علی مطهری:

احمدی زیر بار برکناری مرتضوی نخواهد رفت

تشخیص اینکه استیضاح یک وزیر کار قانونی است یا خیر بر عهده هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است و این اقدام رئیس جمهور کار نادرستی بوده و خودش یک نوع قانون گریزی است.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰ 07 April 2012
|
18624 بازدید
علی مطهری گفت: ارجاع استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی از سوی رئیس جمهور به هیئت حل اختلاف قوا محدود کردن اختیارات مجلس به شمار می‌رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هیئت حل اختلاف قوا صلاحیت رسیدگی به استیضاح وزیر را ندارد، گفت: تشخیص اینکه استیضاح یک وزیر کار قانونی است یا خیر بر عهده هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است و این اقدام رئیس جمهور کار نادرستی بوده و خودش یک نوع قانون گریزی است.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: استدلال رئیس جمهور این است که انتصاب معاون وزیر از اختیارات وزیر و از وظایف او است در حالی که این استدلال درست نیست، چون در رابطه با اختیارات و وظایف یک مقام اجرائی نمی‌توان قائل به تفکیک شد و وزیر باید ازاختیارات خود به درستی استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: فرض کنید وزیری رضا پهلوی را به عنوان معاون خود منصوب کند آیا اینجا نیز مجلس نمی‌تواند ورود پیدا کند.

مطهری تصریح کرد: فرضا ارجاع استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی به به هیئت حل اختلاف قوا کار درستی باشد و این هیئت نیز رای به حکم برداشتن سعید مرتضوی را بدهد باز رئیس جمهور زیر بار این حکم نخواهد رفت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟