بازار داغ مناظره‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها

بازار مناظره روز گذشته داغ بود، علی مطهری و بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیر طوسی ، علیرضا محجوب و روابخش در دانشکده علوم قرآنی دانشگاه تهران به مناظره با یکدیگر پرداختند. در این مناظره چیزی که مشهود بود استفاده از تاکتیک دوقطبی هاشمی و خودم! در این مناظره ها از سوی بذرپاش و روابخش و تداوم انتقاد مطهری از احمدی‌نژاد و موضع همیشگی محجوب درباره کارگران بود.
کد خبر: ۲۲۸۲۲۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲ 21 February 2012
|
4531 بازدید
بازار مناظره روز گذشته داغ بود، علی مطهری و بذرپاش در دانشگاه خواجه نصیر طوسی ، علیرضا محجوب و روابخش در دانشکده علوم قرآنی دانشگاه تهران به مناظره با یکدیگر پرداختند. در این مناظره چیزی که مشهود بود استفاده از تاکتیک دوقطبی هاشمی و خودم! در این مناظره ها از سوی بذرپاش و روابخش و تداوم انتقاد مطهری از احمدی‌نژاد و موضع همیشگی محجوب درباره کارگران بود.

به گزارش خبرنگار تابناک علی مطهری هر چند خود را منتقد سیاست‌های هاشمی در گذشته می داند، اما معتقد است هاشمی در جریانات 88 مظلوم واقع شده است، محجوب هم به روابخش توصیه کرد به جای تلاش برای خراب کردن وجهه هاشمی، به سخنان رهبری گوش فرا دهند و مسایل را به طور ظاهری مستند نکنند، الته محجوب مثل همیشه مشکلات کارگران را سرفصل برنامه‌های خود قرار داد و راجع به بیمه بیکاری کارگران و ضمانت آنها خبر داد.


علی مطهری عضو موسس جبهه صدای ملت در مناظره با مهرداد بذرپاش عضو جبهه متحد اصولگرایان که با عنوان "باید ها و نبایدهای انتخابات مجلس نهم" در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه مجلس اظهار داشت: مجلس باید مقابل سرکشی های دولت بایستد؛ قدرت فسادآور است و به این خاطر مجلس بوجود آمده است تا هم قانون گذاری کند و هم بر اجرای امور نظارت داشته باشد.

فرزند شهید مطهری در ادامه با بیان اینکه البته نمایندگان مجلس نباید به کانونهای قدرت و ثروت متصل باشند اگر به این کانونها وصل شوند دیگر نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند، افزود: عده ای در مجلس با افتخار خود را وکیل الدوله معرفی می کنند و بر این باورند چون دولت، دولت مردمی است باید ما به تمام معنا از دولت حمایت کنیم در صورتی که ما نیز معتقدیم نباید دیواری بین دولت و ملت بکشیم اما نماینده ایده آل نماینده‌ای است که عملکرد دولت را به خوبی رصد کند و به موقع از حقوق ملت دفاع نماید.
 

مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه درپاسخ به این سئوال که نحوه شکل گیری ائتلاف‌ها در آستانه انتخابات مجلس را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: معتقدم باید احزاب قوی در کشور وجود داشته باشند و یکی از مشکلاتی که ما در حال حاضر با آن مواجهیم آن است که با فقدان تحزب روبرو هستیم. اگر احزاب قوی می‌توانستند در انتخابات تاثیرگذار باشند و نامزدهای مورد حمایت خود را به مردم معرفی می کردند آنها دیگر در انتخاب نامزدها سرگردان نمی شدند.

مطهری افزود: اگر تحزب در جامعه به طور کامل نهادینه شود مشارکت مردم نیز در انتخابات بالا می رود چون هر کس بدنبال آن است تا حزب مورد نظرش در انتخابات پیروز شود.


بذرپاش خطاب به مطهری گفت: همین آقای مطهری در انتخابات مجلس هشتم به عنوان سهمیه حامیان دولت در ترکیب جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفنتند اما وقتی که وارد مجلس شدند مواضع خود را تغییر دادند.

عضو موسس جبهه صدای ملت در ادامه این مناظره به انتقاد از موضع گیری مهرداد بذرپاش - از اعضای فهرست جبهه متحد اصولگرایان- پرداخت و گفت: بنده موضع گیری وی مبنی بر تاثیرگذاری خانوادگی در انتخابات را قبول ندارم. همین آقای مفتح فرزند شهید مفتح نماینده مجلس است اما به این شکل در فضای سیاسی کشور مطرح نمی شود البته خود این گونه می‌خواهد. نباید موضوع خانوادگی را به انتخابات ربط داد.


هیچ مرزی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل قائل نیستم

این نامزد انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: اما در حال حاضر هیچ مرزی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل قائل نیستم و بر این باورم که برخی از اصلاح‌طلبان اصولگراتر از اصولگرایان هستند پس چرا باید آنها را در مقابل خود قرار دهیم؟!

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت هایی صورت گرفت که من در مقاله‌ای در روزنامه اعتماد ملی نسبت به این رد صلاحیت ها واکنش نشان دادم پس از این بود که آقایان مصلحی و محصولی که نمایندگان رایحه خوش خدمت در کمیته 6+5 بودند نسبت به این مقاله من جبهه گرفتند که در پاسخ به آنان گفتم من مواضع خود را به صورت شفاف اعلام می کنم و اگر نگران هستید اسم من را از فهرست جبهه متحد بردارید و تا آنجایی که درجریان هستم آقای احمدی نژاد اصرار داشت که نام بنده در فهرست قرار گیرد.

تشکیل جبهه صدای ملت از چند ماه قبل شروع شده بود

بذرپاش در ادامه این مناظره گفت : آقای مطهری باید به صورت شفاف پاسخگو باشند که چرا در انتخابات مجلس هشتم در ترکیب جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفتند اما پس از ورود به مجلس مواضع خود را عوض کردند و در حال حاضر نیز جبهه صدای ملت را تشکیل داده اند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان یادآور شد: مطهری قبلا از هاشمی انتقاد می کرد اما هم اکنون مواضعی دیگر نسبت به اکبر هاشمی رفسنجانی دارد ضمن آنکه باید موضع خود را در قبال عملکرد فائزه هاشمی اعلام کند.


نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش افزود: در این مناظره آقای بذرپاش موضوع حمایت این جانب از هاشمی رفسنجانی را مطرح کرد. بله، درست است من در سال 79 انتقاداتی را از هاشمی و فرزندان وی بیان کردم اما در حال حاضر معتقدم هاشمی در بحران سال 88 مظلوم واقع شد و این اجازه را ندادند که وی از حق خود دفاع کند حتی 5 دقیقه به هاشمی وقت ندادند که در صدا و سیما مطالب خود را بازگو کند در صورتی که هاشمی رفسنجانی برای حفظ و تداوم انقلاب تلاش‌های زیادی کرده است و انقلاب را فرزند خود می داند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اما یک عده می خواهند کیان انقلاب را مختص خود کنند که در این راستا می توان از جبهه پایداری نام برد.

بذرپاش خطاب به مطهری گفت: همین آقای مطهری بر این باور است که می توان با همه بود در حالی که در سپهر سیاسی خط و مرزها مشخص شده است.

مطهری حضور اصلاح طلبان در مجلس را به کبریت بی خطر تشبیه کرد و در پاسخ به بذرپاش  گفت: زمانی که اصلاح طلبان اعتقاد و التزام خود را به ولایت فقیه به اثبات رسانده اند چرا می خواهیم آنها را در دایره‌ای دیگر ترسیم کنیم.

وی افزود: خطر من در مجلس بیشتر از خطر اصلاح طلبان است.

اما مناظره روابخش و محجوب 

حرکت رادیکالی به از پاشیدن جریان اسلامی ‌می‌انجامد

 
علیرضا محجوب با اشاره به نوع صحبت‌های روانبخش در مورد فعالین سیاسی گفت: من در فرمایشات ایشان یک رادیکالیسم ‌می‌بینم که همه را از چپ و راست نقد ‌می‌کند اما باید بگویم حرکت هستی و رادیکالی به از هم پاشیدن جریان اسلامی ‌می‌انجامد.

دبیرکل خانه کارگر در مناظره با عضو جبهه پایداری به اتهامات وارده شده از سوي اين جريان به برخی روحانیون نظام از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در این زمینه اظهار داشت: آیت الله شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی و دیگر روحانیون از ابتدای مسیر، در خط انقلاب بودند و ممکن است بین نظرات آن‌ها فاصله باشد اما کارآمدی انقلاب به حفظ وحدت و یکپارچگی همگان از جمله روحانیت است که اگر چنین نباشد مردم راه را گم می‌کنند.

وی درباره اظهارات قاسم روانبخش در مورد دیدار برخی فعالین سیاسی با مقامات آمریکایی در بگرام عراق گفت: چه کسی اطلاع دارد در عراق این جلسه بوده یانه، زیرا ما که در مجلس هستیم گزارشی از دستگاه خاصی دریافت نکردیم و لازم است در این زمینه سند ارایه شود و تاریخ در همه موارد بر اساس اسناد قضاوت می‌کند.

نماینده تهران تاکید کرد: من در طول دوران نمایندگی صحبتی راجع به فرد خاصی نداشتم و اگر بخواهم در مورد جبهه‌ها و اینکه چه کارهایی کردند یا نکردند صحبت کنم تخریب محسوب می‌شود که این کار را نمی‌کنم.


دبیر کل خانه کارگر تاکید کرد: تاریخ مملو از ادعا است و من می‌توانم بگویم که در بگرام آقای روانبخش با آمریکاییان دیدار کرده است و ایشان چطور می‌توانند ثابت کنند که نبودند البته باید بگویم سند باید محکمه پسند باشد چرا که کار دستگاه اموی هم درست کردن ادعا بود و اگر امروز براساس حرف‌های آقای روانبخش در مورد چهره‌های روحانی قضاوت کنیم باید از اعدام شیخ فضل الله نوری هم حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب است و اگر مساله‌ای وجود دارد با خود ایشان مطرح کنید و آن رابه سطح جامعه نکشید من تعجب می‌کنم که بعضی‌ها این چنین دیگران را تضعیف می‌کنند چرا که با این روند چیزی بدست نمی‌آوریم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: در تاریخ سند می‌تواند حرف بزند اما آقای روانبخش تنها به ظن خود تکیه می‌کند و مدام راجع گذشته حرف می‌زند و ملاک من برای احترام به افراد تنها مقام معظم رهبری است اگر ایشان بگویند که اقای هاشمی مورد احترام نیستند من هم به فرمایش ایشان عمل می‌کنم واینکه ما مسایل را ظاهرا مستند کنیم کار درستی نیست.

علیرضا محجوب در ادامه مناظره خود در دانشکده علوم قرآنی تهران تاکیدکرد: نمی‌توان به همه از اول و آخر چپ و راست اتهام زد و تنها خودمان را قبول داشته باشیم چرا که وقتی نتوانیم با یکدیگر وحدت داشته باشیم چگونه می‌توانیم جهان اسلام را به وحدت دعوت کنیم اگر هم ایرادی وجود دارد باید به صورت علمی گفته شود و اینکه بگوییم افراد به خارج وابسته‌اند و سندی هم ارایه نکنیم درست نیست.

وی با اشاره به سیره حضرت علی (ع) در برخورد با مخالفان گفت: برای اثبات مطلبی نیاز نیست مسایل را به صورت غیر واقعی در کنار هم قرار دهیم چرا که سیره حضرت علی (ع) مباحثه و گفتمان بود و بد گویی و رجز خوانی از نظر ایشان درست نیست واصلیترین سیره علوی و نبوی مدارا با مخالفان است.

علیرضا محجوب با اشاره به نوع صحبت‌های روانبخش در مورد فعالین سیاسی گفت: من در فرمایشات ایشان یک رادیکالیسم ‌می‌بینم که همه را از چپ و راست نقد ‌می‌کند اما باید بگویم حرکت هستی و رادیکالی به از هم پاشیدن جریان اسلامی ‌می‌انجامد.

محجوب در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که وی را به کم کاری در موقع انتقاد در مجلس محکوم کرد گفت: مطمئن باشید که من در مورد دفاع از حقوق کارگران در مجلس هیچ گونه کوتاهی نکردم ما آنچه که مصوبات بوده را دنبال کرده‌ایم و لحظه‌ای هم از اعتقادات خود عقب نکشیده‌ایم‌.

شاید من محکوم به این باشم که کمتر در مورد مسایل سیاسی اظهار نظر ‌می‌کنم اما من در حوزه خودم بسیار فعال بودم و آخرین کاری را هم در مجلس هشتم به تصویب رساندیم بحث بیمه بیکاری کارگران بود که یک ضمانت برای قشر کارگری ما فراهم کرد.
 
تازه ترین اخبار انتخابات مجلس نهم را در صفحه انتخابات تابناک بخوانید. 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟