بازدید 26906
هشدار فرمانده سابق نیروهای «بدر»:

عراق در مقابل ترکیه خواهد ایستاد

آشکار شدن بیش از پیش دخالت ترکیه در ناآرامی‌های سوریه و حمایت‌های این کشور از گروه‌های مسلح مخالف دولت اسد، اندک اندک واکنش دیگر کشورهای منطقه را برمی‌انگیزد. در آخرین مورد، فرمانده سابق نیروهای بدر عراق نسبت به این ماجرا به ترکیه هشدار جدی داده است.
کد خبر: ۲۵۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸ 01 July 2012
آشکار شدن بیش از پیش دخالت ترکیه در ناآرامی‌های سوریه و حمایت‌های این کشور از گروه‌های مسلح مخالف دولت اسد، اندک اندک واکنش دیگر کشورهای منطقه را برمی‌انگیزد. در آخرین مورد، فرمانده سابق نیروهای بدر عراق نسبت به این ماجرا به ترکیه هشدار جدی داده است.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، «هادی العامری»، فرمانده سابق نیروهای بدر وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق ـ که اکنون وزیر حمل و نقل این کشور است ـ در اظهاراتی نسبت به دسیسه جدید ترکیه در منطقه به شدت هشدار داد.

بنا بر این گزارش، وی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ۱۹۲۰ عراق علیه ارتش اشغالگر انگلیس در میان هزاران تن از هوادارانش در شهر «دیوانیه» در جنوب عراق سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: دلیل و علت اصلی مشکلاتی که اکنون فرایند سیاسی عراق با آن روبه‌رو شده، روشن است؛ این مسأله با توطئه جدید [ترکیه] در سوریه بی‌ربط نیست.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین افزود: از کشورهای عربی در شگفتم که غیرت در آنان مرده است. امروز ترکیه اعراب را تهدید می‌کند، به گونه‌ای که یک کشور عربی به نام سوریه را به حمله تهدید کرده، ولی هیچ کشور عربی تکان نمی‌خورد یا سکوت خود را نمی‌شکند. آیا اگر ایران یک کشور عربی را تهدید می‌کرد، باز هم شما ساکت می‌نشستید؟!

«هادی العامری» در ادامه گفت: بنده به دولت ترکیه اعلام می‌کنم، ما در برابر هر گونه تجاوز شما به سوریه ساکت نخواهیم نشست و به هیچ کشوری در جهان اجازه نمی‌دهیم به یک کشور عربی تجاوز کند. ما در کنار حکومت و ملت سوریه در برابر هر گونه توطئه خارجی به رهبری ترک‌ها می‌ایستیم. ترک‌ها باید این مسأله را دریابند.

فرمانده سابق نیروهای بدر وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان گفت: اگر ترکیه در عراق به دنبال منافع است و می‌خواهد با دولت عراق شراکت کند، باید دست از دسیسه علیه سوریه بردارد؛ این نظر ماست، در غیر این صورت به کسی که به دنبال دست‌درازی دست درازی به سوریه است، اجازه ورود به عراق را نخواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۱۵
درود بر تو

این ترکا رو باید یکی از توهم دربیاره
هنوز تیر ترکش ما بهشون نخورده، والا اینقد شاخ و شونه نمی کشیدن
اقا هرچه این کشورهای به اصطلاح اسلامی به جان یکدیگر بیفتند ، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی به نفع کشور های تولید کننده جنگ افزار می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
پس اگر یک کشور اسلامی دیگر به کشور ما تجاوز کرد ما به جان هم نیفتیم که حال کشور های تولید کننده جنگ افزار را بگیریم.
askari
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
سخن شما متین،ولی امثال ترکیه و عربستان هم باید اینو بفهمن
اين فرمانده چيزي رو كه نميدونه اينه كه دست تركيه نيست كه اين سياست رودرباره سوريه دنبال كنه يانه,ازتركيه خواسته شده واين نقش ازجانب آمريكاداده شده كه اين سياست رواتخاذكنه.انتظارفرمانده سابق بدر ازتركيه دور از واقعيته.تاآمريكانخواد,ازتركيه چنين چيزي خواستن نتيجه اي نداره.اين فرمانده بايد درك كنه كه تركيه خودش هم بخوادسياستهاش روتغيير بده كار راحتي درپيش نداره چون بايدآمريكاهم رضايت بده
اين اقاي اردوغان فكر كرده شده هيتلر.
هزار آفرین بر این سردار مسلمان که این چنین موضع زیبایی در قبال دولت های پلیدی چون ترکیه دارد
خط مقدم و قرمز ایران ،حزب الله و سوریه هست پس باید برنامه ریزی کنیم که همه متحدان ایران در مقابل همه متجاوزان به این خطوط، اعلام مواضع جنگی کنند.
این کشور های تولید اسلحه با انداختن مسلمان ها به جون هم خوب درآمد کسب میکنند والا
این ترکا هم زیادی ادعا بازی در میارن اگر قدرت داشتند pkk ها را از کشورشون بیرون می کردند!
"آشکار شدن بیش از پیش دخالت ترکیه"!!!؟؟؟
تركيه از اول اغتشاشات سوريه شمشيرش رو از رو بسته بود...
چه عجب بلخره یکی از عراق واکنش نشون داد اگه عراق با ما باشه ترکیه نمی تونه هیچ غلتی بکنه زنده باد سرانی که خود شونو به غربی ها نمی فروشند زنده باد ایران
هر دوتون ک نظر دادین خیلی گلین ولی بیشتر از گل بودن ساده
چه عجب یکی صداش در اومد
این یه اشتباه و فریب بزرگ است جنگ مسلمان با مسلمان و برادر کشی. مکری است بزرگ که همیشه استکبار بر سر ما مسلمانان می آورد. از سرمایه های انسانی و مالی مسلمانان برای نابودی خودشان.
به نظر بنده ترکیه توان نظامی حمله به سوریه را ندارد. این قبیل تحرکات بیشتر ناشی از فضاسازی های تبلیغاتی و رسانه ای این کشور برای تضعیف روحیه دولت سوریه بوده است. ترکیه چندین بار سوریه را به مداخله نظامی تهدید کرده ولی تازه به یادش افتاده که در مرز با این کشور نیرو و تجهیزات مستقر نماید. این هم از عجایب جنگ است!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها