بازدید 4976
۲

افزایش نرخ ارز سفر ایرانی ها به ترکیه رانصف کرد

کد خبر: ۲۲۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱ 01 February 2012
موسسه آمار ترکیه اعلام کرد در سال ۲۰۱۱ بیش از 1.8 میلیون گردشگر ایرانی به این کشور سفر کردند اما با افزایش نرخ ارز مسافرت ایرانی‌ها به ترکیه به کمتر از نصف رسیده است.
 
به گزارش فارس به نقل از روزنامه حریت مقام‌های گردشگری ترکیه اعلام کردند این کشور خود را آماده می کند تا سالانه از 5 میلیون گردشگر ایرانی پذیرایی کند.

 مقامهای گردشگری ایران و ترکیه سوم  ژانویه سال جاری راههای تسهیل صنعت گردشگری را در تهران مورد بررسی قرار دادند .

 بر اساس این گزارش جدیدترین گزارش سازمان جهانی گردشگری در ماه ژانویه 2012 نشان می دهد صنعت گردشگری در جهان طی سال 2011 میلادی پیشرفت داشته است و تعداد گردشگران در این سال با افزایش 4 درصدی نسبت به سال قبل از آن به 980 میلیون نفر رسیده است. پیش بینی می شود این رقم  در سال 2012 به یک میلیارد گردشگر خواهد رسید.

 موسسه آمار ترکیه در گزارش سالانه خود درباره وضعیت گردشگری این کشور اعلام کرد ترکیه در سال 2011 پذیرای 37 میلیون گردشگر خارجی بوده و درآمد ترکیه در صنعت گردشگری با افزایش 11 درصدی نسبت به سال 2010  به 23 میلیارد دلار رسیده است.

   هنوز ایران آمار گردشگران این کشور که در سال 2011  به ترکیه سفر کرده اند را اعلام نکرده است. شهرهای آنتالیا و استانبول جزء اولین انتخاب های گردشگران ایران می باشند.

 بر این اساس روزنامه حریت در ادامه ضمن اشاره به کاهش ارزش ریال و احتمال تاثیر آن بر جذب توریسم از ایران افزود طی سال 2011 بیش از یک میلیون و 800 هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند و 70 تا 80 درصد ظرفیت پروازهای ایران به ترکیه پر بوده ولی این رقم هم اکنون به 30 درصد رسیده است که نشان می دهد سفر ایرانی ها به ترکیه به کمتر از نصف رسیده است.

 یکی از مدیران آژانسهای مسافرتی ترکیه تاکید کرد اگر قبلا ایرانیها با صرف 700 هزار تومان یک هفته در ترکیه استراحت و گردش می کردند هم اکنون با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار باید هزینه یک میلیون و 300 هزار تومان بپردازند البته مقامهای ترکیه انتظار دارند در تعطیلات نوروز دو میلیون ایرانی به ترکیه سفر کنند.

 سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد  سالانه بیش از 800 میلیارد دلار از گردش مالی گردشگری در جهان حاصل می شود که سهم ایران یک دهم درصد از کل درآمد گردشگری در دنیاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
"""""""""""""سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد سالانه بیش از 800 میلیارد دلار از گردش مالی گردشگری در جهان حاصل می شود که سهم ایران یک دهم درصد از کل درآمد گردشگری در دنیاست."""""""""
قابل توجه سازمان گردشگری که چند ده تا مدیر عوض کرده!!!!!!
سهم ایران باستان از گردشگران دنیا رو ببینید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم