بازدید 22124
گفته‌ها و نا‌گفته‌های روزنامه‌های صبح امروز

پیام تبریک ایران برای ولیعهد جدید سعودی

دیگر نیاز نیست از کشورهای دیگر، دلیل اعدام و قتل‌عام ایرانیان را بپرسید. مسئولان ایرانی خود به جای آنان پاسخ می‌دهند. به تازگی یکی از مقامات گفته که اعدام ایرانی‌ها به دلیل ناهماهنگی مقامات سعودی بوده است! حالا هم به آنان تبریک می‌گوییم و هم دعوتشان می‌کنیم.
کد خبر: ۲۵۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲ 26 June 2012
هفته جاری هفته کم خبری است؛ نه اظهارنظر جنجالی‌، نه سفر بدون استقبال و تشریفاتی، نه دیداری در کابل و نه گردن زدن اتباع ایرانی در خاک یک کشور دیگر و نه حتی یک اظهارنظر کوچک درباره مدیریت جهان یا برنامه برای بهبود اقتصاد جهان؛ البته این‌ها همه جای شکر دارد، ولی همین بی‌خبری هم باعث شده روزنامه‌های صبح هر یک به سوی سوق داده شوند.

روزنامه ایران گویا دلش برای روزهای مجادله با هاشمی رفسنجانی تنگ شده و اکنون که آقای رئیس دیدارهای پیاپی در برنامه‌های هفتگی‌اش دارد و چند سخنرانی در هفته را به لیست کار‌هایش افزوده، احتمالا برای ایجاد جنجال با یکی از موتورهای محرک انتخابات آینده، امروز به سراغ مقایسه خصوصی‌سازی دولت نهم و پنجم رفته و‌‌ همان اول با تیتر «اختصاصی سازی دولت هاشمی، خصوصی‌سازی دولت احمدی‌نژاد» تکلیف خوانندگان را مشخص کرده و نوشته که: «به کسانی که دولت کنونی را متهم به انحراف از مسیر خصوصی سازی واقعی می‌کنند، باید حق داد، چرا که خصوصی سازی معنی متفاوتی با اختصاصی ساز دولت سازندگی دارد».

وی ادامه داده: «فساد مالی در جریان واگذاری‌های پس از جنگ، به تصویب قوانین محدود نمی‌شود، چرا که نگاهی کوتاه به اسناد خصوصی‌سازی آن روزهای اقتصاد ایران، نشان می‌دهد در دورانی که مردم به امید آینده پر بار اقتصادی مصیبت‌های پس از جنگ را تحمل می‌کردند، مدیران بسیاری بودند که پول‌های کلانی به یمن همین قوانین به جیب زدند».

این روزنامه جدای از این گزارش که احتمالا در روزهای آینده واکنش‌های مدیران دولت سازندگی را به همراه خواهد داشت، به مانند چند هفته گذشته، وعده پخش کالای ارزان را می‌دهد، این بار به سراغ مرغ رفته که این روز‌ها افزایش عجیب قیمتش صدای همه را درآورده است.

ایران می‌نویسد: «مرغ منجمد با قیمت زیر ۵ هزار تومان از هفته آینده در شبکه منتخب توزیع می‌شود. ۴۰۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۲۵ تیر ماه به مدت ده روز برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز، خرما و لبنیات را با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند».
 
اما به رغم وعده‌های ارزانی دولت، گرانی هنوز هم تیتر بیشتر روزنامه‌هاست که آوردن آن تکرار مکررات است و تنها اظهار مسئولان به وجود گرانی است و راهکاری برای مهار آن نیست؛ برای نمونه، نماینده تفت و میبد گفته و آفتاب یزد هم منتشر کرده که: «دولت موج گرانی را نادیده نگیرد».

یا همین روزنامه از قول باهنر، نائب رئیس مجلس نوشته است: «معضل گرانی برای مردم نزدیک به نقطه جوش است»، ولی این‌ها تنها اظهار نظر است؛ اظهارنظرهایی مبنی بر وجود گرانی که صد البته مردم پیش از این‌ها آن را حس کرده‌اند.

اما گویا کسی نمی‌خواهد از این وادی پا فرا‌تر بگذارد و راهکار یا کاری برای مهار گرانی انجام دهد. حال که صحبت گرانی در روزنامه‌های صبح شد، سخنان مدیر عامل یکی از شرکت‌های اقماری وزارت جهاد کشاورزی درباره پخش خاویار ارزان کیلویی یک میلیون تومانی تا یک سال و نیم دیگر هم در نوع خود جالب بود که روزنامه شرق به آن پرداخت و نوشت: «وعده ارزانی برای یک سال و نیم دیگر، خاویار کیلویی یک میلیون تومان در سفر مردم!».
 
معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه دیروز به شایعات عدم دعوت از پادشاه عربستان به اجلاس غیر متعهد‌ها پاسخ داد و گفت: دعوتنامه رئیس جمهور احمدی‌نژاد برای وی فرستاده خواهد شد. روابط ایران و عربستان که در ماه‌های اخیر به خاطر مسائل بحرین خدشه دار شده بود با اعدام ۱۸ تبعه ایرانی دستگیر شده توسط این کشور به نقطه اوجش رسید. هرچند به نظر می‌رسد، بحرانی بودن این رابطه بیشتر در سطح افکار عمومی و رسانه‌هاست، وگرنه حرف‌های معاون وزارت خارجه که خبر از چیز دیگری دارد.

این معاون وزارت خارجه روز گذشته از فرستادن پیام تبریک برای ولیعهد جدید این کشور خبر داد و در واکنش به افتضاح اعدام هجده ایرانی در این کشور و دروغ سعود الفیصل به صالحی در خصوص اعدام نکردن شهروندان ایرانی گفت: در حالی که در‌‌ همان روز فرمان اعدام آنها صادر شد، تنها گفت که: «این اقدام عربستان نشانگر نوعی ناهماهنگی بین قوای مجریه و قضائیه عربستان است».

وی البته گفت که وزارت امور خارجه ماجرای اعدام اتباع ایرانی را با جدیت پیگری می‌کند، ولی از سخنان عبدالهیان چینی برداشت نمی‌شود. به هر حال ماجرای دعوت پادشاه عربستان در این شرایط برای روزنامه‌های صبح امروز جذاب بود.

قدس عصبانیت خود را از این کار با تیتر «فراخوان دستگاه دیپلماسی از شاه عربستان!» نشان داد و نوشت که دستگاه دیپلماسی کشور سردرگم رفتار می‌کند. ایران هم این خبر را در صفحه داخلی خود کنجاند و نوشت: «دعوت‌نامه رئیس جمهور به پادشاه عربستان تسلیم خواهد شد»؛ آرمان، آفتاب، تهران امروز و روزنامه‌های دیگر هم این موضوع را در اخبار امروز خود گنجانده بودند.

سخنان سردار رادان درباره برخورد با مصادیق بدحجابی در بیمارستان‌ها هم از موضوعات جنجالی صبح امروز روزنامه‌ها بود. هفت صبح نوشت: «هشدار پلیس به پزشکان کراواتی» و گفت به بیمارستان‌ها چند روزی فرصت داده می‌شود تا به وضعیت پرسنل کرواتی و آرایش کرده خود سر و سامان دهند.

سخنان فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره حذف قطعی ۵/۴ میلیون نفر از لیست دریافت یارانه‌ها هم در گزارشی مفصل در ملت ما بازتاب داشت. این روزنامه نوشت: «محمود احمدی‌نژاد می‌گفت، حق مردمان را در جیبشان می‌گذاریم. گفته‌های مسئولان دولتی در طول هدفمندی یارانه‌ها، باعث شد تا مردم هم قبول کنند که یارانه نقدی حقشان است که باید در جیبشان گذاشته شود. اما کمی که گذشت، با وقوع گرانی افسارگسیخته حق مردم نه در جیب که کف دستشان گذاشته شد. آنها که معتقد بودند در بهترین شرایط اقتصادی هستیم، حالا سخن از حذف ۵/۴ میلیون ایرانی می‌گویند که فرقشان با دیگران، کار و تلاش بیشتر برای کسب درآمد بیشتر است».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۹
انتشار یافته: ۱۱
البته این چیزها دیگر برای ما رنگ تازه ای ندارد ...
هنوز خاطره تلخ کشتار حجاج را از یاد نبرده ایم ...
اینها همه چیز را به نیاتشان می فروشند .
عربستان خصومت خودش رو با ایران علنی کرده و شمشیر رو از رو بسته. ما به ولیعهدش تبریک میگیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
هیچ ایرانی نیست که دل خوشی از عربستان داشته باشه اما به نظر من این مسائل تبریک و غیره جز مسائل دیپلماتیکه و باید رعایت بشه نمی تونیم با همه کشورها سر جنگ داشته باشیم
ما که حق مان را کف دستمان گرفتیم
پول نفتمان را هم گرفتیم
پول نانمان را هم گرفتیم
به تازگی پول شیرمان را هم می گیریم
دیگه از این بهتر چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من واقعا بگم این حرف تبریک یعنی چی انقدر لی لی به لا لای این سعودیها نزارین.
یعنی آدم دوست داره سرشو بکوبه به دیوار
آخه این چه وضعیه که ما داریم؟
به جاي توجه خاص به كرواتها به مشكل فقدان داروي بيماران سرطاني و تالاسمي و ام اس و هزينه هاي گزاف ان توجه كنيد اقايان دلسوز اين بيماران در چند قدمي شما هستند
یعنی خاک تو سرمون با این سیاست خارجیمون
با اونا که باید دوست باشیم ، دشمنیم و با اونا که باید دشمن باشیم دوستیم.
واقعا از خودم خجالت میکشم....
واقعا شرم آوره من نمی دونم مسئولین ما برای چی انقدر با وجود تورم و گزفتاریهای مردم بازهم از راههای دیگه مردم راتحت فشار بیشتر قرار می دهند مثلا نزدن کروات پزشکان یعنی گفتن حرف زور . کروات نه فیلم و نه ماهواره و نه اینترنت بدونه فیلتر هست که بخواد فساد اخلاقی و یا گسستگی خانواده وووووو بیاره
چرا دغدلی رو سر پزشکان و مردم خالی میکنین
واقعا تاسف باره که پزشکی که چندین سال زحمت کشیده در خارج وایران درس خوانده والان به خاطر مردم برگشته ومشغول به خدمت هست ایمطور برخورد بشه
مرغ منجمد با قیمت زیر ۵ هزار تومان از هفته آینده در شبکه منتخب توزیع می‌شود!!!!!!
همین مرغ منجمد در نمایشگاههای بهاره شب عید کیلویی 3150 تومان عرضه میشد - حالا افتخار میکنیم که از 5هزار تومان کمتر میدهیم - راستی شما که حسابتون خوبه بگید از 3 هزار به 5 هزار میشه تورم یه رقمی یا دورقمی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی