بازدید 25932

تغییر شکل میز مذاکرات ایران و 5+1 +تصاویر

میزی که امروز با حضور این هیئت‌ها در مسکو در نظر گرفته شد، با میزهایی که طرفین در استانبول و بغداد دور آن گرد آمدند، شکلی متفاوت دارد.
کد خبر: ۲۵۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۱ 18 June 2012
میز طراحی شده در نشست مسکو بر خلاف نشست‌های استانبول ۲ و بغداد، تداعی کننده عدم تمایل ۱+۵ برای حل مسالمت‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، مذاکرات مسکو پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با حضور هیئت‌هایی از ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل "حلقه طلایی" مسکو برگزار شد.

از نکات قابل توجه این دور از مذاکرات طراحی میز محل نشست می‌باشد.

میزی که امروز با حضور این هیئت‌ها در مسکو در نظر گرفته شد، با میزهایی که طرفین در استانبول و بغداد دور آن گرد آمدند، شکلی متفاوت دارد.

میز نشست مسکو مستطیل طراحی شده و هیئت ایرانی در یک طرف و بقیه هیئت‌ها در طرف دیگر میز قرار گرفته‌اند. در حالی که در استانبول 2 و بغداد میز طراحی شده برای مذاکرات به شکل "دایره" بود.

براساس پروتکل‌های بین‌المللی و اصول و فنون مذاکره، میزهای گرد از تنش‌های طرفین می‌کاهد و تداعی کننده همکاری بین طرفین مذاکره کننده است و این در حالی است که میز مستطیل شکل، در طرفین مذاکره جو رقابت ایجاد کرده و به سخت‌تر شدن نظرات طرفین می‌‌انجامد.

پس از برگزاری نشست ایران و 1+5 در بغداد و توافقات حاصله در این نشست مبنی بر برگزاری دور بعدی مذاکرات در مسکو، نشانه‌های مثبتی از طرف غربی مشاهده نشد و نمونه عینی آن عدم برگزاری نشست معاونان سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

از سوی دیگر مایکل مان سخنگوی اشتون در اظهاراتی متعدد درصدد القای ناکامی این دور از مذاکرات است.








تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۵
مگر میز مذاکرات را روسها نچیدند؟یعنی روسها مخالف حل مسئله هسته ای هستند؟
شاید هم بشه گفت از نظر مسافت فاصله ها رو کم کردن
به نظر من که این بهتره! اون چی بود، اینقد بزرگ بود دایره اش که از این سرش اون سرشو نمی شد دید!
الان لااقل همدیگه رو بهتر میبینن، فکر کنم تاثیرش بیشتر باشه
آيا نوع ساختمان و سالن در شكل ميز موثر نبوده است؟ چون در اين سالن ستون هم وجود دارد و در سالن قبلي ستوني مشاهده نمي شود.
چرا ایران نمی آیند؟!
خب این دفعه که میزبان مذاکرات ، کشور دوست و برادر روسیه است! چگونه این دوستان خوب و تاریخی میهن ما چنین مانع بزرگی بر سر راه موفقیت مذاکرات ایجاد کرده اند؟!!
با همکاری چین و روسیه با غرب هم باید چوب را بخوریم هم پیاز را
اين خبرگزاري اصل موضوع را فراموش كرده و چسبيده به ميز و لباس اشتون و ... بيكارن اينابه خدا!!!
بالاخره اين مذاكرات تو روسيه انجام مي شه خيلي خوش خيالي كه بگيم روسيه درصدد حل مشكلات موجود بين ما و 6+1 باشه .
روسيه يه كاسبيه كه نگو و نپرس...
باسلام :ازاینکه متن کامل خبرها واظهار نظر ها را باز کردید سپاسگذاریم.
هاشیه ها، شکل میزها وآدمهایی که پشت آن میزها می نشینند ولباسشان و....هرچه باشد باید نتیجه درست را ماکسب کنیم،وچنانچه زمان بگذرد کم کم کار به جایی می کشد که مذاکره نیست ودستور از سوی آنها خواهد شد چون تابود 5+1 بود وایران اکنون دو کشور دیگر هم آمده اند ومعلوم نیست هشت کشورباهم متحد نشوند ومارا زیر چالشهای خود قرار ندهند،واگر نپذیرفتیم بمب بارانمان کنند وهرچه بخواهند به مردم خودشان بگویند ومردمشان نیز بگویند حقشان همین است ٰزیرا ایرانیان زیاده خواه هستند درصورتیکه فقط یک حقوق معمولی است که ما میخواهیم....؟؟؟؟
بابا سالن عوض شده.
اینها هم دارن مارو مسخره میکنند مگه مسولان ما علاف هستند که هر دفعه میگن مذاکرات بی نتیجه است فکر میکنند کی هستند؟!؟ هرچی هستند برای خودشونن ما کاری بهشون نداریم ما به فکر پیشرفت کشور خودمون هستیم
باتوجه به محل مذاکرات که روسیه هست وقطعا چیدمان توسط میزبان صورت گرفته نشان از دورویی روسها میباشد که درظاهر خود راطرفدار ما نشان میدهند ودر باطن از کنار این تنشها منافع خود را جستجو میکنند.
حالا چون میز مستطیل شده پس توافق صورت نمی گیرد.؟؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری