرد 14 سکه و تو هم بعد از دو هفته هوس کردی طلاقش بدهی و یک زن دیگه بگیری. انوقت تکلیفش چی می شه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
در جواب پاسخ دهنده ناشناس
تو خودت بعنوان یک زن حاضر میشی اگر شرایط برابر باشه مهریت رو ببخشی؟
یعنی مثلا اگر حق ازدواج و طلاق برابر باشه میکنی همچین کاری؟
وای نمیخوام تو زندان بمیرم کمک ..............
همسر منهم مهریه اجرا گذاشته سال 84 سکه 100000 تومان بود الان .......
تا حالا 2 بار زندان رفتم باز هم باید برم و تازه ایشان دو ساله که با من زندگی نمیکنه ماهی نیم سکه برای من یعنی از گرسنگی مردن
من هم از مسئولین محترم تقاضا دارم عاجزانه ماکه گرفتار شدیم ولی تورا خدا نگزارید بیشتر از این جوانان گرفتار شوند یا شعار ازدواج سنت پیامبر ندین درد این جوانان این هست
مهریه دیگه ابزار خطرناکی شده تو دست خانم ها که هر بلایی خواستند سر آقایون بیارن . مسئولین مملکت ها که انگار خواب هستند .
والله چی میشه گفت.آخه هم مرد بد داریم و هم زن مرد.نمی شه کلی گفت اما بهتر است که مهریه معقول باشد.منم موافقم که احتساب ریالی سکه در زمان عقد بهتر است اما اگر در چند سال آینده پرداخت شود چون به مرور زمان از ارزش ریالی آن کم می شود.مثلا اگر الان صد میلیون پول درشتی باشد چند سال دیگر به اندازه ده میلیون هم ارزش ندارد.
ای بابا تا یک زن بیچاره بخواد مهریه اش را دریافت کنه باید از هفت خان رستم بگذره.زنانی مثل من وقتی بهشون ظلم شده مجبور به اجرا گذاشتن مهریه شان میشن مثلا من 15 سال زندگی کردم وحالا همسرم ازدواج مجدد کرده اما به صورت غیر ثبتی و به همه اعلام کرده خانمم به من تهمت میزنه والان هم 6 ماهه من ودو فرزندش را به امان خدا رها کرده ورفته دنبال هوس هایش. به نظر من بیشترین ظلم همیشه به زنان وارد شده اما کسی هم نیست که به درد ودلهای ما گوش کنه.چرا مسئولین به فکر چاره نیستن؟ کلی از خانواده ها روی همین مسائل داره از هم پاشیده میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خب چون ما زن هستیم و اینجا مملکت مردهاست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما خودنو با زنهای امروزی مقایسه نکن زنهای امروزی فقط پول را میشناسند نه شوهر برایشان مهم است نه بچه
نمیدونم خدا مادران مارا چگونه خلق کرده بود که فقط با عشق به فرزندو همسر زندگی میکردند اما زنهای امروز متیفانه علیرغم ادعای خودشون مبنی بر داشتن عشق اما بویی از این موهبت خدادادی نبرده اند و تنها و تنها به فکر اعمال قدرت در زندگی و کسب درامدی یک شبه به نام مهریه هستند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم محترم من واقعاً بابت ظلمی که به شما شده متاسفم اما دیگر مثل قبلها اجرا گذاشتن مهریه ها توسط خانمها به خاطر دلایلی مثل مشکل شما نیست روز به روز تعداد اجرا گذاشتن ها قبل از عروسی در زمان عقد بیشتر میشود میدانید یعنی چه؟ در بین قشری از دخترها مهریه برای وقتی که پسر غیرتی شده یا توقعات بالای ایشون رو برآورده نمیکنه نقش پتک و گرزی رو داره که اگر تو سر پسر کوبیده شود نتیجه اش سالها بدبختی و زندان است و از شنیدن این تهدید هر بار پسر زنده و مرده می شوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم ناشناس
من واقعا برای شما متاسفم و از خدا میخوام که شوهرتان را به راه راست هدایت کند .
ولی گذشت زمان خانمهای گوهری مثل شما
اون مرد کم خردی که تعهد می ده به پرداخت وجهی که نه ارزش ریالیش رو در زمان پرداخت می دونه و نه توان پرداختش رو داره، خودش مقصره. زندگی رو برای خودش و دیگران سخت می کنه فقط.
من به عنوان يك زن عقيده دارم كه چنانچه اساس زندگي بر مبناي درستي پايه ريزي شده باشد و اگر محبت واقعي بين زن وشوهر وجود داشته باشد، اگر قيمت سكه 1 ميليارد هم شود، زن راضي به ناراحت كردن همسرش براي ميلياردر شدن نمي شود. ولي چنانچه بنيان زندگي سست بوده و زوجين شناخت خوبي از هم نداشته باشند ويا شرايط زندگي به نحوي باشد كه زن در آن آسيب ببيند 1 ميليارد سكه هم كه مهريه اش باشد براي فرار از آن جهنم همه را ميبخشد و ميرود. مهم اين است كه در اول ازدواج با چشم باز و تفكر صحيح انتخاب كنيم. مثلي ميگويد قبل از ازدواج براي شناخت طرفت دوچشم داري دوچشم ديگر هم قرض كن بعد از ازدواج چشمانت را ببند( گذشت داشته باش) به اميد آنكه همه جوانان خوشبخت باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم مریم
اولاً شما با دیدگاه خودتان به ماجرا نگاه میکنید و خیلی ها دنبال سوء استفاده هستند
دوماً خیلی ها از اول خوب شروع میکنند و بعداً به مشکل بر میخورند.
چشم باز که فرمودید کاملاً صحیح است ولی این سیستم مهریه هم کاملاً غلط است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم مریم
کاش بجای مهریه، همه چیز برابر میشد. یعنی هرچی در دوران زندگی جمع شده بطور مساوی برای زوجین باشه.
اون پسری یا مردی که مهریه بیشتر از مهرالسنه یعنی 14 سکه میزنه حیف زندان که بره نون مفت اونجا بخوره،بره زیر گل بهتره
رفتاري عقلايي و انتخاب هاي درست، اين مسائل را به دنبال نخواهد داشت.

توجه: وحي و ماده قانوني نيست كه حتما سكه و به اين مقادير باشد.
عادت كنيم:
1- بعضي آقايان بجاي اينكه تا 30 سالي نان خور پدر باشند زودتر شروع به كار كنند.
2- بعضي آقايان بجاي هزينه هاي غير ضروري و گشت و گذار با دوستان و رفيقان، پس انداز داشته باشند.
3- بدون حس حقارت و با شجاعت مهريه با توجه به داشته ها و دارايي شخص تعيين شود. (بدون تمارض به نداشتن)
4- در زمان عقد در كمال ميل و رضايت پرداخت شود.
5- همسر انتخابي مطابق با شان و امكانات باشد.
6-خانمها هم با مشورت گرفتن از مردان امين خانواده و بزرگترها به رفتارها، لياقت و همت و اعتبار آقايان ابتداي ازدواج قبل از عقد توجه داشته باشند.
والسلام
به نظر بنده سیستم عندالمطالبه یا سیستم جدیدترش عندالاستطاعه کلاً غلط است.
اگر بانوان و خانواده محترمشان به عنوان ضمانت آینده خود چنین ارقامی تعیین میکنند می بایست قانونش به این شکل شود که اگر مردی طبق تحقیق و حکم دادگاه خانواده، بی دلیل و غیر موجه می خواهد همسرش را طلاق دهد محکوم به پرداخت آن شود. در غیر اینصورت ضرورتی در پرداخت نباشد... از بابت مهر و .. هم داماد بدبخت کلی طلا و هدایای مختلف تقدیم میکند کافی نیست؟؟
مگر در اسلام زن و مرد یکی نیستند پس چه دلیلی دارد که زن برای ازدواج با
مرد یک میلیارد تومان(هزار سکه ) باید
دریافت کند!! اگه می گوید پیامبر ما گفته آن حضرت مقداری که با عقل جور در میاد را عنوان کردند و حتی ایشان مهریه بالا را حرام و چنین زندگی را بی خیر و برکت فرمودند .
باسلام
اين قانون ظلم مسلم است وبايستي اصلاحات كلي در مورد آن اعمال شود.
سئوال اينجاست كه بااين اوضاع مهريه كجاي اين زندگي مشترك است وزن خود را شريك زندگي ميدانددر حاي كه زن طلبكار ومرد بدهكار است ؟
اگر سيري در قوانين دنيا وخاورميانه شودمشخص ميشود كه اين رويه فقط در ايران است خيلي جالب است به اين همه ابداع .
درضمن خطاب به خانموها كه اينهمه چماق حق طلاق را برسر ما ميكوبند اينكه حق طلاق به لعنت خدا هم نمي ارزد جزء جنگ اعصاب وكشمكش بيهوده چرا كه وقتي زن نمي خواهد زندگي كند وميل ندارد كه نمي شود خواستن را به او تزريق كرد.
بهترین راه پرداخت سکه به قیمت زمان عقد پرداخت شود هیج مردی در شرایط فعلی حاضر نیست 10000 سکه مهر کند
من با عشق ازدواج کردم ۲۵۰۱ سکه هم مهریه من است مشکلات زیادی را هم با همسرم داشتم ولی هرگز راضی به آزار همسرم نبودم و هرگز او را تهدید به اجرای مهریه هم نکردم با وجود اینکه شوهرم توانایی پرداخت را هم داشت و اکنون ۱۴ سال از ازدواج ما می گذرد وزندگی ما با احترام و عشق پیش می رود شاید اگر سر هر مشکلی وی را تهدید میکردم 
متاسفانه باید بگویم قوانین مملکت ما جز دردسر ومشگل هیچ گره ای را به موقع باز نمی کند زمانی که پول رسم بود بعد از 20سال اگر کسی میخواست طلاق بگیرد مهریه را با ارزش روز محاسبه میکردندحالا که سکه میلیونی شده باز هم باید به روز محاسبه شود یعنی نشان میدهد که قوانین اشتباه واز بنیاد دچار مشگل است وبهتر بگویم بیش از نود درصد طلاقها بخاطر ضعف در قانون میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ناشناس جان وقتی زن و مردی به هم خیانت میکنن یا تو زندگی فقط چشم به هم چشمی میکنن یا هیچ یک پایبند به زندگیشون نیستن
یا دنبال اعتیاد و عیاشی میرن. اینجور حرفا بیشتر وقتا بهانهایست برای توجیح کردن اشتباهاتمون!
اینجا کدوم بند قانون هست که میگه این کارا رو انجام بدن؟
اقایون بجای این همه نالیدن از قیمت مهریه موقع ازدواج به زنانشون حقوق برابر بدهند که کمتر تو دردسر بیافتند. اینطوری هر دو نفر سود ببرند. ولی مشکل اینجاست که اقایون ایرانی حاضر نیستند ذره ای از حقوق خودشون کوتاه بیایند ولی توقع دارند که زنها این کار را بکنند!!
معلومه دیگه تو مملکتی که مرد به تنهایی حق طلاق داره! می تونه زنش را بزنه و هر چقدر هم دلش خواست ازدواج صیغه و دائم داشته باشه زنان برای ازدواج احتیاج به تضمین دارند. که متاسفانه به علت ضعف قانونی بجای هر تضمین منطقی فقط می تونند از مهریه بالا استفاده کنند که داریم الان نتایج فاجعه بارش را می بینیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
یعنی تو حاضر میشوی اگر تمام حقوق برابر باشه( طلاق) و در صورت زدن ملزم به پرداخت دیه سنگین باشد و بعد از ازدواج تمام دارایی ها نصف شود بدون مهریه ازدواج کنی؟
والا من این پیشنهاد رو به هر دختری دادم قبلو نکرده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
مرسی سارا خانوم که حرف دل مارو زدی
ترابخدامسئولین این مطلب عنوان شده در سایت را بخوانند و نسبت به چاره اندیشی آن فکری بکنندواقعاً خانواده ها را ازبین می برد واحتمال سوء استفاده هم می باشد.
با سلام، با توجه به اينكه بنده فرزند شهيدي هستم كه سرپرستي تنها مادر عليل خود و حزانت دو فرزند را به عهده دارم و با حقوق كارمندي و مخارج فرزندانم مجبور به پرداخت ماهيانه نيم سكه به ارزش وقت هستم بايد مطالبي را در مورد مهريه روشن كنيم. اولا" پيشنهاد ميكنم يك رفراندوم در همين سايت در خصوص قانون فعلي مهريه گذاشته شود تا مشخص شود واقعا" چه تعداد با اين قانون موافقند و آنرا عادلانه مي دانند؟ و اما دوستان من يك سؤال دارم آيا ما فقط در مورد مهريه بايد بگوييم سنت پيامبر يا در مورد تمام امور زنگي بايد از سيره و روش پيامبر اكرم پيروي كنيم؟ چرا واقعا" فقط تا بحث مهريه ميشود ميگويند نه نمي شود قانون وضع كرد چرا كه مهريه سنت پيامبر است، والا اگر خود پيامبر الان زنده بود قهرش ميگرفت. اين وظيفه قانون گذاران است كه قانون وضع كنند، عرف غلط را كه همه خانواده ها را دچار طمع و آز كرده است را اصلاح كنند. توصيه مي كنم از همين كلمه كليشه اي كي داده كي گرفته شروع كنيم. يعني يك سقف براي مهريه تعيين شود بعد هركه تا سقف بينهايت تعداد سكه بالاي سقف تعيين شده انداخت آن وقت مي گوييم كي داده كي گرفته كه در اين صورت مصداق دارد و ديگر خودمون را گول نزده ايم. اين را هم بگويم كه همه مسئولان از جوانب ماجرا با خبرند و آگاهي دارند ولي متاسفانه نمي دانم چرا؟؟؟؟؟
قوانین ما خیلی جالبه. من چند سال پیش از همسرم جدا شدم وقرار شد ماهی دو سکه بدم جالبه ایشون چند ماه بعد ازدواج کرد ولی من باید هنوز مهریه ایشونو بدم! این انصافه؟ اونوقت میگن قانون به نفع مردهاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
هیچ جای قانون نیومده که باید حتما مهریه شوهر سابق کاملا پرداخت بشه تا زن دوباره بتونه ازدواج کنه!اون چیزی که باید زمان ازش بگذره "عده" است برادر من نه مهریه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما باید همه ی مهریه رو زمان ازدواج می پرداختی حالا خانمت لطف کرد و اون زمان نخواست . دادگاه هم لطف کرد و قسط بندی کرد . ازدواج بعدی همسرتون ربطی به این موضوع نداره . نکنه می خواستید تا آخر عمر بشینه غصه بخوره و به یاد شما گریه کنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
چه ربطی داره برادر.چون ایشون ازدواج کرده دیگه نباید مهریه بگیره؟!مردها که ازدواج میکنن نه طلاق میدن.نه گردن میگیرن.اونجا قانون به ضرر زنها نیست؟!!
آیا زنی که به شوهرش خیانت کرده هم لیاقت گرفتن مهریه دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
از نظر حقوقی بله . خیانت به مهریه ربطی نداره . اگه تونستی اثبات کن که به مجازاتش(که البته محرومیت از مهریه نیست ) برسه .
من بارها گفتم بازم میگم تنها چاره اینه که مردهای عزیز چشمان مبارکشون رو هنگام ازدواج باز کنند نه اینکه بعد ازینکه کارشون به مشکل افتاد ننه من غریبم بازی در بیارند یعنی چی سکه ریالی محسوب بشه . دندت نرم هر چند تا "سکه "زدی باید "سکه "بدی . افتاد؟
یک راه حل. هنگام عقد "وکالت طلاق از طرف زن+مهریه ای به اندازه نیمی از یک منزل مسکونی به صورت عندالاستطاعه" را تعیین کنید.در این صورت در صورتی که هدف زن زندگی باشد حتی در صورت بروز مشکل یا فوت زوج تا حدودی امنیت مالی خواهد داشت.و اگر زن اهل زندگی نباشد میتواند درخواست طلاق کند و به دنبال زندگی خودش برود.
آقایون هم بهتره کمی تلاش خودشون رو بیشتر کنند تا بتوانند یک منزل نصفه برای همسر خود تهیه کنند.این کار خیلی سخته؟؟؟ اگر واقعا مردی فکر میکنه توان تهیه یک منزل هرچند کوچک را در طول سالهای ازدواج نداره بهتره از فکر ازدواج و بچه و .. در بیاد.
(در مورد استثناها صحبت نمیکنیم!!!!)
درسته که هستند زنانی که سوء استفاده می کنند ولی خداییش چند درصد زنان بدون هیچ علتی و وقتی زندگی به خوبی و خوشی جریان دارد ، مهریه به اجرا میگذارند؟ واقعیت اینه که معمولاً زنان برای مقابله با خشونت ها و هوس بازیهای مردان از این ابزار استفاده می کنند . مردهایی هم که در مورد این موضوع داد و فغان می کنند ، بیشترشون(و نه همشون) خدا می دونه چه زندگیِ پر از رنج و بد بختی ای برای زناشون ساخته بودند که زن بدبخت رفته مهریه اجرا گذاشته .
چرا افراد بی گناه ؟ میخواست نره زیر بار مهریه سنگین شا دوماد !!!!!!!
هرکی هندونه خورد پای لرزشم باید بشینه
مهریه از مهمترین چالشهای کنونی در اجتماع ایران است. این چالش بدینگونه در کشورهای غربی و حتی کشورهای اسلامی وجود ندارد. وجود این قانون سبب شده است بسیاری از مردان بخاطر سادگیشان گرفتار شوند. من بسیاری از آشناها را می شناسم که به خاطر این موضوع دیگر حرام و حلال را در کسب درآمدهایشان در نظر نمی گیرند.
نباید توقع داشت که یک جوان ناپخته که سرد و گرم روزگار را نچشیده و فقط برای دوری از گناه ازدواج می کند در این دام گرفتار نشود. امیدوارم هرچه زودتر قانونگذاران در این مورد فکری شایسته نمایند.
می خواستید زمان خواستگاری مثل من عاقل می بودید و شرط مهریه را به ازای 40 سال زندگی مشترک مشروط میکردید تا دچار این مشکلات هم نمیشدید . ای شما جاهلان زمان ازدواج
به نظر من بیان و قانونهای حمایتی برای زنان بذارن، مثلا حق طلاق و حضانت بچه ها، و حمایت از زنان مطلقه و .... اونوقت ببینین با زهم زنها اصرار برای مهریه زیاد دارند؟ خودتون اگر دختر داشته باشید با این اوصاع ایران همینطور مفت و سلم شوهرش می دین؟ الان مهریه ها اینقدره، بازه م زنها اینقدر مشکلات دارند
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات