بازدید 27240

5 هزار فيليپيني در جزيره کيش چه مي‌کنند

بنا بر قانون جديد، فيليپيني‌هايي که مايل به اقامت و يا تمديد رواديد حضور در اميرنشين‌ها هستند، بايد مدت يک ماه را در خارج از اين کشور باشند که اين امر بيشتر فيليپيني‌ها را به جزاير ايران و کشورهاي اطراف كشانده است.
کد خبر: ۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۴ 29 October 2008

نزديک به پنج هزار فيليپيني که دولت امارات رواديد آنها را براي اقامت در اميرنشين‌ها تمديد نکرده، در جزيره کيش بلاتکليف هستند.

به گزارش برنا، تغيرات اعمال شده در قانون صدور رواديد براي خارجي‌ها از سوي دولت امارات بيشتر فيليپيني‌هاي جوياي کار را تا روشن شدن وضعيتشان به جزيره کيش کشانده است.

بنا بر قانون جديد، فيليپيني‌هايي که مايل به اقامت و يا تمديد رواديد حضور در اميرنشين‌ها هستند، بايد مدت يک ماه را در خارج از اين کشور باشند که اين امر بيشتر فيليپيني‌ها را به جزاير ايران و کشورهاي اطراف كشانده است.

يک مقام مسئول در جزيره کيش در اين باره گفت: همه اين افراد در هتل‌ها اسکان داده شده‌اند و بر پايه قوانين ما، اسکان افراد خارجي يا گردشگران خارجي در خانه‌هاي شخصي ممنوع است. اگر آنها به اين اقدام مبادرت کنند پليس آنها را بازداشت و پيش از اخراج، زنداني مي‌کند.
وي افزود: جزيره کيش داراي پنجاه هتل است که تنها ده هتل ظرفيت پذيرش اين افراد را دارد.

اين مقام مسئول گفت: متقاضيان مي‌توانند بدون رواديد در چهارده روز اول در کيش بمانند و پس از آن با پرداخت هشتاد درهم مدت اقامتشان را تا سه ماه تمديد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خیلی اطلاع رسانی به جایی است . من تقریبا 2 هفته پیش در کیش بودم و از این موضوع به شدت تعجب کردم ، ابتدا فکر می کردم که آنها برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد آمده اند و خوشحال شدم ، اما وقتی از مغازه داران پرسیدم همین موضوع رو بیان کردند ،...
اي كاش دولت فيليپين هم به همينگونه با ما ايرانيان ساكن فيليپين رفتار مي كرد. سالانه بسياري از ايرانيان مقيم اين كشور به دليل رفتار بسيار بد اداره مهاجرت فيليپين و عموم دستگاه هاي دولتي مجبور به ترك اين كشور مي شوند.
با سلام
این مقام مسئول که این همه قانون براشون مهم بوده ظاهرا یادشون نیست مه کیش جزء ایران هست و واحد رسمی پول ایران هم ریال ، آقایان تابناکی شما پیگیر بشید آخر چرا ویزای ایران در کیش باید 80 درهم باشد مگر واحد پول ما عوض شده و ما خبر نداریم
هر ساله افراد زيادى از تابعيت هاى گوناگون به كشورهاى حاشيه جنوبى خليج فارس به علت وجود برخى فرصت هاى كارى بهتر از فرصت هاى موجود در كشور اصلى خودشان به اين كشورها مى آيند و پس از يافتن فرصت كارى مناسب مجبور هستند تا نسبت به تغيير نوع ويزاى خود از ويزاى سياحتى به ويزاى كار اقدام كنند كه در برخى موارد مانند كشور امارات ملزم هستند تا كشور را ترک نمايند و به علت نزديک بودن جزيره هاى قشم و كيش و دارا بودن امكانات سياحتى مناسب از جمله هتل هاى متنوع و بازارها و مراكز خريد گوناگون و به علت ارزان بودن سفر به اين جزيره ها در مقايسه با سفر به كشور اصلى خودشان، به اين دو جزيره مسافرت مى كنند كه اين امر يک فرصت طلايى براى رونق بخشيدن به صنعت توريسم در اين دو جزيره فراهم نموده است كه الحمدلله مسئولين اين دو جزيره اعم از مسئولين ادارى و امنيتى و اقتصادى همه امكانات خود را جهت استفاده بهينه از اين فرصت طلايى به كار برده اند. كه نتيجه اين امر وجود شركت هاى فعال ايرانى در زمينه هاى هواپيمايى، توريستى و خدمات هتل ها، صرافى ها و مغازه هاى گوناگون مى باشد همچنين نبايد فراموش كنيم كه هر كدام از اين گردشگران مبالغ زيادى ارز خارجى وارد كشور مى كنند.

در پايان اگر مردم و مسئولين محترم در سرتاسر كشور بتوانند ظرفيت هاى نامحدود بالقوه ايران ما را در زمينه صنعت سياحت فعال كنند ما هيچ وقت احتياج نداريم حتى يک ليتر نفت به خارج صادر كنيم.

قاضى آبادى
استاد رشته سياحت دانشگاه فردوسى مشهد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات