بازدید 55971

افرایش قیمت مسکن تائید شد

کد خبر: ۲۳۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸ 02 April 2012
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطمئن باشید در سال جاری افزایش اجاره بها نخواهیم داشت، گفت: قیمت مسکن در سال 90 افزایش یافت اما این افزایش کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بود.

به گزارش مهر ابوالفضل صومعلو درخصوص وضعیت بازار اجاره بها در سال جاری گفت: هم اکنون با افزایش نرخ سود بانکی و افتتاح یک میلیون واحد مسکونی در سال 91 مطمئن هستیم که می توانیم بازار را کنترل کنیم و افزایش اجاره بها نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال گذشته مسکن بازارهای رقیبی مانند سکه، ارز و بورس داشت و کسانی که قصد داشتند تا زود به بازهی سرمایه برسند، وارد این بازارها شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اما با وجودی که در سال 90 طلا 100 درصد، بورس 35 درصد و ارز 80 درصد افزایش قیمت داشتند اما افزایش قیمت بخش مسکن کمتر از نرخ تورم عمومی بود که علت آن سیاست اصولی دولت در تولید بیشتر مسکن و حمایت از تولید بود، البته عده ای به دنبال این هستند که در بخش مسکن قیمت پیشتاز ارایه دهند و با سوداگری بازار مسکن را به هم بریزند.

وی با بیان اینکه وظیفه دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی این است که تدابیری برای مقابله با سوداگری بخش مسکن اجرا کند، گفت: یکی از تدابیر جدید افزایش نرخ سود بانکی بود، زیرا افزایش نرخ سود بانکی در هر اقتصادی به معنای کنترل تورم است، یعنی اگر یک اقتصاد نیاز به کنترل تورم داشته باشد حتما باید نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند.

صومعلو تصریح کرد: برهمین اساس، در سال 90 که به دلیل نرخ پایین سود بانکی کنترل بازار مسکن آسیب پذیر شده بود و برخی از مالکان نمی پذیرفتند به جای اجاره، رهن دریافت کنند سیاست کنترلی را در بازار اجاره بها اجرایی کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این روند موجب نگرانی شده بود، بیان کرد: دولت برای مقابله با افزایش رهن و اجاره سیاست کنترلی را اجرا کرد و با کمک سازمان تعزیرات و رسانه ها از افزایش بیشتر قیمت اجاره بها جلوگیری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۲
انتشار یافته: ۳۳
مسئله این است..........! دم خروس یا قسم .... ؟!
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه
هر سال اول سال همينو ميگين كه اجاره افزايش نمي يابد ولي بعد از يك ماه مي بينيم كه اجاره ها حتي تا 30 درصد هم افزايش مي يابد. خواهشاً در مورد اجاره خانه صحبتي نكنيد. باشد كه افزايش نيابد.
ایشان خوشحالند که قیمت مسکن دوبرابر نشده است خیلی جالب نیست ؟!
پس قبول دارین که قیمت ارز 80 درصد افزایش داشته؟ یا به عبارت دیگر ارزش پول ملی 80 درصد کاهش داشته. مبارک است!!!
خوب ایشون مستاجر نیستن خبر ندارن! یا محله ایشون کمتر از تورم بوده! ما هر جا دیدیم بالای 30 درصد گرون شده. البته باید دید منظور ایشون از تورم عمومی چیه و اینکه آمار دولت برای تورم رو قبول داره یا نه!
مگه هنوز مسکن جا داره که گرون بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل اینکه معاون محترم در ترهان زندگی نمی کنند اولا سال 90 هیچ کنترلی روی اجاره ها نبود فقط طرحی بود و هیچ صاحبخانه و مشاورین املاکی نه اون طرح اهمیت دادند و نه عملی شد من خودم مستاجرم و بهتر می دونم و در مورد گرانی مسکن هم الان 2 یا 3 ماهه که رقم چشمگیری افزایش قیمت داشته و این که شما بخواهید تائید کنید یا نکنید دست فروشنده هاست نه شما پس خواهشا در سال جدید حرفهای جدید و با ارزش بزنید و عمل کنید
حقوق کارمند دولت 6تا10%
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
حداقل شما ها به موقع همون حقوق ها رو میگیرید... هتل و مراکز تفریحی، کارت خرید، بن لباس و غیره. بقیه دوستان قراردادی شرکت های خصوصی که 6 ماه به 6 ماه 50% حقوق رو میگیرند و هیچ مزایایی هم ندارند...
کی این حرفو می زنه کرایه اینجانب در سال جدید از ابتدای خرداد قرار است 300 هزار تومان اضافه شود و در صورتی که قبول نکنم باید فکر جای جدید باشم
در ابتدای سال 90 در بلوار تعاون در غرب تهران آپارتمان نو ساز متری 1 میلیون 600 هزار تومان بود که در انتهای سال 90 به 2 میلیون 700 هزار تومان رسیده است. افزایش در حدود 70% می باشد که تورم اعلام شده 20% است. طبق اعلان بنگاههای مسکن افزایش در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
نگو و و و و - من خودم رو کشتم نوساز شمال غرب زیر متری 3300 گیر نیاوردم میگی نه یه سری بزن . بعنوان یکنفر که میخواست آپارتمان بخره متراژ کوچک قیمت ها این بود : خیابان دولت کاوه : متری 5.5 تا 6 م - شهران و جنت آباد متری 3.5 تا 4 - نیاوران : متری 6 تا .. تومان . خدا به جوانها رحم کنه . حتی در شرقی های تهران پارس زیر متری 2.700 نبود
كجا بورس 35 درصد افزايش قيمت داشت؟
بنده خدا ،
راست میگه آپارتمان درپونک دراوائل سال گذشته متری 2200بود ولی با محاسبات ایشان که کمتر ازنورم عمومی بود به متر 3700 درپایان سال رسید .
افزایش کمتر از نرخ تورم عمومی کشور بود!!!! این عدد روند افزایش پرداخت اجاره بهای 3 سال گذشته منزلیه که من توش سکونت دارم. 650 هزار تومان - 850هزار تومان - 1 میلیون و 100 هزار تومان. دوتا برداشت از این خبر میشه کرد. یا اینکه تورم اونی که اعلام شده نیست که اینو همه میدونن و یا اینکه مثل همیشه دست گل آمار و ارقام درد نکنه که همه چی آرومه . . . .
تابي جون , اين تيتري كه نوشتيد خودش باعث گروني دوباره مسكن ميشه . لطفا" جو سازي نكنيد با اينجور تيتر نوشتن ها .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
ببینم اگه تابناک ننویسه ارزون میشه ؟ این چه حرفیه .
اینو درست فرمودند. واقعا تورم مسکن کمترین تورم بوده حتی شیر گرونتر شده. ولی اجاره پارسال بد شده بود اونم به خاطر سود بانکی بود
دقیقآ در اهواز و در ... از تابستان پارسال و تا آخر اسفند 91 _ منزل 100 میلیون افزایش قیمت داشته است .
بزار گرون بشه ما که دیگه عادت کردیم
گرونی و تورم که مسئله جدیدی نیست! در مورد چیز دیگه ای حرف بزنید...
نرخ تورم عمومی کدام نرخ است؟ نرخی که بانک مرکزی و مرکز آمار اعلام می کنند و یا نرخی که مردم آن را هر روز به عینه با کم شدن قدرت خرید و افزایش ساعتی قیمتها لمس می کنند!
این همه خانه نوساز خالی درتهران وجوددارد ومالکان آنها حاضربه فروش نیستندیابعبارت بهتراحتکارکرده انددولت چه میکند؟درعمل که هیچ درحرف هم اشاره یی به این وضع نابسامان نمیشود!کنترل قیمتها بدون کنترل قیمت مسکن امکان پذیرنیست
مکر میشود همزمان با گرانی اجناس دیگر و موازی با آن گرانی مصالح ساختمانی و دستمزد ها، قیمت مسکن و اجاره صعود ننماید؟ در کجای دنیا و در کدام مقطع تاریخ اینطور بوده است؟ نیاز به کمی تفکر میباشد.
شب تاريك و بيم موج وگردابي چنين حايل
كجادانند حال ما سبكبالان ساحل ها
خوب راست می گه دیگه ،نرخ رشد مسکن کمتر از نرخ تورمه . فقط مونده که یکی بگه نرخ تورم چقدره؟؟؟؟ پیدا کنید پرتقال فروش را.
برادر گرامي اين مردم گردن همه ما حق دارند ....لطفا كاري بكنيد كه شرمنده اين مردم و
شهدا نشويم
چرا گرون نشده .. تو بهمن ماه از املاکی به ما زنگ زدند و قصد مشارکت داشتند وقتی قیمت زمین رو 11 میلیون گفتیم بسیار استقبال کردند و قرار شد فکرامونو بکینیم .. بطوریکه با خودمون گفتیم قیمت رو حتما پایین گفتیم ... پس از تماس دوباره قیمت رو 18 گفتیم که گفتند اگر 15 مدنظرمون باشه آقای ... قصد خرید کل زمین دارند... که درخواست مهلت خواستیم که قرار شد ظرف یک هفته خبر بدیم ... با این حال با مشورت برخی از دوستان و آشنایان که از بزرگان مسکن ایران هستند به این نتیجه رسیدیم که در تابستان قیمت 22 تا 28 میلیون خواهد .. لذا از فروش منصرف شدیم!!!
یکی از تدابیر جدید افزایش نرخ سود بانکی بود، زیرا افزایش نرخ سود بانکی در هر اقتصادی به معنای کنترل تورم است، یعنی اگر یک اقتصاد نیاز به کنترل تورم داشته باشد حتما باید نرخ سود بانکی افزایش پیدا کند. راستی پس کشور های اروپایی که سود بانکی کم میدهند بیشترین تورم را دارند؟؟؟ البته این هم یک نظریه جدید است. در اقتصاد نوین جها نی
با روند کنونی منتظر افزایش 200 درصدی قیمت مسکن باشید چون ریال در حال بی ارزش شدن است وقدرت خرید ندارد
من دو سال است تغييري در أجاره ندادم ب علت عدم توام پرداخت !؟!؟؟؟ ميتوان گفت تورم صفر است در دوسال گذشته!!!!!!؟!؟؟؟؟؟
من نواب می شینیم
همینو بگم که 15 رهن کرده بودم
29 فروردین باید تمدیدم کنم بنگاهی گفته
نرخ الان 20 تومان شده
این یعنی افزایش 33.33 % اجاره بها
امیدوارم 19 تومان قبول کنه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات