دفاع 5 دقيقه‌اي توكلي از اعتبارنامه‌اش

کد خبر: ۲۵۵۳۶۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸ 03 July 2012
|
10615 بازدید
پس از اظهارات مخالفان و موافقان تايي اعتبارنامه توكلي وي در عرض 5 دقيقه به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در جلسه علني امروز(سه شنبه) مجلس شوراي اسلامي احمد توكلي نماينده مرم تهران، ري شميرانات و اسلامشهر در خانه ملت كه اعتبار نامه وي تا امروز تصويب نشده بود در دستور كار جلسه نمايندگان قرار گرفت.

پس از اظهارات مخالفان و موافقان تاييد اعتبارنامه توكلي نوبت به وي به عنوان نماينده اي كه اعتبارنامه اش مورد اعتراض قرار گرفته در جايگاه حاضر شد و در حال كه 30 دقيقه وقت براي دفاع از اعتبار نامه خود داشت در عرض كمتر از 5 دقيقه با جملات كوتاه جايگاه را ترك كرد.

وي در دفاع از اعتبارنامه خود گفت:‌ يكي از معترضين متولد 54 است همان سالي كه من در زندان شاه در بند بودم  به جرم دفاع از حقوق ملت و يكي ديگر متولد 59 است همان زماني كه من با هاشمي رفسنجاني و شهيد رجايي در مقابل بني صدر مي جنگيديم .

توكلي در ادامه تصريح كرد:‌ من حرفي نمي زنم گزارش كميسيون تحقيق را شنيديم دوستان نيز در دفاع از من حرف زدند فقط يك نكته مي خواهم بگويم تاكيد مي كنم من از مبارزه با فساد، استبداد قانون شكني و رانت خواري دست نخواهم كشيد و اين كار را براي نجات مردم و نجات اسلام ادامه خواهم داد.

وي همچنين افزود: اتهاماتي كه عليه من زده شد پاسخ نمي دهم چرا كه ميدانم توسط كساني انجام شد كه اهداف سوء را دنبال مي كنند.

توكلي پس از اين سخنان جايگاه سخنراني را ترك كرد.

نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي به عنوان معترض به اعتبارنامه احمد توكلي، ‌ايراداتي را به مدرك تحصيلي، عضويت در هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي، استفاده از ارز تحصيلي، زمين مربوط به مدرسه شهرك غرب و مصاحبه اخير سايت الف با سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا وارد كرد و در اين زمينه اسنادي را ارايه كرد.

به گزارش ايسنا، در همین حال حجت‌الاسلام سيدمهدي موسوي‌نژاد كه در جريان بررسي اعتبارنامه احمد توكلي به معترض به اعتبارنامه وي سخن مي‌گفت، اظهار داشت: احمد توكلي از جمله نمايندگاني است كه با وجهه‌سازي و پنهان كردن واقعيات و سوء استفاده از اعتماد مردم به مجلس راه يافته و با آبروي افراد بازي كرده است. ايشان با رسانه‌اي كردن ادعاهاي خود پيش از اثبات آنها، موجبات هتك حيثيت افراد را فراهم كرده در حالي كه خود را متشرع مي‌داند.

وي با تشكيك در نحوه كسب مدرك تحصيلي توكلي خاطر نشان كرد: اينكه آموزش عالي تاييد كرده آقاي توكلي دكتراي پژوهشي دارد، حرفي نيست، ولي تخلفاتي در سير آن صورت گرفته، ايشان با سوء استفاده از موقعيت اداري و اجتماعي خود، بورسيه تحصيلي براي كارشناسي ارشد در انگلستان گرفته و بدون طي آن مدرك دكترا دريافت كرده است.

موسوي‌نژاد، كه در خلال سخنان خود، اسنادي را در تابلوي مجلس نمايش مي‌داد، به نامه‌ توكلي خطاب به معين وزير وقت آموزش عالي اشاره كرد و گفت: ايشان در تاريخ 25 /8/ 71 خطاب به معين نوشته كه چون در خرداد آينده تحصيل در مقطع كارشناسي‌اش به پايان مي‌رسد، مصمم است اگر امكان فراهم شود در مقطع كارشناسي ارشد در يكي از كشورهايي كه از اعتبار بالايي برخوردار است ادامه تحصيل دهد در واقع ايشان يك سال پيش از فارغ‌التحصيلي بدون شركت در كنكور، درخواست بورس كرده در حالي كه اخذ بورسيه تحصيلي نيازمند طي مراحل مختلف و موفقيت در آزمون كارشناسي ارشد است.

وي اضافه كرد: ‌احمد توكلي ادعا كرده كه به دستور مقام معظم رهبري بورسيه شده و در مقطع كارشناسي ارشد سال 71 پذيرفته شده است، اما نامه ايشان به وزير آموزش عالي نشان مي‌دهد كه آقاي توكلي در سال 71 مشغول تحصيل در رشته كارشناسي بوده و طبق اذعان خود ايشان، در خرداد 72 فارغ‌التحصيل مي‌شد، همچنين در يادداشتي به تاريخ 11 /7/ 72 به امضاي احمد توكلي وجود دارد و توسط گلپايگاني وزير وقت آموزش عالي، دستور اقدام فوري براي آن صادر شده، آمده كه معين وزير وقت آموزش عالي در سال گذشته به دستور رهبري به احمد توكلي بورسيه داده و اين نشان مي‌دهد كه ايشان در زمينه رسيدن به اهداف خود از جايگاه رهبري استفاده سوء كرده است.

نماينده مردم دشتستان ادامه داد: ذيل دستور وزير آموزش عالي براي اقدام فوري در بورسيه احمد توكلي، معاون وقت دانشجويي عنوان كرده كه اعزام بدون كنكور ممنوع است اما با اعمال فشار از سوي احمد توكلي، وزير به معاونت دانشجويي دستور ترتيب اثر داده و پس از آن معاونت دانشجويي در تاريخ 13 /7/ 72 به دليل اينكه ايشان كنكور نداده امكان بورسيه نيست اما با تاكيد مجدد وزير، معاون دانشجويي به اداره امور بورس‌ها نوشته كه با توجه به دستور وزير در اين باره اقدام شود. در ادامه اين سير، مديركل بورس در نامه‌اي به تاريخ 17 /7/ 72 اعلام كرده كه احمد توكلي براي اعزام جهت تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه ناتينگهام انگلستان معرفي مي‌شود در واقع احمد توكلي ظرف پنج روز و با نقض قوانين، زمينه بورسيه را براي خود فراهم كرده، اما او چگونه مي‌تواند پاسخ تضييع حقوق جواناني كه پشت درهاي بسته بورسيه بودند را بدهد.

موسوي‌نژاد همچنين يادآور شد: آقاي احمد توكلي در همان زمان در نامه‌اي متعهد مي‌شود در مقطع كارشناسي ارشد در هيچ يك از دانشگاه‌هاي كشور مشغول تحصيل نيست در حالي كه ايشان در اطلاعات فردي خود نوشته كارشناسي ارشد را از دانشگاه شهيد بهشتي گرفته است، اين در حالي است كه ايشان براي مقطع كارشناسي ارشد بورسيه شده بود. همچنين طبق مجوزي كه آقاي احمد توكلي داشت، ايشان بايد در 15 ماه اقامت خود مدرك كارشناسي ارشد در دريافت مي‌كرد در حالي كه در يازده ماه مدرك دكترا گرفت، چطور ايشان بدون گذراندن كارشناسي ارشد در مقطع دكترا پذيرفته شده است؟

وي با اشاره به سند ديگري درباره تعيين محل خدمت احمد توكلي خاطر نشان كرد: در نامه‌اي از سوي دفتر مديركل ارزش‌يابي به دانشگاه شهيد بهشتي آمده كه اين دانشگاه محل خدمت وي تعيين مي‌شود در حالي كه ايشان كمتر از يك سال در انگليس بوده؛ بنابراين نمي‌توانسته كارشناسي ارشد و دكترا را بگذراند. ضمن اينكه بر اساس گفت‌وگوهاي ايشان با خبرگزاري‌ها مي‌توان نتيجه گرفت مدرك ايشان معادل دكتراست،‌بنابراين حضورش در دانشگاه شهيد بهشتي و استفاده از حقوق و مزاياي هيات علمي اين دانشگاه غيرقانوني بوده است.

نماينده مردم دشتستان در ادامه به موضوع استفاده از ارز تحصيلي متاهلي توسط احمد توكلي اشاره كرد و گفت: به احمد توكلي مجوز داده شده بود سه فرزند از هفت فرزند خود را به همراه خود ببرد و از مزاياي بورس استفاده كند، اما همسر و فرزندان وي در تهران به سر مي‌بردند در حالي كه ايشان در نامه‌اي درخواست كرده ارز متاهلي به او داده شود، ضمن اينكه ايشان 38 ماه ارز متاهلي دريافت كرده ،‌در حالي كه يازده ماه در خارج از كشور بوده است.

موسوي‌نژاد به سند ديگري در پرونده احمد توكلي اشاره كرد و گفت: دستخطي از احمد توكلي به تاريخ 28/ 12/ 74 خطاب به اداره‌كل گذرنامه وجود دارد كه درخواست ثبت ورود و خروج در گذرنامه را كرده كه اين بيانگر صوري بودن ورود و خروجش براي استفاده از ارز است. همچنين ايشان مطابق تعهدنامه به اداره بورس گفته كارمند رسمي هيچ وزارتخانه و موسسه دولتي نيست در حالي كه طبق نامه سال 75، شروع به كار مجددش در رياست‌جمهوري اعلام شده كه نشان مي‌دهد قبل از آن در آنجا كار مي‌كرده است.

وي تصاحب املاك را از اقدامات ديگر توكلي عنوان كرد و گفت: توكلي در سال 70 براي خود و شركايش بيش از سه هزار متر مربع زمين و با مبلغ وقت 185 ميليون تومان در شهرك غرب از بنياد مستضعفان خريداري كرده كه اكنون ارزش اين زمين ميلياردها تومان است. ايشان گفته زمين و ساختمان وقف است و به دستور مقام معظم رهبري از بنياد به صورت قسطي خريداري شده ، چطور ملكي كه بعد از سالها قسطش پرداخت نشده وقف شده است؟ آيا وقف اين مدرسه نيز مثل وقف دانشگاه آزاد است. همچنين دفتر رهبري نيز اين موضوع را تكذيب كرده است.

نماينده مردم دشتستان در مجلس در ادامه يادآور شد: احمد توكلي در سال 76 براي تاسيس روزنامه فردا مبلغ 600 ميليون وام از وزارت ارشاد گرفته كه اين مدرك عودت داده نشده همچنين ايشان با ارتباطي كه با ستاد اجرايي فرمان امام داشته، ملك سه طبقه‌اي در خيابان آبان گرفته، اينكه او چنين ملكي گرفته، يك مساله است و اينكه ادعا كند پاك‌ترين فرد است، موضوع ديگري است.

موسوي‌نژاد، در ادامه به مصاحبه سايت "الف" منصوب به احمد توكلي با سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اشاره كرد و گفت: اين مصاحبه در حالي انجام شده كه آمريكا خصمانه‌ترين رفتار را عليه ايران داشته و آقاي توكلي حداقل بايد در اين رابطه موضع مي‌گرفت و از سايت الف تبري مي‌جست. ضمن اينكه اين سوال مطرح است كه چطور يك سايت داخلي مي‌تواند با يكي از مسئولان بلندپايه ايالات متحده مصاحبه كند.

وي خاطر نشان كرد: احمد توكلي در مصاحبه‌ها و نقدهاي خود به سايرين احترام نگذاشته و با خودبرتربيني، خود را حق و ديگران را باطل مي‌بيند. ايشان همچنين بارها با سوء استفاده از قدرت رسانه‌اي خود، پيش از آنكه اتهامي ثابت شود نسبت به انتشار مطالب سوء عليه ديگران اقدام كرده و من از نمايندگان تقاضا دارم با توجه به موارد مطروحه و مستندات ارائه شده، مطابق تحليل و تشخيص خود درباره اعتبارنامه ايشان اقدام كنند.

نماينده مردم دشستان در مجلس در پايان با بيان اينكه نبايد اعتراض وي را به جريان ديگري تسري داد، خطاب به نمايندگان گفت: توكلي تابلوي نظام نيست و نظام مقدس جمهوري اسلامي مستحكم‌تر از اين است كه با چنين مسائلي به آن خدشه وارد شود و آسيب ببينند، بلكه بزرگتر از اينها مسير كج و انحرافي را رفتند و اتفاقي نيفتاده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات