بازدید 3508
۱
تا پایان سال‌جاری

پتروشیمی کردستان بهره‌برداری می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بهره‌برداری فاز اول کارخانه پروشیمی استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۰ 09 April 2012
وعده‌ها: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بهره‌برداری فاز اول کارخانه پروشیمی استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پانا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بهره‌برداری فاز اول کارخانه پروشیمی استان تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: فاز نخست این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سیروس شاه‌غیبی در نخستین جلسه ستاد اردیبهشت معطر استان کردستان که در سنندج برگزار شد عنوان کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های استان است که در سفر مقام معظم رهبری اعتباری بالغ بر 215 میلیون یورو به آن اختصاص یافت.

شاه‌غیبی توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان را از مهم‌ترین خواسته‌های معظم‌له از مسئولان عنوان کرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر 800 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در این استان فعال است که زمینه اشتغال بیش از 17 هزار نفر را فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد از سرمایه‌گذاری‌های استان در بخش صنعت و معدن مربوط به دو سال اخیر یعنی بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان است.

وی به وضعیت صنعت و معدن استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چند واحد کوچک با اشتغال‌زایی 300 نفر در سطح استان وجود داشت که به دلیل وابستگی بیش از حدشان در همان ‌سال‌های نخست پیروزی انقلاب بسته شدند.

به گفته وی کردستان از دوره 10 ساله طلایی اوایل انقلاب که دوران ایجاد زیرساخت‌ها در کشور به دلیل جنگ تحمیلی محروم ماند و فاصله کنونی و معنادار آن با سایر استان‌ها ناشی از خلئی است که در آن دوران برای این استان مرزی پیش آمد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: در سفرهای مختلف دولت به ویژه سفر تاریخی مقام معظم رهبری این فاصله به چشم آمد و زمینه ارتقای بخش صنعت و معدن استان با تأکیدات مقام معظم رهبری و هیئت دولت فراهم شده است.

شاه‌غیبی افزود: در حال حاضر مصوبات سفرهای دولت و سفر مقام معظم رهبری در زمینه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها این فاصله و خلأ را جبران کرده و کردستان را به سایر استان‌های کشور در زمینه شاخص‌های توسعه رسانده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش ازدانشجویان وفارغ التحصیل های بومی استان بیشتر استفاده شود شاید بااین کار درصد بیکاری در استان کاهش یابد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی