بازدید 79751

شرط روسیه برای موافقت با حق غنی سازی ایران

هرچند مذاکرات ایران و 1+5 در سطح مقامات عالیرتبه فعلاً متوقف شده، اما گفت و گوها در سطوح فنی و کارشناسی همچنان در جریان است. در این شرایط، اکنون دولت روسیه ضمن اظهارنظر درباره روند مذاکرات هسته ای ایران، شرط خود را برای حمایت از حق غنی سازی ایران اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۵۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸ 05 July 2012
هرچند مذاکرات ایران و 1+5 در سطح مقامات عالیرتبه فعلاً متوقف شده، اما گفت و گوها در سطوح فنی و کارشناسی همچنان در جریان است. در این شرایط، اکنون دولت روسیه ضمن اظهارنظر درباره روند مذاکرات هسته ای ایران، شرط خود را برای حمایت از حق غنی سازی ایران اعلام کرده است.

به گزارش «تابناک»، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز رضایت کشورش از نتایج نشست فنی استانبول، اظهار داشته در صورت موافقت ایران با کنترل کامل جامعه بین المللی بر برنامه هسته ایش، روسیه از حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران حمایت می کند.

مذاکرات فنی میان هیئت های ایران و گروه 1+5 روز سه شنبه در استانبول برگزار شد و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر، طرفین در نهایت به توافق رسیدند که به زودی نشست دیگری در سطحی بالاتر، میان علی باقری، معاون شورای عالی امنیت ملی ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.

روز گذشته، سخنگوی کاترین اشتون با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات استانبول تنها بر جنبه های فنی متمرکز بوده است.

اما در واکنش به این نشست، وزیر خارجه روسیه اظهار داشته هرچند هنوز اختلافاتی میان طرفین موجود است، اما مسکو از نتایج این گفت و گوها رضایت دارد.

ریابکف همچنین در گفت و گویی در همین رابطه، به خبرگزاری «اینترفاکس» گفته: «نمی توانم بگویم به نوعی پیشرفت مهم یا قطعی دست پیدا کرده ایم»؛ اما با این حال، اشار کرده که نمی توان از شکست در این مذاکرات نیز سخن گفت. وی گفته زمینه هایی وجود دارد که می توان بر اساس آن ها، از پیشرفت مشخص صحبت کرد.

ریابکف در بخش دیگری از سخنانش به تلاش ایران برای رسمیت بخشیدن به حق خود در غنی سازی اورانیوم اشاره کرده و گفته در صورتی که ایران اجازه نظارت کامل جامعه بین المللی بر برنامه هسته ایش را بدهد، مسکو تمایل دارد از این حق ایران حمایت کند.

وی در این رابطه گفته: «حق غنی سازی اورانیوم و به رسمیت شناخته شدن این حق، باید در مقابل کنترل کامل جامعه بین المللی بر برنامه هسته ای ایران، به این کشور داده شود».

این سخنان در حالی ابراز می شود که مطابق معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان. پی. تی) هر کشوری حق دارد در چارچوب قوانین آژانس بین المللی، غنی سازی اورانیوم را در هر سطحی با مقاصد صلح آمیز انجام دهد.

ایران نیز از جمله کشورهایی است که این معاهده را امضا کرده و بازرسان آژانس نیز در حال حاضر بر تمامی مراکز غنی سازی ایران نظارت و کنترل کامل دارند.

با این اوصاف، دقیقاً مشخص نیست منظور ریابکف از «نظارت و کنترل کامل» جامعه بین المللی چیست؛ زیرا اگر منظور حرکت در چارچوب ان. پی. تی باشد که ایران هم اکنون نیز به آن پایبند است؛ اما اگر نظارت و کنترل هایی فراتر از آن مدنظر باشد، این اجازه تنها به طور داوطلبانه می تواند به آژانس داده شود و اساساً نباید تأثیری بر حق غنی سازی توسط کشورها داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۹۷
انتشار یافته: ۱۰۳
معنیش اینه که ایرانیا حق کنترل آزمایش و یا ساخت دستگاه جدید بدون اجازه از آقایون رو نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
این مثلا جامعه (بخوانید جنگل) بین المللی چرا کوچکترین نظارتی بر رژیم کودک کش اسرائیل هند و پاکستان که هر سه رسما و علنا اعلام کردن بمب اتم دارن نداره ؟ !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
خیلی راحت میشه پذیرفتش و بعد زیرش زد
به انحاء مختلف
درست مثل خودشون
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
این روسیه از آمریکا بدتره آخه یکی نیست به این ها بگه خود شماها(غرب و شرق) چقدر به قوانین بین المللی پایبندید؟ این همه کلاهک هسته ای که شما ها دارید برای صلح جهانی تهدید نیست ولی غنی سازی 20% در ایران آن هم با نظارت کامل آژانس تهدیده؟
انشاله مثل زمان جنگ که با هر زحمت و هزینه ای شاخ دو ایر قدرت شرق و غرب رو شکستیم، این بار هم حق خودمون رو می گیریم.
به نظر من ایران باید در مذاکرات بحث عدم اشاعه و کاهش کلاهک های هسته ای را در دستور کار قرار بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
یعنی اینکه اون چیزی که گروه مخالف می خوان رو روسیه بیشتر می خواد هم پروتکل الحاقی هم بازرسی از همه چیز و همه جا و همه کس . اگر قرار بود ایران زیر بار این حرفا بره پس چرا ده سال وقت این کشور صرف تحریم شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
باید پرسید از حمایت روسیه در عمل چی گیر ما میاد؟! اونچه که مهمه اینه که موانع کار مرتفع بشه تحریم ها لغو بشه ... اگه بناست امتیازی بدیم منطقی اش اینه که گرهی از کار خودمونم باز بشه و گر نه بذار زورشون و بزنن ما بهتره کوتاه نیایم.
ایران باید روی اصل اقدام مساوی متقابل تأکید کند. مثلاً اگر قرار است ایران تن به «کنترل کامل جامعهٔ بین‌المللی» بدهد، باید سایر کشورهای هسته‌ای، به خصوص خود روسیه و آمریکا، هم همین کار را انجام دهند. اگر قرار است غنی‌سازی در ایران متوقف شود، سایر کشورها هم باید آن را متوقف کنند.

دلیلی ندارد بیخود و بی‌جهت امتیاز بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
قشنگه اما خودتم میدونی شدنی نیست
شرط کاملا مشخص هست که چه چیزی هست.اجرای کامل پروتکل الحاقی.حتی صمیمی ترین دوستان امریکا یعنی المان و زاپن هم پروتکل الحاقی را اجرا میکنند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
در سال ۲۰۰۶ وقتی ایران داشت پروتکل الحاقی را اجرا می‌کرد پروندهٔ ایران را به شورای امنیت فرستادند. آن‌ها مشکلشان شفافیت نیست، بلکه وجود این تکنولوژی در ایران است.
ناشناس
| United States |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
دقیقا منظور همینه (پروتکل الحاقی) اما تا الآن ما همیشه مخالفش بودیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
شما که انقدر خوب از شرایط خوب سر در میاری میشه ما رو روشن کنی که ارباب آمریکا یعنی اسرائیل چرا هیچ پیمان و پروتکلی رو امضا نمیکنه و هیچ کس هیچ کاری بهش نداره ؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
يادمان باشد كه صميمي ترين دوست امريكا يعني رژيم صهيونيستي با وجود داشتن مقادير زيادي كلاهك هسته اي حتي عضو اژانس بين المللي انرژي اتمي هم نيست!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
جناب امید غربیها به اندازه کافی زبانشان دراز است. شما لازم نبود به کمکشان بیایی. ضمن اینکه همه این قوانین و پروتوکولها بهانه است. اینها می خواهند به بهانه پروتوکل الحاقی سر به هر جایی که به فکرشان رسید به بهانه و بی بهانه بکشند. آن وقت می شود با این وضع دم از استقلال و دفاع از این کشور زد. آیا آنها هم مثلا به ایران اجازه می دهند که هر وقت خواست برود و پرونده های پنتاگون را بررسی کند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
ژاپن و المان شکست خورده های جنگ جهانی دوم هستن و از اون موقع تسلیم اروپای پیروز و امریکا برادر.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
دقیقا من با نظر محمد موافقم این مثل روز روشنه ایران باید شفافیت برای مردم جهان ایجاد بکنه با رسانه ای کردن هر گامش، جزئیات جلسه رو زنده پخش بکنه تا دنیا بفهمه اونها با ایران جنگ دارن و نه ایران با اونها و اون چیزی که تو جلسه به توافق می رسند و اون چیزی که نتیجه گیری می کنند و اون چیزی که بعدا ازش در میاد (بعد از اینکه اسرائیلی ها توش دست کاری کردن) با هم متفاوتن و این اسرائیله که مشکل ایجاد میکنه با عرب ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
خب اگه ایرانم میخواست دوست صمیمی آمریکا باشه و جلوی زورگوییش توی خاورمیانه نایسته پروتکل الحاقی را امضا میکرد چونکه زیانی براش نداشت
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
با نظر محمد موافقم بعلاوه اینکه اینها کلا با پیشرفت ایران مخالفند، اینها دنبال یه کشور عقب افتاده وابسته و نوکر صفت مشابه کشورهای عرب منطقه هستن و به کمتر از آن هم رضایت نمیدن !
آمریکا از انگلیس بدتر ؛ انگلیس از آمریکا بدتر ؛ و روسیه از همه اینا بدتر .
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
آقا به خدا قسم به روسیه و چین اعتماد نکنید !!
اینها به ملت خودشان هم رحم نمی کنند چطور انتظار دارید تا آخر از ما حمایت کنند؟؟؟
اینها ملت های با چشم و دل گرسنه هستند ! غیر قابل اعتمادند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
چین از همه اینها بدتر ,عربستان از کلشون بدترو...
روسیه ، همیشه در مواقع حساس پشت ما رو خالی کرده .
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
دردنیای کنونی کی پشت هم ایستاده فقط کشورها به منافعشون فکرمیکنن ماهستیم که میگیم کشور برادر مسلمان خادمین حریمین شریفین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
عدم تحویل S300 یکی از مواردشه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
روسیه خائن ؛ کم کم داره پشت سوریه هم خالی میکنه .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
روسیه مدل سیاستش اینه،یک کشور مخالف غرب رو حمایت میکنه و وقتی اون کشور تبدیل به یک مشکل بزرگ برای غرب شد اون کشور رو با قیمت بالا میفروشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
ایران که اجرای کامل پروتکل را اجام میده پس نظارت و کنترل کامل مشکلی نیست
تمام مصیبتها از سر دوستی با روسیه هست...کاش روسیه بی خیال ایران بشه و مردم به راحتی زندگی کنن.
روسیه خائن !
هر موقع تو اجازه دادی که جامعه بین المللی از برنامه های هسته ای نظامی تو سر در بیاره و هرموقع تو سلاح های اتمی خودتو نابود کردی ما هم برنامه صلح آمیز هسته ای مون رو تعطیل میکنیم .
انگلیس روباه پیر ؛ روسیه هم روباه جوان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
انگلیس روباه پیر- روسیه کفتار جوان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
بهتره بگی :
روسیه کفتار میانسال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
روسیه به مراتب ، مکار تر از انگلیس است .
پس نتیجه میگیریم :
انگلیس روباه بازنشسته و روسیه روباه پیر .
روسیه خودش با داشتن صدها کلاهک اتمی ؛ داره برای ما تعیین تکلیف میکنه !!!!!!
چه پر روعه این روسیه !!!!!
تا کی می خواهیم باور کنیم که روسیه حامی ایران است. تا کنون تمام بخشنامه ها در شورای امنیت با رای موافق روسیه جهت تحریم ایران بوده است. روسیه تنها نگاهش به باج هایست که از آمریکا می خواهد دریافت کند و فقط نرخش را دارد بالا می برد. در تاریخ ایران هیچگاه روسیه به نفع ایران گامی بر نداشته است.
پاسخ ها
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
برادر چه کسی گفته روسیه حامی ایرانه؟!! برعکس دشمن تر از اون یا شاید به همون اندازه ش آمریکاست. منتها بحث مانور در سیاست بین المللی هست و این مهارت ما رو می رسونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
کلی از این بخش نامه ها هم به خاطر چین و روسیه اجرا نشده البته اون هایی رو هم که موافقت کردن تحت فشار آمریکا و اینگلیس بوده. البته این به این معنا نیست که باید چشم بسته به روس ها اعتماد کنیم
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
تازه پس از 20 سال باج گیری و تامین تجهیزات نیروگاه اتمی با 6 برابر قیمت واقعی آن,آیا باید هنوز ساده لوحانه به این شریک دزد و رفیق قافله اعتماد کرد ؟ پس کی می خواهیم از خواب خرگوشی بیدار شویم؟
به نظرم منظورش نظارت به هر چیزی باشه که اونها بخوان همون بحث الحاقی که بازرسان میتونن از هر جای تو ایران بازرسی کنن مثلا اماکن نضامی پس روسیه تا الان از چه چیزی حمایت میکرده درسته که سوریه جز منافع مشترک ماست اما نباید فراموش بکنیم که ارزش سوریه فعلی برای روسیه بیشتر از سوریه برای ماست اگه توجه کرده باشین سپر دفاع موشکی شرق اروپا مثل خاری میمونه تو بدن روسیه ولی در عوض اون سوریه برای اسرائیل هم همین حکم روداره و بیشتر برای امریکا و تنها پایگاه روسیه در خاورمیانه و مدیترانه هستش که به شریک استراتژیک امریکا یعنی ترکیه و اسرائیل نزدیکه نقش سوریه تو اینده بحث جدای کردستان از عراق بسیار تعیین کننده هستش سوریه موقعیت ژئوپولیتیکی بسیار تعیین کننده ای داره نزدیکیش به بزرگترین منفعت امریکا یعنی نفت خاورمیانه نفت عربستان نفت عراق نفت اینده کردستان اینده وجودی اسرائیل این ارزش سوریه هستش اگه سوریه از داخل متلاشی نشده بخاطر وتوی روسیه نیست بلکه بخاطر وتوی هر طرحی توسط دوست و برادر سوریه هستش روسیه باید درک بکنه اگه رفتارش رو تغییر نده ایران با این شرایط که براش به وجود اوردن نمیتونه دوام بیاره بهتره که ما منتظر دست برتر که هم تو مخالفین سوریه میبینمش و هم تو سرکوب تروریست های مخالف اقای اسد باشیم موفق باشن
روسیه هم طرف غربی هاست و هیچ فرقی با اون ها نداره فقط میخواد تا اون جایی که میتونه از ایران به نفع خودش استفاده کنه.
پاسخ ها
بهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
روسها همیشه یکی به نعل می زنند و یکی به میخ و به هیچ وجه نمی شود روی حمایت و دوستی روسها حساب کرد.
نظارت کامل بر برنامه هسته ای بد نیست. مشکل اینه که به بهانه نظارت بر برنامه هسته ای می خوان روی برنامه های نظامی و راهبردی ما هم نظارت کنن.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
کاملاً درسته، پس‌فردا میان می‌گن اجازه بدید کلاهک موشک شهاب ۳تون رو بررسی کنیم تا مطمئن بشیم برای حمل سلاح هسته‌ای ساخته نشده.
وگرنه ایران که دو سه سال پروتکل الحاقی رو داشت اجرا می‌کرد (قبل از فرستاده شدن به شورای امنیت) و مشکلی از نظر شفافیت نداشت.
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
همه می دانند اینها قابل اعتماد نیستند، همین هفته روسیه اعلام کرد که نتایج مذاکرات ژنو از سوی امریکا منحرف شده و خودشون سر همدیگه کلاه میذارن و کنفراس هفته آینده رو تحریم کرد.
ما چرا باید بعد از این همه مشکلی که کل ملت تحمل کردن همچین خیانت بزرگی بسود روسیه انجام بدیم. مطمئناً مذاکره در چهارچوب احترام متقابل تنها شرط قابل پذیرش از طرف هر ملت است و کسی نمیاد خودش رو برای نداشتن علم و پیشرفت بیمه ی روسیه کنه.
هرچند اصل موضوعی که اینها برای مذاکره پیشنهاد می کنن محکومه و تا الان تو دنیا فقط چند کشور ورشکسته اون رو پذیرفتند
تاریخ را کمی ورق بزنیم هیچ کشوری در طول تاریخ به ایران خیانت نکرده و سرمایه و سرزمین های ما را به یغما نبرده است مراقب این دوست باشید.
33 سال است روسهای بفرموده امام از امریکا و انگلیس بدتر و پست تر و کثیف تر مارادارند میچاپند وهر جاهم امریکا و ناتو لازم دیدند با دادن امتیاز به نفع انها موضع گرفتند ودست ما را در حنا گذاشتند این خوکهای خرس نما دشمنیاشان با اسلام و باما اظهر من الشمس است مسئولین بهوش باشند.گول وعده های سر خرمن این دشمنان خدا و خلق خدا را نخورند.
روسیه م مث اینکه یواش یواش داره چهره ی اصلیش رو رو میکنه!!!
خط و نشون میکشه و تعیین نکلیف میکنه و خدا میدونه بعدش میخواد چی بگه
دشمن رو راست بهتر از به اصطلاح دوست آب زیر کاه!!!
ماباید ازحقوق خودمان برابرقوانین بین المللبرخوردار باشیم نه یک کلمه کمتر ونه یک کلمه بیشتر همچنین از واکنش های شتابزده خودداری کنیم چون دشمن دنبال همین اقدامات غیرمسئولانه است تا بهره برداری نماید.
روسیه فقط در فکر ادامه این روند و موج سواری خودش است، ما نباید به حمایت های آبکی روسیه دل خوش کنیم!
انرژی هسته ای حق مسلم ماست فقط در داخل ایران ساخته شود و این حرف روسیه مثل این است که مهمان در خانه آدم حق بررسی همه وسایل خانه را دارد اگر اینطور باشد رد است
اگه حد و حدود این کنترل کامل مشخص بشه من فک میکنم قبول کنیم بهتره چون هم کار خودمون رو میکنیم هم از این حالتی که گذاشتنمون تو منگنه خارج میشیم.به خدا هر موقه اینجور اخبارو میخونم از اعماق قلبم ناراحت میشم حتی میتونم بگم امیدم به اینده هم کمتر میشه.
بهتره از ان اپی تی خارج بشیم
ای کاش آنقدر پایه کشور را قوی می ساختیم دانشمندان را زیاد می کردیم که نیازی به این کشورهای خائن برای پشتیبانی نداشتیم
آقایون ، اگه کل دریای خزر رو بگیرند شاید، اونهم شاید فکری برای حمایت از ما بکنند.
قرار بود روسیه پس از صد سال از گذشت معاهده گلستان ، بخش هایی از ایران رو که در اختیار داشت پس بده، اومد با کلک این سرزمین ها را استقلال ظاهری داد و سهم دریای خزر اونها رو هم گردن ایران انداخت ، هیچ کس نگفت مرگ بر روسیه!
حالا روزی می رسه که مسئولین کشور ما بفهمند که این روسیه از آمریکا خیلی خیلی بدتره!
اون روز خیلی دیر نیست.
گور بابای روسیه و امریکا و انگلیس. ما طبق قوانینی که برای همه اجرا میشه برنامه هسته ای مون رو اجرا میکنیم. هر بهایی هم که داشته باشه میپردازیم. بی پدر و مادرا هر غلطی دلشون میخواد تو این دنیا میکنن و هزاران نفر رو به کشتن میدن حالا نوبت ما که شده میگن خطرناکه!
خوش به حال آنهائی که از این کشمکشهاآسیبی نمیبینند وزندگیشون سختتر نمیشود و جنسشان گرانتر وبازارشان پررونق وسفره شان رنگینتر میشود. نظری
حق عنی ساری ایران نیازی به رسمیت شناخته شدن توسط روسیه نداره. روسیه اگر عقل داشت نمی گذاشت پله پله آمریکا محاصره اش کنه!
حتما می خواد مثه زالو خون مملکت مارو بمکد.واین بار میخواد از این راه وارد شه
فعلا که زور بر منطق مستولی شده است و مسئولین ایران باید بدنبال جلوگیری از تبعات این تحریمهای جدید باشند.
خلاصه کلام ،ملتمسانه از دولتمردان و مسئولین می خواهیم که هر کاری لازم است انجام بدهند که دستی دستی به کام جنگ ناخواسته نرویم.یادمون نرود انقلاب و نظام کنونی میراث شهدای این سرزمین است.
لازمه این امر این است که کل نظام در سایه حضرت آقا متحد و یکدل با حمایت نمودن از دستگاه دیپلماسی وبا درایت در حفظ نظام بیشتر بکوشند.
به امید سربلندی ایران اسلامی
روسیه هم طرف غربی هاست و هیچ فرقی با اون ها نداره فقط میخواد تا اون جایی که میتونه از ایران به نفع خودش استفاده کنه.
اصلا موضوع برنامه ی هسته ای نیست ، بلکه موضوع موجودیت نظامی به نام نظام اسلامی است و برنامه ی هسته ای بهانه ای بیش نیست . اگر از آنها بپرسیم که چرا خودتان سلاح هسته ای دارید ولی از برنامه ی هسته ای ایران اینقدر می ترسید ؛ می گویند ما دموکراتیک هستیم و ایران غیر دموکراتیک ، یعنی نزاع اصلی روی اسلامی بودن است .
منظور از نظارت بین المللی نظارت مستقیم امریکا ورژیم صهیونستی است
ما اصلا مشکل شفاف سازی نداشته و نداریم و الان هم انجام میشود بهتر است منظور خود را دقیقا بگویند که نظارت بین المللی چیست که الان وجود ندارد. درضمن مردم ایران بدانند که اگر توافقی حاصل نشده فقط بخاطر غرب بوده و لذا باید در این شرایط از دولت حمایت کامل کنیم و تحریمها را تحمل کنیم البته دولت باید کاری کند که به قشر آسیب پذیر کمتر فشار وارد شود و از ثروتمندان بیشتر بگیرد.
رو قوی شو گر راحت جهان طلبی..!
البته نه با شعار.....!!!
امام (رة) فرمودند آمريكا از انگليس بدتر انگليس از اسراييل بدتر وروسيه از همشون بدتره . واقعا" حالا آدم ميفهمه كه چي ميگفتن . اين پدرسوخته ها (روسها) فقط فكر منهفع خودشونن
روسیه هم آبش نیست وگرنه شناگر قابلیه
عضویت در NPTحق غنی سازی را به ایران داده ودر آن معاهده هیچ اشاره ای به کنترل جامعه بین الملل بربرنامه هسته ای اعضا نشده است.ایران نیز مطابق معاهده مجبور به پذیرش هیچگونه کنترل بین المللی بربرنامه هسته ای خود از سوی دیگر اعضا نیست.1+5با این یاوه سرایی ها تنها میخواهد ادامه ابرقدرت نمایی خودرا به جهان نشان دهدوبگوید هرگونه پیشرفتی در جهان باید با اجازه ونظارت ما صورت گیرد.درواقع اول کسی که قوانین ومعاهدات بین المللی را نقض میکند خود اعضا1+5است.امامازیر بار زورگویی این جهان خواران نمیرویم.
اینکه روسیه هم مثل اونها به فکر منافع شخصی خودشه و نه تمام انسان ها کاملا صحیح است اما باید تا جایی که با اصول و منافع ما در تعارض نباشد از ظرفیت اون ها به نفع خود استفاده کنیم
اتحاد مسئولین با هم و مردم و مسئولین برای دشمن از انرژی هسته ای نیز شکننده تر است.
پس بیایید برای شکست حیله های دشمن با هم متحد و گوش به فرمان ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای باشیم
به نظر من ایران دیگه نباید کوتاه بیاد و هیچ کاری انجام بده ، ایران باید خیلی راحت به راه خودش ادامه بده و کاری هم به کابویی های غربی نداشته باشه
گاهي اوقات اين فكر به نظرم مياد كه حقوق بشر.آزادي هاي انسانهاوحقوق مصوب در پروتكل هاي بين المللي براي كشورها وانسانها.ضمانت اجرايي كافي ندارند.و وقتي كشورهاي زياده خواه .بخواهند.به راحتي زير پا گذاشته ميشوند. دنياي عجيبيست.آدم ياد قانون جنگل ميافته.اين همه ملت ما داره هزينه ميده فقط بخاطر اينكه مي خواداز حق خودش استفاده كنه.
با مشخص شدن اينكه ايران بمب اتمى نساخته (نداره) و خيال ساختنش را هم نداره، و يا براى ساختنش سالها وقت لازم داره، در نتيجه غرب هيج نكراني از ايران نداره كه اين مذاكرات به نتيجه برسه يا نرسه ، تحريم و تهدىد براى ضعيف كردن ايران و تحريك براى فروختن سلاح بهترين راه براى غرب است. از اولش هم اين مذاكرات يك زست ديبلماتيك امريكائى
بود.
بیایید علی گونه شهامت به خرج بدهیم و به خود متکی باشیم بخدا امید واری به هر کدام از این ابر قدرتها چیزی بیشتر از حماقت نیست وجواب منطقی برای اینها اینست که بگوییم به شما هیچ ربطی ندارد که ماچه کار میکنیم و شما غلط میکنید در امور ما دخالت میکنید
بزرگواران نظام شما را بخدا به روسیه اعتماد نکنین از پشت داره خنجر میزنه
به نام خدا
بايد با قاعده بازي تمام دنيا آشنا بوده و با توانايهايي كه آمو زه هاي ديني كه يادمان داده رفتار نماييم
مهم اين كه بدا نيم همه دنيا براي ما نه سياه و نه سفيد مطلق هستند بلكه خاكستري اند
فبولی پروتکول الحاقی با اعمال شرایطی از طرف ایران میتواند قابل قبول باشد مشروط بر حذف کلیه تحریم ها.
کشور با اقتصاد قوی قدرت چانه زنی بالاتری دارد
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
عزیزم آنهاهم این را میدانند.ماهیچ گونه تخطی از قوانین NPTنداشته ایم که مجبور به پذیرش این یاآن پروتکل باشیم.هدف 1+5 درهم شکستن هیمنه ایران اسلامی وجلوگیری از صدورانقلاب اسلامی است.همان انقلابی که ایران به این بزرگی وثروتمندی را از چنگال غرب خارج ساخت.حالا میترسند ایرانی که به این درجه از پیشرفت رسیده است برای دیگر کشورها وملتهای مستعمره ابرقدرتها یک الگو شود وآنهاهم انقلاب را از سرگیرند وبساط مفت خوری وچپاول ابرقدرتها را برچینند.
نباید هیچ چیز جدیدی را قبول کرد .ن. پی. تی جز درد سر چی داره باید ایران تهدید به خروج از ن پی تی بکنه..
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
علی آقا گویا خوب متوجه نیستید.همینطوری هم بدون هیچ تخلفی از قوانین NPTبه ما اتهام انحراف از قوانین بین المللی میزنند.اگر از معاهده خارج شویم که دیگرهیچ!آنهامیشوند راستگو وما میشویم یاغی شماره یک وتهدید برای امنیت جهانی!!!
نمی دونم چی بگم
اگه ایران از حق هسته ای خودش کوتاه بیاد غربیا میرن تو بهانه های دیگه برای تحریم ما
ولی از طرفی خدا می دونه این روسیه چقدر داره نا مردی می کنه بارزترینش همینکه این نیروگاه 30 ساله داره ساخته میشه هنوزم کارش تموم نشده
از طرفی هم یه پای تموم تحریم های ایران موافقت روسیه است
خدا کمکمون کنه انشاالله
آقایان هر چه بیشر مذاکره کنید، بیشتر از شما امتیاز می خوان. اونا که مشکلی ندارن. قطعنامه های رنگارنگ را به تصوییب و اجرا می نمایند. بایدطرح نویی در انداخت
منظور ایشون از کنترل کامل جامعه بین الملل اینه که ما مراکز هسته ای مون رو در معرض دید عموم بزاریم یعنی اینکه یه جایی مثل جاهای توریستی دیگه که هر کی خواست بیاد ببینه این عجایب هشتم رو.البته ایشون حسن نیت دارن می خوان ما به جز فن اوری هسته ای صنعت توریسم هم داشته باشیم دیگه.شما مردم ایران به همه چی بدبینین ها.اصلاح کنین خودتونو اه.
به نظر من معنی این جمله اینه که شما فرهنگ استفاده از انژی اتمی رو ندارید . باید با این کشورهای بی فرهنگ به زبان دیگری حرف بزنیم . مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمییوفته
روس ها هم مثل آمریکا و اسراییل خواهان تعطیلی غنی سازی در ایران هستند چون اگر ایران غنی سازی نداشته باشد باید دستش را برای سوخت هسته ای مورد نیازش به سمت آنها دراز کند. این یعنی وابستگی ایران به آنها و آنها در موارد دیگر به دلیل همین وابستگی ایران خواهند توانست حقوق ایران را پایمال کنند مثل مورد دریای خزر. روس ها فقط خواهان برخورد نظامی آمریکا با مسئله هسته ای ایران نیستند و آن هم فقط به خاطر منافع خودشان در ایران است. اگر برخورد نظامی غربی ها باعث از بین رفتن تاسیسات هسته ای ایران بشود آنها هم دیگر قادر نخواهند بود خدمات کارشناسی یا سوخت نیروگاه به ایران بفروشند و کاسبی شان تعطیل خواهد شد. علت اینکه آنها در شورای امنیت آمریکایی به همه قطعنامه های تحریم علیه ایران رای مثبت داده اند همین است که آنها می خواهند غنی سازی ایران تعطیل بشود اما با فشارهای اقتصادی و تحریم و نه با برخورد نظامی. روس ها دوست ایران نیستند و مثل آمریکا و انگلیس دشمن ایران و ایرانی هستند اما ماسک دوست به چهره زده اند.
همه میدون که ایران بسته های الحاقی رو اجرا کرده. غرب داره روی نقطه ای دست میذاره که اصلا ربطی به غنی سازی نداره. نمونه آن هم بازدید از منطقه نظامی پارچین هست. آخه کدوم کشور اجازه میده تا یه دشمن از پادگانهای نظامیش دیدن کنه؟
نتیجه: باز پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
بدون رو دربایستی اینها تمکین اولش رو میخوان .بقیه اش درست میشه. اما دشمن اصلی ما در این قضیه سعودیهای وهابی سلفی از دین برگشته هستن.که با پدر سوختگی و خرید طرف مقابل پرونده ما در مقابله با 5+1 میخواهد برای خودش زمان بخرد تا بهر قیمتی شده بمب اتمی اگه شده دست صدمشو بخره تا حرف اول رو اون در خلیج فارس بزنه.در اون صورت وای مصیبتا وای مصیبتا.تابناک جون چاپش کن این دفعه فحششون ندادم.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
نگران نباش برادر،همین الان هم سعودیهاکه عامل شماره یک آمریکادر منطقه هستند مدرن ترین تسلیحات رادارند امافقط برای رضای خاطر آمریکا آنهارا میخرند وانبارمیکنندوهیچ حرفی هم برای گفتن ندارند.
اخه جرا همه جيز زندكيمون شده هسته اي؟ميدونيد اين مسئله باعث شده باقي مشكلاتمون فراموش شه؟بيكاري فقر افزايش خلافو جرم.جرا اخه؟
از تعهداتی که صدام به غربیها داد باید درس گرفت!اینها مشکلشان بمب اتم نیست مردم ایران نیست بلکه طرز فکر ماست!!!
اگه ایران یه گام بکشه عقب دیگه معلوم نیست چی کار بشه.باید محکم باشه تا بدونن مصممه.
ایران به اجازه ی کسی نیازی نداره.
روسيه كفتاري بيش نيست بهش اعتماد كنيم ضربه خورديم مثل تركيه
با اتكال به خداوند ورهبري مدبرانه وخون شهدا ضامن نظام مقدس جمهوري اسلامي است وروسيه وهر كشوري ديگري خود در اين بازي سياسي ذوب ونابود خواهد شد وملت بزرگ ايران سربلند خواهد ماند
مطمئن باش روسیه بابت همراهی با آمریکا شیتیل خودش را خواهد گرفت و اگر احساس کنه کم بهش رسیده از ما هم خواهد گرفت.
تاریخ درسهای بزرگی داره که متاسفانه هیچ وقت آموخته نمی شه
با فرانسه در زمان ناپلئون قرارداد بستیم تا در مقابل روسیه از ما حمایت کنه ولی بعد پشت پرده این دو قدرت با هم متحد شدن و ما بودیم که ضرر کردیم
یک خورده مسئولین روی مردم بیشتر حساب کنن ، همون مردمی که 8 سال با دست خالی جلوی تمام دنیا ایستاد
بنظر من تمام اینا بهانه ست اونا منتظرند انتخابات انجام بشه وبعد با یه بهانه واهی به ایران حمله کنند هدف اونا سرنگونی وبراندازی نظامه پس جا دارد ضمن حفظ امادگی لازم امادگی هر گونه واکنشی رو داشته باشیم.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
نترس،اوناهیچ غلطی نمیتوانندبکنند،چه قبل از انتخابات وچه بعداز آن.
روسيه و چين دنبال منافع ملي خود است و انها با ديپلماسي خود مي خواهند شرايط فعلي بنوعي حفظ شود و موضوع هسته اي و غيره بحال كج دار و مريض تداوم يابد چون منافعي دارند حدود سي سال است نيروگاه بوشهر با رقم هاي ميليا ردي بنفع رزوسيه تداوم دارد ايا واقعا فكر ميكنيد روسيه و چين طرفدار كشور ما هستند يا دنبال منافع خودشان بنظرم ب بعد از اين همه مدت بايد سياستي نو در سياست داخلي و خارجي بكار گرفته شود سياست نوعي بازي شطرنج است گاهي عقب نشيني تاكتيكي و گاهي حمله ولي در كلان بايد منافع ملي در اولويت باشد نه غرب قابل اعتماد است نه روسيه وچين بايد اعتماد به مردم كرد و كاري نكرد كه با رفتار نپخته دنيا را بر عليه خود شورانيد و مردم را در مخمصه قرار داد
تاریخ روابط ایران و روسها نشان از روابط متقابل بر پایه تزلزل مخصوصا از طرف روسها بوده و خواهد بود روسها در جهت گرفتن نهایت امتیاز همیشه در دقیقه نود و لحضات حساس پشت ایران را خالی و به ایران خیانت کرده اند این اظهار نظر نباید برای ما تازگی داشته باشد دستگاه دیپلماسی ایران میبایست با حساسیت خاصی تحرکات دیپلماتیک دولتمردان روسیه را رصد نماید وحتی پیش بینی های لازم را برای شرایط بحرانی تر را(پیوستن روس به خط مخالفان) بنمایند - با توجه به سفر پوتین به سرزمینهای اشغالی و نرم شدن لحن روسها در قبال سوریه بعید نیست در اینده نه چندان دور در شرایط حساس فعلی به سوریه خیانت کند . انها منافع ملی کشورشان را میسنجند و در جهت حفظ ان قدم بر میدارند و لا غیر- خیانت روسهابه ایران سیاست جدیدی نیست ولی متاسفانه دولتمردان ایران هنوز به این امر صددرصد پی نبرده اند
دوستان این حرفا همش بهونه ست (انقلاب ،انرژی هسته ای و ...) شرق وغرب دنبال امتیاز های خودشون هستند اونا دنبال سواری گرفتن هستند ولا غیر اگه بهشون چراغ سبز نشون بدیم همه مشکلات حله ولی زهی خیال باطل خبر ندارن که ما خودمون سوار کاریم.
شانس همسایه هم نداشتیم

چی میشد همسایه های ما کشور هایی مثل ژاپن و کره ج. و دو سه تا اروپایی بی طرف مثل سوییس بودند ؟!!!!
فقط در راستاي پايداري و استقامت مي توانيم كليه تحريم ها را پشت سر گذاشته و سر بلند باشيم . اگر اجازه دهيم يك بار توي سرما بزنند مطمئن باشيد كه دوباره هم خواهند زد. تحريم باعث مي شود به فكر چاره ، اختراع و ابداع نوآوري ها باشيم و مظمئن باشيم فكر و ذهن ايراني ها خيلي بيشتر از روس و چين و اروپايي كار مي كند به شرط اينكه فقط بگوييم مي توانيم . ما الان تحريم نيستيم بلكه تحريم ما سياست ها و قوانين دست و پا گير داخلي است بهتر است اين قوانين را در جهت رشد صنعت و تكنولوژي داخلي تغيير دهيم . به اميد موفقيت و ايران و ايراني سربلند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل