بازدید 5236

آيا گاز موجود در ماءالشعير مضر است؟

کد خبر: ۲۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲ 01 April 2012
محبوبه بهرامي، متخصص تغذيه در پاسخ به اينكه آيا گاز موجود در اين نوشيدني ها تاثير بر ميزان جذب ويتامين هاي آن هم دارد يا نه گفت: يكي ديگر از افزودني هايي كه به منظور جلب مشتري به اين نوشيدني اضافه مي شود "بيكربنات سديم" است كه تحت عنوان گاز شناخته مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي با بيان اين مطلب ادامه داد: مشكلي كه ممكن است با نوشيدني بيش از اندازه ماءالشعير پيش بيايد به دليل وجود گازي است كه به آن اضافه مي شود كه گاز نوشيدني هاي گاز دار مي تواند براي بدن مضر باشد .

بهرامي تصريح كرد: به اين ترتيب اين افزودني به نوشيدني ها فرايند جدا شدن املاح از استخوان ها را تسريع مي كند و مصرف مكررش براي مصرف كنندگان بخصوص بچه ها، زنان در سن يائسگي، جوانان كه نياز داردند از سن 20- 35 سالگي به حداكثر ميزان تراكم استخوان برسند، سالمندان و ميانسالان مضر است.

وي ادامه داد: و اگر مصرف اين نوشيدني به صورت عادت در بيايد ممكن است عوارض اين چنيني را به همراه داشته باشد.

بهرامي در پاسخ به اينكه فرايند تحليل استخواني به چه ترتيب است گفت: فرايند تحليل استخواني به اين ترتيب است كه "بيكربنات سديم" روي بافت استخواني مي نشيند و با مواد و املاح تشكيل دهنده آن تركيب شده و جدا مي شود كه اين فرايند با هر بار استفاده از اين محصول در طولاني مدت عوارض جبران ناپذيري بر استخوان ها و دندان ها مي گذارد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: اگر هر از گاهي در وعده ها و ميان وعده هاي غذايي استفاده شود مشكلي ايجاد نمي كند ولي اگر فرد عادت كند در هر وعده غذايي يا هر زمان كه احساس تشنگي كرد از اين نوشيدني استفاده كند حتما با مشكل مواجه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی